Babycook

Discussie in 'Voeding' gestart door Misstiara5, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik was even benieuwd naar anderen die ook een babycook hebben.
    Wat maken jullie ermee? En hoe lang kan je de babycook gebruiken?
    Daarnaast was ik benieuwd hoe of iemand ook het rijstmandje had gekocht en of die handig is om te hebben. Ik eet namelijk zelf erg vaak rijst.

Groetjes en alvast bedankt!

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Wij hebben de babycook, zoontje is 1.5 jaar en gebruik hem nog wel eens.. als we friet eten bijvoorbeeld appeltjes stomen, pureren.. Lekkere verse appelmoes, of smiddags even een paar worteltjes stomen.
    Vanaf het moment dat hij bijvoeding kreeg zo veel gebruik van gemaakt! Ik vind het een super handig ding, erg blij mee.

Edit; rijstmandje hebben we ook, op zich wel handig, maar we gebruiken het niet zoveel, toen hij rijst ging eten at hij gewoon met ons mee.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb hem ook net gekocht.
    Babyhuiscasita is een aanbieding...
    128 euro nieuwe model

Geweldig ding! Alles on 1 en super handig.
    Heb wel al geexperementeerd ermee voor mijzelf-super! De reservouir is 1.1L dus je kan grote porties maken en invriezen of ook zelf meeeten. Ik ben van plan dus voor baby apart altijd koken.
    Als je denk gelijk samen eten dan is misschien overbodig maar ik ga voor baby dus apart koken omdat ze krijgt bio en zoutloos..

Ik heb alle accessories overwogen en gekocht: rijstkoker, bewaarbekertjes 150ml en 300ml, ontkalking

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom zou je een rijstaccessoire kopen als je toch al vaak rijst eet? Dan kan hij toch gewoon jouw rijst eten?

5. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Wij hebben die van Avent, gekregen van vrienden die hem hadden gekocht.

Eerlijk, ik zou het niet zelf hebben aangeschaft. Gewoon in een stoommandje en met de staafmixer pureren vind ik veel makkelijker. Zelfs nu we dit ding in huis hebben staan, pak ik toch liever de staafmixer. En ik ben toch van plan om langzaamaan stukjes te gaan geven...

Voordeel van een babycook schijnt te zijn dat je kleine porties kunt pureren. Voor mij is dat echter juist een nadeel, omdat er ook niet veel in kan. Dus als je in het weekend even vooruit wilt koken moet je dat in etappes doen (ja, ik ben een luie moeder die invriest). In ieder geval bij die van Avent...

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dit eigenlijk! Ik gebruik het ding enkel om te stomen. Vaak gaat het daarna nog in de blender of doe ik de staafmixer eroverheen. Dat pureert beter. Ik heb de mijne via marktplaats. Het is al een ouder model. Misschien een idee om het via marktplaats aan te schaffen? Kost minder en je kan voor jezelf kijken of je er iets mee doet.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben dan weer supertevreden van mijn babycook! Dochter is bijna 10maand en krijgt nog steeds haar eten zo. Groentjes erin, ding opzetten, en je moet er niet meer naar omzien. Bijzonder handig als je een high maintenance kindje hebt waardoor je opeens een hele tijd niet meer in je keuken geraakt: geen potten die droogkoken, en het eten blijft gewoon warm.

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een avent, en ik ben juist heel erg tevreden. Even stomen, draaien, blenderen en klaar.

9. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb de babycook ook (gewonnen) en ben er erg blij mee. Gebruik hem nu regelmatig, doe er groente en aard in. Pasta of rijst kook ik apart. Vries daarna per 100 gram in.

Pleak, wat een goede tip van de appelmoes, krijg er meteen zin in!

Deel Deze Pagina