Vandaag de identiteitskaart voor mijn 2 maanden oude dochtertje aangevraagd en daarvoor moest ik natuurlijk een pasfoto van haar laten maken. Beetje onzin natuurlijk, maar wat moet dat moet. Maar 2 maanden oud, ze kan niet zelfstandig zitten en maak haar maar eens duidelijk dat ze in de camera moet kijken. Na lang klooien met haar overeind houden op een krukje (want mijn handen mogen er ook niet op staan) zegt iemand in de winkel: kun je niet iets wits over de maxi cosi leggen en haar daar in?? Dus ik een hydrofiele luier uit mijn luiertas gehaald, die over de maxi cosi gelegd, mijn dochter daar weer op, klik klik en we hadden een perfecte pasfoto! Ik weet niet of het officieel mag, je zag er op de foto niks van terug dat het een luier was en bij de gemeente zeiden ze er niks van.
Goeie tip! Hier 2 keer foto's gemaakt voor 1 maand oud en gewoon hand onder het shirtje gedaan, achter (zie je toch niet) en een hand voor (onder shirt)... waardoor je je kindje toch vast kunt houden.
bij onze fotograaf deden ze dit standaard je ging zitten kwam groot laken over je heen en dan kind erop. wil perfect. toen die idpas nog niet verplicht was moesten wij het ook al voor paspoort omdat we in het buitenland wonen. slaat idd nergens op want voer 5 jaar zien ze er anders uit. maar schijnbaar blijft de vorm en stand ogen ed hetzelfde daarom ook zo van voren
Een pasfoto is biometrisch dus bepaalde gezichtskenmerken blijven hetzelfde. Dus het maakt niet uit of kind dan 2 maanden of 2 jaar is.
Maar toch kun je geweigerd worden heb ik ooit begrepen (bij een controle op het vliegveld heb ik het dan over)...
Nou ik heb deze vakantie met mijn dochter van 3 jaar meerdere keren de opmerking bij de (Nederlandse) marechaussee dat we echt haar ID kaart moesten laten vernieuwen omdat de foto te oud was (ze was 1 maand op de foto). Echt belachelijk, aangezien de regel toch is dat een kaart 5 jaar geldig blijft, zij willen er een foto van een baby van 3 weken oud op . Maar goed, voor volgend jaar laten we dus wel een nieuwe kaart maken want ze kunnen je weigeren. Zal niet snel gebeuren maar ik heb geen zin in gezeur.
mijn dochter was ook 2 maanden op haar paspoort en verloopt nu bijna ze is bijna 5 jaar heb nog noooooit comentaar gehad en wij vliegen veel en binnen en buiten europa en ik ga pas iets nieuws aanschaffen als het verlopen is
Hier heb ik hem schuin op schoot genomen, en zowel van voor en van achter mijn hand onder zijn shirt gedaan, hand op zijn rug kon ik dan met 2 vingers zijn nekje ondersteunen, en doordat hij schuin op m'n schoot zat zag je mij niet.
De tip van lakentje en maxi cosi werkt prima! Bij de oudste ook zo gedaan, die was 5-6 weken op dat moment. En kon ook nog onvoldoende recht op blijven. Bij de tweede wel gewoon op schoot etc, was ook ongeveer 6 weken.