Hoi! Als het goed is gaan we over 3 weken een weekje naar Mauritius. Ik dacht laat ik het weerbericht eens checken, maar het lijkt vanaf nu de komende 2 weken alleen maar erger te worden; veel regen, bewolkt en iets lagere temperaturen dan gemiddeld. Iemand ervaring met Mauritius en de slechte weersomstandigheden? Wat doe je dan daar? :-D, en is het echt zo dramatisch als het lijkt of zijn het vaak tropische buien afgewisseld met droge momenten? Ik weet dat het in deze periode regelmatig kan regenen, maar zo erg als het weerbericht het voorspelt, daar had ik niet op gerekend. Dus wellicht zoek ik hier een beetje een geruststellend antwoord, of dat ik me alvast kan voorbereiden op een verregende bestemming.
Ik ben nooit op Mauritius geweest maar wel op de Domincaanse Republiek, daar waten de weersvoorspellingen heel slecht, via buienradar elke dag 90% kans op regen. Ik zag er ook tegenop maar het waren tropische regenbuien 's avonds die hooguit 10 minuten duurden. De rest van de dag stralend zonnig weer.
Ja daar hoop ik ook stiekem op, maar volgens de weersvoorspellingen is het de hele dag door slecht, hopelijk zitten ze er gigantisch naast
Ja ik ben op Mauritius geweest een aantal jaar geleden. De voorspellingen waren toen erg wisselvallig. Wij hebben toen 1 dag regen gehad, echt de hele dag. Alle andere dagen hadden wij gewoon zon. Het was trouwens een heerlijke vakantie, dus veel plezier alvast!
Dankje! Fingers crossen dat wij ook zo mogen genieten daar (van de zon). We zitten in Flic en Flac, als je nog tips hebt...
Maar je gaat pas over 3 (!) weken weg.... de weersvoorspellingen kunnen nog alle kanten opgaan. Hopelijk de positieve kant op, en hebben jullie mooi vakantieweer!
I know , maar ik schrok zo toen ik de voorspellingen opeens zag omslaan van zonnig nu, naar bijna een hele week 'slecht' weer. Ik realiseerde me toen dat we die pech misschien wel kunnen hebben; de hele week slecht weer. En ik weet ook dat als het zo is, dan is het zo, maar dan ben ik er liever op voorbereid. Deze reis is een cadeau van een vriend en om verschillende redenen belangrijk, dus ik wil er sowieso een mooie ervaring van maken.
Op Mauritius zijn veel leuke dingen te doen. Wij hebben een prive boottocht gemaakt naar een klein onbewoond eilandje en hebben daar gegeten, dat is zeker een aanrader. Ook zijn we naar de markt in Port Louis geweest, daar kijk je je ogen uit. We hebben een tempel bezocht en zijn naar Domaine les palles geweest (soort openlucht museum). En natuurlijk hebben we de Pamplemousses garden bezocht, ook erg leuk. Verder hebben we natuurlijk veel op het strand gelegen, en snorkelen kun je daar ook goed doen.
Wij zijn naar Mauritius geweest voor onze huwelijksreis, in september. De eerste drie dagen waren verschrikkelijk! Alleen maar regen, regen, regen, regen en nog eens regen. Had ik al regen gezegd? Zo erg dat we tot de conclusie kwamen dat als het nog één dag aan zou houden, we naar huis zouden gaan. Dan maar geen huwelijksreis in plaats van een verpeste huwelijksreis. Gelukkig werden de voorspellingen beter en de rest van de vakantie is het afwisselend bewolkt/zonnig geweest. Niet echt het weer waar ik op gehoopt had bij zo'n bestemming maar het was goed te doen. Ik weet niet meer wat we allemaal ondernomen hebben, volgens mij niet zoveel. Lekker gerelaxt, wezen shoppen in Port Louis en een boottocht gemaakt waarbij we met dolfijnen hebben gesnorkeld.
Oh houd op , dat is dus waar dan ook bang voor ben. Maar ja, ik probeer me er maar op voor te bereiden/bij neer te leggen.