Ik ga op reis en ik neem mee (voor baby)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jetteke, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Wij zijn op dit moment aan het twijfelen of onze auto straks geschikt is om met baby (en 3 volwassenen) op vakantie te gaan. Bestemming: pension in Oostenrijk of hotel in Italie voor een week of 10 dagen.
    De wandelwagen gaat natuurlijk enorm veel plek innemen. In het begin (we zouden voor het eerst met 4 maanden op vakantie willen) komt daar de reiswieg bij. Dan kunnen er niet al te veel tassen meer mee.
    Ik ga er vanuit dat verder het volgende mee moet: Een flinke stapel kleertjes, luiers voor de eerste dagen, voeding (afhankelijk van leeftijd, evt deels op bestemming te kopen). Maxi cosi zit al in de auto. Maar er zijn vast dingen die ik als nog-net-niet-moeder vergeet. Badje lijkt me niet strikt nodig, washand en op de arm onder de douche moet kunnen. of toch niet?

Wat nemen jullie mee op reis?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Campingbedje, kleertjes, luiers, voeding, speelgoed, potjes groente en fruit, brood (iman krijgt koemelkvrij brood), uhmmm... zetpillen, paracetamol, thermometer, hydrofiele doeken, slabbers, spuugdoekjes, lepeltjes, haar favo knuffeltje, wasspul, zalf...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ;) De kleine zelf..>? :)

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik zou ook alleen luiers en potjes voor de eerste dagen meenemen En natuurlijk een goede voorraad melkpoeder. Een fles water in je koffer is ook handig voor als je aankomt en nog geen boodschappen hebt kunnen doen.
    Ik zou ook ORS meenemen. Speentjes (ook reserve) en de fles.
    En zonnebrandcreme

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Chacha, dat ligt er ook aan waar je naar toe gaat... Wij gaan naar Marokko 14 dagen en ik moet dus echt 28 potjes voor mevrouw meenemen zucht... Een hoop gesleep haha...
    een fles water en ORS is idd een goede aanvuller!
    En zonnebrandcreme :)

6. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Da 's wel zo leuk he, als je al die spullen meeneemt..... :D

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    En dakkoffer. ;)

Kindje kan ook in een wastafel gewassen worden, deden wij op de camping in de wasbak voor afwas, Ryan was toen al wel 9 maanden.

8. zonne brand creme voor babietjes
    aftersun voor babietjes
    ors
    zetpillen voor babietjes
    Mentholpoeder voor kids, tegen eventuele uitslag van de warmte (helpt tegen jeuk)
    voeding
    luiers? waarschijnlijk met merk ook in andere landen te koop
    zwembadje

Sommige landen GEEN kraanwater gebruiken

Wij gaan zelf ook op vakantie dan is Luca 9 maanden, met auto naar Frankrijk. Dus ik ben ook flink aan infomeren.hihi
    Ik heb zoiets als ik medicijnen en voeding,pampers heb, kom ik vooruit, Vooral medicijnen, de rest kun je meestal wel ergens kopen.
    Maar als je kindje wat heeft en je moet in ander land gaan uitleggen enzo.pfff

groetjes ang

Deel Deze Pagina