ik ben net tientallen kilo's kwijt geraakt maar we willen graag nog ene kindje. bij de eerste ben ik ruim 35 kilo aangekomen nu vroeg ik me af hoe ik zo min mogelijk aan kan komen.
De meest voor de hand liggende tip (en ook de enige die volgens mij werkt..) gewoon normaal en gezond eten. De kilo's die je dan aankomt zijn baby-kilo's en geen mars/twix/ijsjes/frituurkilo's. Enne... ik heb me er zelf niet aan gehouden
inderdaad wat san zegt. gewoon gezond eten. en af en toe snoepen is niet erg. ook ik hou me er niet helemaal aan hoor, ik snoep de laatse weken best wat en eet gewoon waar ik zin in heb maar ben tot nu toe nog maar 7,5 kilo aangekomen.
Ik zit op 20+, haha. Maar... ik heb mezelf zeker in 't begin volgevroten ter compensatie van m'n sigaretten die ik liet staan.
Ik ben al 12 kilo aangekomen helaas. Het zijn dus niet alleen baby-kilo's maar ook ijs- en twixkilo's. Nou ja, ik zie het straks wel, ik ga ervan uit dat ik mijn figuur echt wel weer terug krijg als ik weer ga sporten!
maar het ligt ook aan analeg bij zwanger zijn denk ik . sommige komen weinig aan terwijl ze ook veel eten. ik kwam zelf ook 25kilo aan en ik at misschien 1 boterham meer maar snoepte weinig gewoon geen trek in. het was ook veel vocht wat ik opsloeg in mn hele lijf
Hoi Hoi, Ik denk inderdaad gewoon normaal en gezond blijven eten, maar vooral ook goed blijven bewegen. Niet dat je ineens moet gaan sporten ofzo maar gewoon fietsen wandelen ed. Ik ben tot nu toe pas een halve kilo aangekomen (ook wel erg weinig) ben gewoon doorgegaan met naar mn werk fietsen en heb ook wel een baan waarbij ik niet stilzit hoor dus dat scheelt ook wel.....maar dat is mijn tip...en zoals iemand eerder al zei wat je dan aankomt is echt alleen van de baby! Groetjes Lysanne
Je komt alleen veel aan wanneer je net veel bent afgevallen, als je een crashdieet hebt gedaan. Want dan heeft je lijf al die tijd op de zuinigste stand gedaan en als je dan meer gaat eten houdt je lijf het vast. Dus alleen als je op een gezonde manier bent afgevallen, zal je er blijvend profijt van hebben. Maar ik kan mooi praten, ben zelf 20 kg aangekomen tijdens de zw. Ben er 13 kwijt overigens, nu bijna 6 weken later. Het meeste was toch baby en vocht. Ok en twixjes enzo...
Vocht etc. noem ik ook baby-kilo's, omdat het echt zwangerschapsgerelateerd is en niet omdat je veel hebt gesnoept. Als je (zoals ik) veel snoept, en je laat gaan, dan weet je zelf dat het ook een hoop "vet/suiker-kilo's" zijn (komt wel bij dat ik niet kan lopen en fietsen etc, dus verbrand weinig). Als je gewoon gezond leeft (normaal eten, af en toe snoepen, normaal bewegen) dan zijn het geen vet/suiker-kilo's. En dan maakt het niet uit of het er 6 of 16 zijn, het komt dan niet van het eten dus je krijgt ze er makkelijker af. Dat bedoelde ik
heeft hier iemand wel eens een crashdieet gevolgd en daarna zwanger geworden? wat is er toen gebeurt met jullie gewicht?
waarom je druk maken om je gewicht tijdens je zwangerschap? EEn crash dieet is heel ongezond, als je na dat crash dieet weer normaal gaat eten komen de kilo's dubbel zo hard terug. Het best is gewoon gezond eten, veel fruit en niet snoepen. Gewicht wat langzamer kwijt raken is beter en effectiever dan alle kilo's in een maand willen kwijt raken.
ik zit onder begeleiding via een dokter op een 1200 kalorieendieet. als ik op gewicht ben ga ik weer "opbouwen" met calorieeen via een spevciaal begeleidt opbouwprogramma. dan zal het toch wel meevallen als ik gewoon gezond eet en niet teveel snoep tijdens zwangercshap?
Je kunt toch ook na je zwangerschap weer proberen om af te vallen? Dat je aankomt is gewoon een feit, je kunt je er druk om maken maar het gebeurd toch. Gezond eten en niet te veel snoepen is altijd goed!
Meer dan proberen zo gezond mogelijk te eten kun je niet doen. Als je net veel bent afgevallen door (veel) minder te eten en nu ga je weer normaal (gezond) eten, dan kun je sneller aankomen. Maar als je bent afgevallen door snoep te laten staan en verder gezond te eten en je houdt dat nu zo vol, dan zal je waarschijnlijk niet extreem veel aankomen. Maar... tijdens een zwangerschap kan je lichaam ook weer anders gaan werken. Sommigen komen veel aan terwijl ze heel gezond eten, anderen weinig terwijl ze zich volstouwen. Maarrrr, meestal gaat t normale riedeltje toch nog altijd op hoor, volgens mij. Elk pondje gaat door t mondje! En de 'baby'kilo's, die zullen er na de bevalling het snelst (vanzelf) weer afgaan. Dus... het enige wat je kan doen is proberen zo gezond mogelijk te eten! Maar dat lijkt me logisch toch? Er zijn echt geen trucjes ofzo! Ikzelf ben tijdens deze zwangerschap wel volledig overgeleverd aan moeder natuur! De eerste weken kon ik vrijwel niet eten, -6kg. Daarna kon ik weer wat eten (moest zelfs om niet misselijk te worden), 6kg zat er weer snel aan. Nu moet ik nog steeds regelmatig eten, en alles zo'n beetje wat ongezond is verdraag ik niet meer (vet, te veel suiker, melk: kaas, toetjes), dus ik moet wel gezond eten. Nu zit ik op +6kg met 28 weken. Dus ik kan me er best iets bij voorstellen dat je ook onbedwingbare vreetkicks kan krijgen. Tja, een zwangerschap kan toch je lichaam deels overnemen, je bent (veel) minder 'in control' dan normaal.
Ik ben al 20 kg bijgekomen, en ik eet niet overdreven meer dan voor de zwangerschap. Ok wel wat meer snoepen enzo maar daar kan ik 'niets aan doen' haha. Begin ook al wel vocht vast te houden. In het begin maakte ik me er erge zorgen over, maar nu boeit het me niet meer. Ik weet dat ik na de bevalling weer lekker kan trainen en op mn eten letten en dan gaat het er wel weer af
Niet teveel vette dingen eten en weinig snoep. Want ook in je zwangerschap kan je extra aankomen. Ik gaf wel wat sneller toe aan snoepbehoeftes enzo. Maar gewoon niet overdreven veel van alles eten en dan komt het vast goed.
Ook als je zwanger wilt worden, is het volgen van een crashdieet onverstandig; het kan de vruchtbaarheid verminderen. Je lichaam denkt: hee, een spaarzame tijd, ik moet dus zuinig met mijn energiebronnen omgaan en er is dus geen plaats voor zo'n energievretertje als een kindje! Een vrouw mag 2000 kcal per dag. Als je voldoende en gezond eet uit de schijf van vijf zonder teveel suiker en vet en daarbij voldoende beweegt/sport ben je gewoon goed bezig! Over het snel aankomen na afvallen: ja, dat is waar. Als je bent afgevallen heb je nog een heleboel vetcellen, ze zijn dan wel leeg, maar ze lopen dus ook sneller weer vol. Iemand die nooit overgewicht heeft gehad heeft minder vetcellen. Als je dus ooit veel bent afgevallen, zal je daar altijd op moeten blijven letten. Ik kan het weten; ik heb "levenslang" zoals mijn dietist zegt. Ik ben nu wel aangekomen, maar me echt te buiten gaan doe ik niet en ik eet totaal geen suiker en nauwelijks vet. Tuurlijk in het weekend een keertje wat lekkers, dat is prima, maar dieeten of lijnen tijdens de zwangerschap is voor mij echt taboe. Als je echt heel bang bent om aan te komen is het misschien verstandig om nog even te wachten met zwanger worden, want een gemiddelde zwangere komt 12/13 kilo aan. Dat is niet omdat ze zoveel heeft gesnoept, dat is wat de baby met toebehoren weegt!
Euhm. Ik denk dat het ook per bouw/persoon verschillend is? Brood eten, gezonde groentes, fruit. Ik heb nu echt enorme vreetkikjes. Al om al bij beiden 5,5 kg aangekomen. (kindje groeit goed) Ik zeg altijd maar zo: ,, Overal waar TE voor staat is niet goed'' en voor de rest. Lekker eten meid!