Tips voor warme pyama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nele87, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi,

Dochter slaapt nu zo:
    Romper lange mouw
    velours pyama van hema: lange mouwen + broek
    Dikke winterslaapzak van Hema (de velours-versie).

En ze heeft kou snachts...

Een dekentje is geen opties, die schopt ze er meteen af.

Ik was aan het kijken naar de Ergopouch 3.5 slaapzak, maar dat vind ik toch duur :( Op MP is deze niet te vinden.

Hebben jullie tips voor een extra warme pyama?

Bedankt!

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Kun je anders niet eens rondkijken voor thermo ondergoed?
    Zijn lange leggings en shirts met lange mouwen, wordt gebruikt bij de wintersport.
    En anders eens googlen op pyjama's met wol erin??,

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij de wibra/zeeman heb je flanellenpiama's. Nou daar krijg je het wel warm in ;) en niet duur

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Misschien idd termo setje eronder?

Hier een link van de h&m

Product Detail | H&M NL

Je kunt er ook de broek bij bestellen

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier ook een koukleumpje.

Ik verwarm haar bedje voor met 2 rubberen kruiken met kokend heet water er in voordat ik haar in d'r bedje leg.

Maar ze slaapt nu sowieso in d'r 4-seizoen Puckababy slaapzakje.
    Dat is wel een aanrader trouwens

6. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Echt ? Nu al zo warm slapen. Wat dan als het dadelijk winter is en in de nacht -10 is ? Dan hebben jullie echte kou kleumpjes !!

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Thermo-onderzoek is een goeie tip!
    Een flanel pyama kan ik ook eens proberen, had ze inderdaad bij zeeman al zien liggen.
    Puckababy is ook al zo duur :(

Raffel, idd nu al zo warm slapen! Moet wel toegeven dat het in de winter niet echt veel kouder wordt bij ons in huis. We hebben een nieuwbouw, erg goed geisoleerd. Eens de verwarming op gaat (is nu nog niet het geval), dan blijft de temperatuur vrij stabiel in ons huis.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Puckababy gaat wel lang mee (2 jaar?) en volgens mij was er bij prenatal nu 20% korting

9. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Aha ! ja ik woon in een oude boerderij dus bij ons in de winter is het heel koud bij de kids boven...nu is het eigenlijk gewoon heel warm :)

10. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ligt er hetzelfde bij 's nachts, met ook nog een dekentje over haar onderlijf. Ze is gewoon een ontzettende koukleum, ben ik ook ;)

Ik heb goede verhalen gehoord over wollen of wol/zijde rompertjes, ik denk dat ik dat eens ga proberen. Zou wel fijn zijn als ze het daarmee iets warmer heeft, de herfst moet tenslotte nog beginnen :)

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Waar ga je die bestellen/kopen dan? heb al wat zitten googelen, maar weet niet meteen wat goed is!

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Kijk eens op ikbenmama.nl Die hebben een mooi assortiment aan wollen pyjama's en goede slaapzakken. Ik zou toch een ergopouch 3.5 overwegen. Hier was het de enige slaapzak (wel met vestje) waarom dochter het niet koud had ;)

13. Janna

Janna Fanatiek lid

#13 Janna, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
    Inderdaad! Ik heb hier ook een koukleumpje, maar hier sta ik zelfs van versteld! :$ Is ze niet ziek ofzo? Wat voor temperatuur is het op haar kamer? Kun je die niet warmer krijgen?

Ik deed mijn dochter vorige winter ook van die velourse slaapzakken aan, maar dan met lange mouwen, en legde er dan nog een wollen deken (met laken) overheen. (Als het heel erg was gaan vriezen, had ik er gerust nog een tweede wollen deken overheen gelegd.) Wat met erge kou ook helpt hier, is sokken of zelfs een maillot aan onder de pyjamabroek. Ik wil voor deze winter ook thermo ondergoed kopen.

Albert Heijn (XL) had vorig jaar badstoffen pyjama's. Die bevielen hier prima, vooral omdat zowel de mouwen als broekspijpen een lekkere band aan de uiteinden hadden, zodat het niet omhoog kroop. Daar zou je kunnen kijken.
    Verder ben ik fan van de velours pyjama's van obaïbi / okaïdi, maar dat is een behoorlijk onbekende Franse keten. Ze hebben maar twee filialen in Nederland. Ze hebben wel een webwinkel, maar die is dus in het Frans. Ik heb er nog nooit besteld, ik woon toevallig in de buurt van een winkel.
    De flanellen pyjama's van zeeman/wibra had ik vorig jaar ook. Zijn inderdaad prima, hoewel ik niet het idee had, dat dat warmer was dan velours of badstof. Die flanellen pyjama's wisselde ik gewoon af met de velourse en badstoffen pyjama's, afhankelijk van wat er in de was zat. In velourse of badstoffen pyjama's kleedde ik haar verder precies hetzelfde en dan had ze het niet ineens koud.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #14 piccolina, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
    Tja wat duur is hoeft niet altijd goed te zijn maar ergopuch is dat waard. Koop aub geen teddy, veluer, badstof etc het is klam koud en zweterig.

Koop gewoon goede merino of bamboo slaapzaak of pyjama.
    Duurzaam, gezond en warm
    Ergopouch is super goed ik zou dubbel betalen als dar nodig was. Goed gemaakt, flexibel en dun toch warm en niet zweterig. Had ervoor combisleeper en puckababy gewoon verkocht want is echt niets naast ergopouch.

Dochter hier slaapt nu in gewoon romper, pyjama lange mouw en broek en bamboo dekentje. Ervoor winter met ergopuch 3.5 en vestje ergopouch.
    Nu deze winter aangezien ze niet meer in slaapzak slaapt krijgt ze piyama merino, bamboo dekentje met merino spread overheen en ergopouch slaapvestje.
    Ik heb hier ook van site dragen en voeden of zo een slaapzak merino gehad die nu als slaapjukje gaat gedragen worden in herfst.

Ps: wollen rompertjes en pyamas zijn gewoon van babymerino te koop bij ikbenmama of google op merino pyama romper baby

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ergo pouch 3,5 tog is geweldig!
    Super warm maar nooit zweterig of klam.
    Mijn dochter slaapt nu in bambino merino pyjama en 1 tog ergo pouch.
    In de winter in de ergo pouch 3,5 tog. Ik zou driedubbel betalen voor ergo pouch het is absoluut zonder twijfel de allerbeste slaapzak geld ontzettend waard!
    Puckababy hier weg is niks naast ergo pouch. Puckababy is klam en zweterig en mouwen tekort. Altijd in de winter wakker van de kou.

16. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Janna, het was deze week ongeveer 18 graden op haar kamertje. Nu is het intussen weer wat warmer geworden!
    Denk niet dat ze ziek is, merk verder toch niets aan haar.

Ik geloof echt dat Ergopouch goed is hoor! Ik ben nog erg aan het twijfelen om toch dat geld uit te geven. Het is een maat 12-36 maanden, dus zelfs volgende winter zou ze er nog inpassen. Als ik er zo over denk, is het misschien toch dat geld waard.
    Ook die merinopyama's van Ikbenmama zien er goed uit.

De ergopouch is uitverkocht op de website, heb me aangemeld om op de hoogte gehouden te worden over nieuwe voorraad. (zouden ze snel terug op voorraad komen??)
    Ik heb dus nog wat tijd om na te denken over deze kosten ;)

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb beide de ergo pouch en de merino pyjama echt super.
    Je moet natuurlijk zelf beoordelen of je het geld eraan uit wilt geven maar ik weet zeker dat je daar geen spijt van krijgt. In combinatie met merino pyjama en evt slaapvestje absoluut heerlijk warm.
    Ze komen wel weer op voorraad ze zijn pas in de aanbieding geweest daarom nu even op. Je kan ze een mail sturen zijn super vriendelijk en enorm behulpzaam die kunnen jou precies vertellen wanneer het er weer zal zijn. Ze komen uit Australië per container dus duurt meestal week of 2.
    Ik wil het roze slaapvestje nog maar die is ook even op momenteel.

18. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij greenjump hebben ze er een aantal, ik ga eerst even eentje lenen om te kijken of het werkt voor ik ga bestellen. Ik zag dat de h&m ook wollen rompers heeft, maar ik heb geen idee hoe de kwaliteit is...

19. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad hele goede service! Je hebt me overtuigd Juffie :). Welke kleur heb jij?

TO ligt je baby toevallig op een aerosleep? Ik hoorde laatst dat ze het daar ook vaak koud van krijgen, omdat het zo ventileert.

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Van de 3,5 tog heb ik de roze met stippen.
    De 1 tog ook de roze variant.
    Ja ik overdrijf echt niets is echt geweldig materiaal die ergo pouch!
    Hier ook een aerosleep maar geen idee of dat kouder is nooit aan gedacht.....

Deel Deze Pagina