Ik heb even een vraag: Mijn vriend werkt en verdient 20000 euro per jaar Ik zit nog op school dus ik verdien niks. Dus ik reken net uit op toeslagen.nl dat we zelf nog 200 euro per maand moeten betalen aan kinderopvang bij 130 uur in de maand. Hoort mijn vriend niet nog een werkgevers deel te krijgen en ik van de gemeente? of zit dat al bij kinderopvangtoeslag bij in? Hoe gaat dit in zijn werking weet iemand dat?
Dat werkgeversdeel betaald de werkgeven aan de belastingdienst, hierdoor is het gelijk in je toeslag verwerkt. Hoe dat zit met die gemeente toeslag weet ik niet. Vaak kun je wel een service nummer van je gemeente hierover bellen. Al denk ik dat je dit wel direct van de gemeente zal ontvangen als je hier recht op hebt. Is vaak voor mensen met een uitkering die dan weer gaan studeren om aan werk te komen... groet Snoozie
Werkgeversdeel zit er bij in en het deel van de gemeente moet je apart aanvragen bij de gemeente en die krijg je dus ook apart uigekeerd. Mijn gemeentedeel is voor 125 uur en een uurtarief van 6,10 maar liefst 124 euro. Dus in jouw geval zou dat betekenen dat je aan het einde van de rekening heel weinig betaalt (200-125 euro is maar 75 euro in de maand).
Oh dat dacht ik altijd! Moet dat dan ook eens opzoeken, hier ook nog aan de studie, maar ja, wel deeltijd, dus dan telt het zeker niet?