Ik wil ook graag die VIA bewaarpotjes van Avent gaan kopen, maar keek net op internet daar kost een set 29.99 maar ik vroeg me af hoeveel er dan in zitten, weet iemand dat? En hoeveel ml/gram kan er in zo'n potje?
@Ladylittleangel; waar heb je dat gevonden meid? Op AVENT Store.eu - Het hele AVENT gamma online !! kun je 10 bekers+deksels kopen voor 16,74€, hier kan 180 ml in. Ze hebben ook een set met 20 bekers, 10 van 180 ml inhoud en 10 met 240 ml inhoud. Er zit ook een receptenboekje en een lepeltje bij. (en 20 dekseltjes) Maar ik lees op verschillende sites dat je de VIA bekers maar een keer of 4 kunt gebruiken, en daarna beter kunt weggooien.(stond ook op de Avent site zelf)
Ik weet ook niet precies waarom L83, vond het ook een beetje raar... Philips - Set voor babyvoeding SCF613/20 - Opbergen - Voorbereiden van de voeding - Flesvoeding Hier staat het in elk geval (even op 'specificaties' klikken)
Op deze manier kan Philips lekker veel potjes verkopen EN alle aansprakelijkheid ten aanzien van voedselvergiftiging vermijden.. zij hebben tenslotte duidelijke instructies gegeven. Avent wordt ook verkocht in de VS en daar zijn ze nogal happig op dit soort dignen. Als de leverancier dan niet kan aantonen dat ZIJ hebben geadviseerd om de potjes niet vaker dan 4 keer te gebruiken... tja, aanklagen! Onzin dus, je moet gewoon de potjes goed controleren op scheuren en zorgen dat ze goed schoon worden. Een afwasmachine doet dat prima. Ik gebruik die potjes nu al bijna 8 maanden!!
Ik gebruik die potjes nu ook al 8 maanden, wat en ideale dingen he....... eerst voor de borstvoeding, nu om het avondeten van de kleine in te vriezen.
Ik gebruik ze al een jaar heel intensief. Eerst voor de borstvoeding en toen voor de groentehap. Nooit geweten dat ze maar 4x te gebruiken zouden zijn. Misschien is dat pas veranderd, kan me niet herinneren dat dat in de gebruiksaanwijzing heeft gestaan. Ik vind ze ideaal.
Heb hier bij het warenhuis (soort blokker) gewoon een stapel kleine diepvriesdoosjes gekocht waar ook zo rond de 200 gram in kan. Kook de ene dag bijv. een pan vol met wortelsen wat aardappels en maak daar dan een stuk of 6 porties van. Een andere dag doe ik dat met andere groenten. Heb nu wortels, bloemkool, broccoli en witlof in de diepvries. Bij witlof doe ik appeltjes door om het lekkerder te maken. Voor diegene die bloemkool zelf maken, doen jullie daar behalve aardappelen en margarine nog wat bij door? Vind het namelijk zo korrelig en ook niet zo lekker smaken als de andere hapjes. Fruit vries ik niet in, maak ik per dag. Meestal 2 stuks fruit, gepureerd met de staafmixer. Als ik er banaan bij door doe prak ik die soms met de vork om een minder fijn prakje te krijgen zodat hij aan stukjes went, maar dit kan met veel soorten natuurlijk niet (appel). Ik las hier in dit forum kostenbesparing als motivatie voor zelf hapjes maken, maar voor fruit gaat dit niet echt op. Natuurlijk is een hapje met bijvoorbeeld appel en banaan goedkoper dan een potje, maar omdat je moet varieren heb je ook duurdere fruitsoorten nodig en ben je helemaal niet veel goedkoper uit. Potjes zijn overigens wel handig voor die fruit en groentesoorten die je zelf niet snel zult maken (olvarit rozebottel met bessen is erg lekker en zou ik zelf niet maken, zelfde geldt voor pruim met abrikoos).
Het is wel kostenbesparend als je juist voor de goedkopere soorten fruit te gebruiken om zelf te maken. Koop seizoensfruit. Je kunt dan inderdaad alsnog potjes kopen voor het 'moeilijkere' fruit, maar dan heb je toch al wat bespaard. Ik had een paar dagen geleden voor 89 ct 5 grote jonagold appels (bonus bij AH) en daar heb ik 4 x 200 gr fruit uitgehaald voor mijn zoontje. Dus dat is 4 dagen voor de prijs van 1.
Appels zijn inderdaad goedkoop (haal altijd grote zak bij Lidl), maar geef eigenlijk nooit alleen appel, altijd met wat anders er door. Bij mij is het eigenlijk altijd appel of banaan + 1 andere fruitsoort die telkens wisselt (zoals perzik, aardbei of druiven). Lees hier over kip door de groentepotjes. Hoe doen jullie dit? Kipfilet kopen en dan fijn maken met de staafmixer? Wil dit? En ander soorten vlees?
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met het zelf maken van babyvoeding en hiervoor gaf ik altijd potjes. (lekker makkelijk) Het nadeel van potjes vind ik dat ze er altijd zo veel soorten fruit door elkaar gooien. Hoe leert je kindje dan verschillende smaken waarderen. Hoe smaakt een appel en hoe smaakt een banaan. Ben nu ff back to basic gegaan. Hij krijgt nu alleen appel, alleen banaan, alleen peer, enz. Soms ook nog wel een potje. Rozenbottel is hier inderdaad favoriet. gr. Marieke
Ik ben al 2 maanden bezig met zelf eten maken maar dat is nog steeds geen succes. Als hij iets echt niet wil eten en na 1 hapje zijn mond dicht houd dan geef ik hem wel eens een potje en dat gaat dan meteen helemaal op. Vind ik dus niet leuk. Morgen maar weer vol goede moed beginnen met zelf koken voor de rest van de week. Ik maak het en vries het dan in omdat wij best wel laat eten (18.30) en dat voor Luca dus echt te laat is om dan pas zijn warme eten te geven. Fruit krijgt hij wel altijd vers, 2 stuks per dag en daar smult hij van. We zien wel hoe het gaat en ik blijf volhouden. Veel liefs Nataly
hier exact hetzelfde probleem! ik blijf ook maar gewoon stug volhouden, en hopelijk gaat ie mijn prakjes ooit opeten. soms ben ik een hele middag bezig en heb ik voor mij gevoel iets heerlijks voor hem gemaakt... maar nee hoor... zijn mond blijft stijf dicht.
In het begin at mijn dochter ook niet alle groenten heel makkelijk, behalve wortel. Als ze dan bijv. broccoli niet wilde eten, deed ik er de volgende dag wortel doorheen, en dan at ze het wel........ de dag erna dan alleen broccoli, en opeens was eht goed .
Hier gaat alles er in. Ookal trekt hij soms een vies gezicht, toch gaat zijn mond weer los als de lepel er aan komt .
Die tip een vriendin mij ook! Er iets doordoen wat ze kennen en lekker vinden...dan gaan ze vanzelf wennen aan de smaak! Zij heeft in het begin ook vaak een beetje flesvoeding erdoor gedaan...en dan steeds minder... Ik heb Finn vandeweek voor de eerste keer met een lepel eten gegeven...hij wilde zn fles niet leegdrinken...zijn voeding is dik door de nutriton en heb het toen maar met een lepel gegeven..nou hij vond het schitterend! Heel zn mond open als de lepel er aan kwam! En lachen dat hij deed! Haha!
Hier vandaag zelf fruithapje gemaakt van banaan, gewoon geprakt en beetje water erbij. Ze vond het heerlijk, en wilde meer hahaha!
T. eet juist alleen vers en moet niets weten van potjes! Alleen de biologische van de AH vindt ze wel te doen, olvarit e.d moet ze echt niet! Ze heeft nog alleen een gekookt eitje uitgespuugd, maar voor de rest eet ze gelukkig alles!