Staat haae super leuk trouwens! Ik moest ook wel even wennen in het begin, maar vind het nu alleen maar leuk. Alleen jammer dat ondanks voorzichtig gebruik we al aan zijn 6e bril toe zijn.
Mijn zoon was ook net 3 toen hij een bril kreeg. Ik had drama's verwacht met wennen aan die bril. Maar de opticien zei: dit is het bedje van de bril (brillenkoker) met dekentje (doekje) en daar slaapt de bril als jij ook slaapt en als je wakker bent, moet de bril ook wakker worden en staat hij op je neus, tot je weer gaat slapen. De bril mag alleen slapen in zijn bedje, dus niet op de grond, kast, jaszak etc... Nou mijn zoon vond dat een goed plan, zette hem op en hield hem op.
Tot nu toe gaat het best goed! Ze zet de bril nog wel regelmatig af, maar dan zet ze deze toch weer op als we zeggen dat de bril op de neus hoort en niet rond hoort te slingeren. Het is niet eens nodig om te wennen aan haar met bril, het staat haar echt ontzettend goed! Die van dat bedje van de brillendoos ga ik denk ik ook gebruiken, dat is wel iets wat haar aan zal spreken Goede tip!
Bij mijn dochter van toen net 3 was het beter kunnen zien voldoende motivatie. Ze heeft hem altijd keurig opgehouden. Maar de eerste dag wel vaak even de bril af en op gedaan omdat ze zo verbaasd was over het verschil. Ik heb haar dat maar gewoon laten ervaren. Zij heeft wel hele slechte ogen (+9 en +11).