ik weet dat je bij het kopen van een slaapzak 10cm aan de lengte van je kind moet toevoegen.hij is nu 82cm, ik moet dus boven 90cm slaapzak kopen. maar ze gaan van 90cm vaak meteen naar 110cm. ik heb zo een al, maar ik vind dat veel te lang.wie kan mij tip geven over slaapzakjes in tussen maatjes?ik heb n winterslaapzak en voor de zomer n paar hebben.alvast bedankt voor de reacties.
prenatal heeft die tussenmaatjes. Maar ik kocht meestal een langere, hebben ze lekker veel beweegruimte.
De lengte is vaak niet zo erg. Maar de hoofd en armsgaten. Als die nog ietsje de wijd zijn, zou je ze met een naald en draad een paar stikjes vast kunnen zetten, zodat ze openingen wat minder groot zijn. Succes.
Via internet kan deze maat wel vinden. Hebben wij ook gedaan. Laatst zag ik ze inderdaad ook bij het kruidvat!
Ik heb die van de Hema gekocht, 104 cm is dat geloof ik. Die paste haar prima (tot ze geen slaapzak meer wilde... zucht). Julia is zelfs nog maar 77,5 cm en dat ging ook wel. Je hebt ze ook wel in tussenmaatjes hoor, moet je ff bij Prenatal ofzo kijken.
inderdaad bij de kruidvat hebben ze nu slaapzakjes te koop van 100cm........Yara is 77 cm maar past er prima in. hij kost nu maar 8.99 dus ook nog eens helemaal niet duur. Hij heeft geen mouwen maar is wel lekker warm
ik heb altijd extra lange...hij was geloof ik 59 cm en toen droeg ie al 80 of 90 cm zelfs...lekker bewegen
Die 10cm optellen bij je kind hoeft niet, mijn dochter is 90 cm maar past makkelijk in de 90 en 100 cm slaapzakken! Mijn zoontje zal een cm of 64 zijn en krijg ik ook nog in maat 70cm. Maar dat was je vraag niet: ik heb 100cm ook bij de kruidvat vandaan, fijne slaapzakken zijn dat.
ok kruidvat, maar het mag wel iets duurder zijn.want goedkopere slaapzakjes ventileren vaak slecht.ik heb een kindje dat na leeftijd 12,5 maand oud pas ging doorslapen. slaapzak is best belangrijk omdat hij vaak onrustig slaapt. omdat hij heel veel draait tijdens slaap heeft hij met een te lange slaapzak een staartje aan het eind en zit helemaal vast als een schroefdraaier effect. ik weet niet of dat duidelijk is???
belize, oh ik snap het...ja dan is lang echt niet lekker! hmm mss idd die van kruidvat, heb zelf geen ervaring..ik heb alleen hema en prenatal gehad
misschien een idee om drukknoopjes op onderkant van de lange slaapzak te doen zodat je hem zelf kan inkorten, en als je kind langer is geworden dat je de knoopjes weer los maakt en hij geen nieuwe slaapzal nodig heeft (dit kan ook met touwtjes ofzo)
ja dat dacht ik ook, drukknopjes enzo. maar ik moet wel vroeg of laat nieuwe slaapzakjes kopen, met 1 slaapzak red ik het niet. heeft niemand een tip over goede slaapzak in maat 100?iedereen is bezig met die topik over dure merk kleding denk ik.ik begin me een beetje eenzaam te voelen hier in mijn zielige topik over iets saais als een slaapzak.
Haha, nou, ik heb ervaring met Prenatal, Hema, Wibra, Combisleeper, Puckabag en dus ook Kruidvat en ik ben echt tevreden over die van het Kruidvat, hij bevalt beter dan de Hema slaapzak. Maar, de Kruidvatslaapzak heeft geen afritsbare mouwen, tenminste, niet die ik heb (heb er 3, had ze ook voor mijn dochter en nu eentje voor mijn zoontje). Ze zijn vaak nog in de aanbieding, ik heb een witte met een zilveren eendje erop voor 6 Euro bij het Kruidvat gekocht, geen geld. Zijn Hema slaapzak gebruikt hij op het kdv, want die isoleert slechter en voor overdag is hij prima, maar 's nachts wat te koud.
Ik heb slaapzakken van prenatal, hema, bambino en dan de nieuwe van kruidvat.. Ze zijn allemaal fijn eigenlijk, die van kruidvat zijn net zo goed als die van prenatal, warm maar niet TE.. Die van Wibra was drie keer niks, daar haalde ik haar zwetend uit..
maar wanneer is het TE warm, wat draagt je kindje eronder dan...hier slapen we zonder kachel en op zoontjes kamer is het best koel...hij draagt lange mouw romper+dikke fluwele pyama van zeeman met dikke sokjes en HEMA slaapzak ( die met auto's) maar wel zonder de mouwen.. als het ehct heel koud is geweest zijn zn wangen, handen heel koud en beentjes koel...als het goede tmep was dan voelt ie gewoon lekker warm aan sochtends..