Heeft iemand nog een idee?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaChantal, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ons zoontje is nu 2,5 maand en nog steeds gaat het niet goed.
    Vanaf dag 1 al ontevreden, veel huilen en slecht drinken.
    We dachten dat het door de snelle bevalling kwam (hij is in totaal een uur geboren)
    Hij kreeg bv en moest over op de fles om hem rust te geven.
    Bij kinderarts geweest en moest indikken met jbpm ivm spugen, daar kreeg hij diarree van en kramp dus weer gestopt.
    Omeprazol gehad maar hielp niet.
    Ranitidine gehad maar doet ook niet zoveel maar wel meer als omeprazol.
    Opname gehad doordat hij een ademstop had gehad en daar weer jbpm gaan geven. Ook over op allergy care voeding.
    Na 6 dagen weer naar huis en nu sliep hij gelukkig even en was hij tevreden.
    Maar helaas na een paar dagen thuis kreeg hij weer meer pijn in zn buik, snachts slaapt hij nog wel goed maar overdag weer zo erg gillen van de pijn.
    Vorige week vrijdag is de ranitidine opgehoogd.
    Woensdag hele middag in zh gezeten, om uit te sluiten dat hij een blaasontsteking had.
    Dat had hij niet, en moest stoppen met jbpm.
    Krampen zijn wel minder nu maar houd nu amper wat binnen. Hij spuugt weer ontzettend veel en drinkt slechter.

Hij heeft sinds vanmiddag motilium erbij gekregen en maandag worden we weer gebeld en als t niet beter gaat dan word hij opgenomen om jawel, weer te kijken of hij op jbpm reageert :(

Ik had de keus of hem zo te laten spugen of hem hele dag pijn te laten lijden

Enfamil ar mag hij niet ivm verdenking kma.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ging het beter na het starten van de allergy care?

Geef je pure jbpm of nutriton?

Volg je de leefregels voor reflux, zo goed mogelijk, op?

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Het is een paar dagen goed gegaan met allergy care.

Hij spuugt nu al tijdens het drinken of direct erna.
    Hij wilt nu zelf maar kleine beetjes drinken (zo'n 40-50 per x ) en spuugt ook rechtop golven eruit.
    Hij krijgt nu nutriton, eerst van de natuurwinkel maar geen verschil

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Is er al eens gesproken over neocate of nutramigen aa?
    Allergy care is een van de voedingen met de kleinste koemelkeiwitten. Echter deze bevat dus nog steeds koemelkeiwitten. Sommige kindjes reageren nog op deze eiwitten en hebben dus echt koemelk vrije voeding nodig.
    Dat is neocate of nutramigen aa.

Hoeveel jbpm geef je?

Sommige kindjes kunnen gewoon niet tegen jbpm, onze jongste was er een van. Hij ging juist spugen (projectiel braken) van jbpm.
    Ook kan jbpm voor verminderde werking van sommige medicatie zorgen.
    Daarnaast zou jbpm overbodig kunnen zijn met de juiste refluxmedicatie in de juiste hoeveelheid voor jouw kindje.

Je hebt omeprazol gegeven en nu ranitidine.
    Is er al eens gesproken over Nexium?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als er verbetering was bij dieetvoeding, en toen niet meer, dan kijkt een overstap naar nutramigen of neocate nuttig. Veel kans dat er sprake is van een zware KMA.

Verder zal het zoeken worden naar de juiste medicatie, en dan kan je die jbpm netjes laten vallen. Dochter kreeg daar ook immense krampen van. Zodra de medicatie op punt stond, was het spugen echter geen punt meer. Vervelend voor de wasmachine, ja. Maar geen pijn meer voor dochter.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Neocate zou hij krijgen maar omdat het beter ging zonder jbpm moest ik gewoon met allergy care verder gaan.
    Spugen doet nu nog pijn helaas en spuugt echt veel.
    Houd naar mijn idee amper wat binnen en blijft honger houden:(

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De ka die ik bij de oudste had zei toen; "we gaan niet iets geven wat misschien kan werken, maar ik geef je iets waarvan ik weet dat het helpt"
    Dat was ruim 4 jaar geleden. Dit was nexium, in vrij hoge dosis, nl 2x daags half zakje.

De ka bij de jongste schreef ranitidine voor, dit hielp iets. Elke keer moest de dosis omhoog zodra hij ook maar iets groeide.
    Op mijn verzoek nexium gaan geven (1x daags half zakje), ka vond het onzin want "het zou echt niet beter werken dan de ranitidine".

Bij beide was het resultaat erg goed. 1x dosis vastgesteld en tot stoppen dezelfde dosis gegeven. Na de inwerkperiode (jongste echt wel 5 dagen) nergens meer last van.
    Ja de jongste bleef spugen, maar had geen pijn meer. Vanaf dat punt is spugen niet meer erg, alleen vervelend voor de ouders.

Dus kort gezegd;
    Bedenk wat volgens jou de oorzaak is of ander de grootste kans van de oorzaak.
    Reflux? Vraag eens naar nexium.
    Kea? Vraag naar nutramigen aa of neocate.
    Geef dat even de tijd, liefst 2 weken. Werkt het niet of niet voldoende? Neem dan de andere stap.
    Evt direct al icm stoppen jbpm.

Als laatste, ben je al eens bij een osteopaat geweest?
    Uit je verhaal twijfel ik of deze je kan helpen, maar wie weet?

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ja 2x geweest
    Die zei dat het een darm probleem was en hij hem niet kon helpen.
    Hij had nog nooit een kind gezien zoals hij :(

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dan kom ik terug op;

Ik denk dat je dus nog in iedergeval 2 opties hebt om te proberen.

Deel Deze Pagina