Laatste fles - hoeveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door poema, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik ben sinds vorige week over van vijf naar vier flessen. De laatste fles krijgt ze nu zo rond 19.15 uur en daar doe ik dan rijstebloem bij. De fles is 180/6 en ik doe er vier en aan halve schep rijstebloem bij. Maar nu wordt ze toch nog af en toe wakker om een uur of zes, terwijl ze anders tot zeven uur doorsliep.
    Moet ik nu die laatste fles verhogen naar 210/7 met rijstebloem? Of zal het ook anders worden als ik over twee weken overga op de opvolgmelk van Nutrilon, nummer 2? Die verzadigd toch meer?

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nummer 2 verzadigd inderdaad meer, dus je hebt dan best kans dat ze daar langer op slaapt. Je kunt ook proberen om de fles ietsjes later te geven, zo rond 20 uur misschien? En ja, je kunt eventueel ook een fles maken van 210+7, maar persoonlijk was ik daar niet zo happig op, ik vind dat zo'n enorme plons. Maar die mening verschilt hoor, er zijn zat moeders die wel een grotere fles maken voor de nacht of zelfs 4 van die grote flessen op een dag geven....

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    De fles later geven gaat niet werken. Ze is echt moe om half acht en wil dan echt slapen. Haar dan weer wakker maken wil ik niet meer, want daar ben ik nu net vanaf. Misschien dat het helpt met nr 2. Mag die echt pas vanaf precies zes maanden of is een weekje eerder ook niet erg? Ze eet nu een 4 maanden potje fruit en groenten ook op een dag.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gevonden :D!

Overigens over dat over gaan op nr.2, ik geloof niet dat dat heel erg is als dat 1-2 weken eerder is. Zou gewoon overgaan als je wil en dan dus als het pak nr.1 wat je nu open hebt op is.

Heb alleen geen idee of dat meer verzadigd, hier geen verschil te merken maar wel ha melk.

Ik zou persoonlijk ook geen grotere flessen gaan geven, 200cc+rijstebloem lijkt me genoeg ;)! Maar oke, ik zou er ook geen problemen mee hebben om gewoon om 6 uur de dag te starten, ben namelijk van Malou en Ruben niet anders gewend dan dat ze rond 5.30-6.30 wakker zijn ;)!

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou 6+ potjes gaan geven, dus 200 gram fruit en 200 gram groente. En dan even kijken wat ze doet.
    Je zou nu al over kunnen op opvolgmelk, in elk geval zou je de laatste fles al kunnen vervangen, maar meestal valt er dan een fles af, dan is het wel fijn als je kindje meer fruit en groente eet.

6. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Mijn dochtertje is sinds een week nu over op 4 flessen, dit ging vanzelf zo. Ik moest haar s'avonds om 22.30 uit een diepe slaap halen, toen een keer laten liggen en kwam ze pas om 7uur s' ochtends.
    Maar die van mij is echt een hongerwolfje, wij zitten namelijk op 4 flessen van 210/7scheppen. Als ik minder geef is ze flink humeurig (en ze groeit verder netjes, niet te dik ofzo), en in de laatste fles geef ik ook rijstebloem. Dus misschien is het inderdaad een idee om de laatste fles op te hogen.
    Je kan het altijd proberen, als het niet opdrinkt is het ook goed. Dat zegt het cb tegen mij altijd.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Tja, en dan zal je net zien dat ze het vannacht wel gered heeft tot 7 uur met de fles van 180/6 plus rijstebloem ;) Heb in ieder geval nu nr 2 in huis gehaald. Dus als nr 1 op is, begin ik daar gewoon mee. En dan binnenkort inderdaad de 6m potjes. Misschien had het vroeger wakker worden wel niks te maken met de fles... Want de ochtendfles drinkt ze negen van de tien keer niet eens helemaal leeg. Dus honger is het denk ik niet echt. Toch?

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Neuh, zal er dan niet zoveel mee te maken hebben. Wij zijn de ene dag ook weleens wat vroeger wakker dan de andere, zo hebben die kleintjes dat natuurlijk ook, dat hoeft niet altijd van de honger te zijn. Kan ook gewoon zijn dat ze slaap genoeg heeft gehad en lekker de dag begint (okay, wel wat vroeg naar mama haar zin, maar daar houden ze dan net weer geen rekening mee:D)

En als ze wakker wordt rond 6 uur, is het dan huilen of ligt ze wat te kletsen en rommelen? Want dat deden die van mij ook wel hoor, de grootste lol hadden ze soms om niets. Maar ik kon dan nog even lekker nasudderen voordat de dag ècht ging beginnen;)

Van opvolgmelk mag je ook de eerste tijd nog gerust 4 flessen geven hoor, geen probleem. Je laat pas een fles vallen als de bijvoeding goed gaat...

Deel Deze Pagina