Straks ga ik één dag per week oppassen op m'n neefje/nichtje en we hadden bedacht dat het kindje bij mij thuis komt. Maar, ik heb geen spulletjes Omdat we nog steeds zelf geen kindje hebben, heb ik ook geen bedje, commode, etc. Ik wil natuurlijk niet ons eigen kinderkamertje kopen en er vervolgens m'n neefje/nichtje inleggen (dat gaat het emo niet goed doen)... maar wat is nou handig? Iets tweedehands kopen via mp? En wat heb ik dan minimaal nodig? Ander optie is logischerwijs om bij m'n zusje thuis op te passen waar wel alles aanwezig is, maar dat is fysiek/logistiek geen handige oplossing. Met dank alvast
Kijk idd eens op marktplaats. Is het de bedoeling dat het kindje ook 's nachts blijft? Anders zou je het bijvoorbeeld ook met een campingbedje af kunnen. Een box kun je vaak al voor een paar tientjes vinden. Een commode hoeft niet specifiek een commode te zijn. Als je bij Ikea bijv. gewoon eens naar de ladekasten kijkt, kun je die ook prima als commode gebruiken. Aankleedkussen er op en klaar! Ik heb zelf de Hemnes van Ikea, hartstikke leuk. En als die straks niet meer nodig is als commode, heb ik er een leuke ladekast aan. En tussentijds kun je er natuurlijk gewoon spullen van jezelf in stoppen.
Lijkt me moeilijk...en ik zou inderdaad niet je neefje/nichtje in 'jullie kamertje' laten slapen... Ik zo bv. bij de Ikea een betaalbare ledikantje en commode of anders via MP. Of desnoods een campingbedje gebruiken, kan ook best voor één dag in de week. Natuurlijk moet je dan ook een matrasje hebben en beddengoed. Verder is een aankleedkussen en één of twee hoezen wel erg handig, maar die zou ik wel nieuw kopen (bv. bij de Hema). Ipv een box zou ik, denk ik, ook een campingbedje gebruiken of anders iets opvouwbaars...anders heb je voor die ene dag in de week zo'n megading in je woonkamer staan... En verder...op termijn misschien een kinderstoel (bv. die van de Ikea, ben je voor 15 euro oid klaar). En andere dingen zou ik vragen aan de ouders om mee te geven.
Je kan inderdaad prima via marktplaats een en ander kopen. Ik zou het vrij basic houden zodat het emotioneel geen belasting voor je is dat je die spullen in huis hebt. Je zal een campingbedje of ledikantje moet hebben. Een commode als je dat handig vindt, maar mijn moeder heeft bijvoorbeeld gewoon een aankleedkussen op een bureau boven.
Ik zou voor een campingbedje gaan met een gewoon matras wat goed aansluit. En een aankleedkussen is wel handig maar die kun je ook prima beneden op tafel neerleggen.
Ik zou inderdaad heel heel kamertje kopen, en zeker niet het kamertje wat hopelijk voor jullie kindje is! Zelf zou ik een campingbedje met goed matras kopen, of een goedkoop ledikant. Een ladekast, tafeltje of bureau met aankleedkussen erop maar ik verschoon zelf gewoon op de eettafel. Een box is wel handig als je hem kan inklappen, dan staat hij 6 dagen uit de weg. Hoewel ik zelf, als je geen huisdieren hebt die het kindje lastig kunnen vallen, en een veilige woonkamer hebt, het kindje ook gerust op de grond zou laten spelen en liggen. Er zijn van die super leuke speelkleden met zo'n speelboog erboven. Een fleecedeken eronder en het kindje ligt prima! Later inderdaad de ikea kinderstoel of iets via MP wat je in kan klappen.
wij passen,al 6 jaar op ons neefje van 6 en ons nichtje van 3. wij hebben 6 jaar geleden van mijn broer en schoonzus den nieuwcampingbedje gehad als dank voor het oppassen en daar hebben beide kindjes met veel plezier ingelegen. zelf hadden er wel de dekentjes etc., speelgoed, badje en zo aangeschaft gewoon omdat het praktisch en leuk was. wij hadden bij beide geen box maar een groot speelkleed op de grond (ondanks dat wij een grote hond en een kat hadden rondlopen). later nog een goed kope kinderstoel en auto stoel aangeschaft omdat we van beide kanten het gesleep met spullen zat waren en wij op onze vrije dag ook gewoon lekker op pad wilde. ondertussen zijn we dus 6 jaar verder en eindelijk na 3 lange jaren zwanger van ons eerste kindje, waar we veel nieuw voor hebben geocht maar ook veel van zolder hebben gehaald.7 het is maar net dus wat jezelf handig vind, het is in ieder geval heel bijzonder om je neefje/nichtje van zo dichtbij op te zien groeien
Bedankt meiden We gaan voor een tweedehands/goedkoop bedje met matras en lakentjes enzo, een aankleedkussen voor op het bureau en "iets van een box of kleed". Op zich vind ik bv een triptrap die ons kindje ook weer kan gebruiken geen probleem, maar voor het kamertje wil ik nou ja, dat het voor ons eigen kindje blijft En hoe doen jullie dat met wandelen? Neem je de kinderwagen (of ws maxicosi met onderstel) mee naar opa&oma of andere oppas?
Hallo, Mijn moeder zal 1 dag in de week op onze kleine passen. Wanneer zij wil wandelen nemen we de reiswieg mee, samen met het onderstel van de kinderwagen. Zijn niet zo zwaar en het onderstel past ingeklapt makkelijk in de kofferbak. De Maxi Cosi autostoel gaat sowieso al mee aangezien ik vrijwel alles met de auto doe.
Sophy, ik lees jouw onderschrift en ik wil even zeggen dat ik het knap vind dat je op je neefje of nichtje gaat passen. Ik zou (net als alle andere meiden) de spullen voor jullie kindje nog niet kopen. Kijk op marktplaats of misschien bij een kringloopwinkel. En de kinderwagen zou ik gewoon van je broer/zus gebruiken. Daar kan het kindje in het begin ook in slapen he! En wie weet hebben mensen in je omgeving nog wel spullen over?
Ik zou eens op marktplaats of bij ikea kijken. Of misschien heeft er iemand in je omgeving wat over, of op zolder? En misschien kunnen jullie de kosten delen. Mijn moeder past één keer per week op en heeft alleen een campingbedje. We hebben zelf een matrasje erin gekocht. Ze heeft niet eens een commode. Vind ze niet nodig. Ze verschoond hem wel op hun bed of beneden op een verschoningsmatje. Dus het is net wat je wilt! Misschien kun je ook een campingbedje kopen, zodat je er later zelf nog wat aan hebt. Een matrasje kan heel goedkoop. Ze hebben er bij leenbakker eentje voor 30 euro. En bij ikea zelfs eentje voor 20 euro. Vast prima als logeermatras! Campingbedje in de aanbieding bij babydump: Topmark | Campingbedjes | Baby-Dump Bedje: SNIGLAR Babybed - IKEA Matrasje: VYSSA SNOSA Matras voor babybed - IKEA Commode: SNIGLAR Commode - IKEA Verschoonmatje: GULLUNGE Commodematrasje - IKEA Kinderstoel: ANTILOP Kinderstoel met veiligheidsriempje - IKEA En op marktplaats vind je dezelfde producten ook wel, maar dan nog goedkoper!
Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft het niet heel breed dus ik koop het gewoon zelf. Het gaat me ook niet om de kosten (het hoeft niet persé tweedehands te zijn) maar meer om wat ik zoal nodig heb. Voor ons eigen kindje hebben we al een lijst klaarliggen voor in de toekomst, maar toch anders als het alleen voor oppassen is Ik ga neuzen bij de ikea en mp en vraag haar om de kinderwagen ook steeds mee te nemen en dan komt het vast goed! En Eevie, dank je
Mijn ouders en mijn zus passen allebei een dag op mijn zoontje in hun eigen huizen en we hebben het op de volgende manier opgelost: Kinderwagen + maxi cosi: Die geef ik gewoon mee als de kleine 's ochtends wordt afgeleverd, zodat ze gewoon kunnen gaan en staan waar willen. Hij slaapt bij hen ook nog erg vaak gewoon lekker in de wagenbak (heeft ie thuis gek genoeg nooit gedaan) Bedje: Zij hebben allebei via via een campingbedje kunnen regelen (maar kun je voor 30 euro kopen bij de babydump, dus dat komt wel goed). Tot op heden slaapt hij echter nog steeds in de wagen als hij bij hen is. Box Ik heb op mp voor allebei een box gekocht, voor 30 euro p/s. Kinderstoel Bij de ikea heb ik 2 van die eenvoudige kinderstoelen van 12 euro gekocht (zijn superfijn btw). Wipstoel Bij aanschaf van de kinderwagen kregen we er 1 cadeau (maar hadden er zelf al 1 gekocht), die staat nu bij mijn zus. Mijn ouders hebben er via via 1 gekregen. Verschonen Zou ik gewoon een los aankleedkussen voor nemen en dat op tafel leggen of zo. Onze oppassen gebruiken overigens gewoon een opgevouwen badlaken met mijn verschoningsmatje er op, de bank of het bed. Verder is mijn ervaring dat als je allemaal flink wat rondvraagt er vaak nog wel wat speelgoed, mobiles, boekjes enzv van allerlei kanten komt. Vraag eens op je werk, via je ouders, via vriendinnen enzv, wie weet wat je kunt regelen. Ik zou iig zeker niet alles nieuw kopen voor dat ene dagje. Ik zorg er zelf trouwens altijd voor dat alles wat ze nodig hebben in de luiertas zit, dus eten, drinken, schoon setje kleding, paar hydrofielen, slabbetjes, enzv. Bespreek het even met je zusje, grote kans dat ze dat sowieso al van plan is, niet echt nodig dat jij dan zelf van alles aanschaft, lijkt me.
Ja dat was ook mijn gedachte: de kleertjes, luiers, eten geeft ze mee en ik zorg dat er een bedje en een plekje om te verschonen is. Bedankt voor je uitgebreide reactie
Mijn schoonouders passen 1 nacht per week op mijn neefje en die hebben ook heel weinig aangeschaft. Inklapbare box (van hout) heel handig als ze jong zijn en je niet een volledig kindvriendelijk huis hebt. Hij is ook zo ingekapt en weer weg. Boxkleed is sowieso fijn en kan je ook makkelijk op marktplaats vinden. Aankleedkussen + hoes verschonen ging gewoon op tafel, als je de ruimte hebt zou ik misschien zo een sniglar commode van de ikea kopen Campingbedje zelfde als voor de commode je hebt hem zo weer in elkaar Ze hebben wel veel speelgoed voor hem gekocht en glijbaan/zwembadje in de tuin. Wilde je de spullen voor je neefje/nichtje in de kamer zetten van je toekomstige kindje? Want dan zou ik zeker kiezen voor iets wat je ook snel weer weg kan zetten. Als er een heel kamertje staat maar 6 dagen slaapt er niemand is het misschien een beetje confronterend.