Net griesmeelpudding gemaakt met rijstmelk en tarwegriesmeel en het is lekker gelukkig. Moet nu nog 3 uur afkoelen. Ik ben op zoek naar nog meer ideetjes iemand tips?
Hmm heb je het recept? Rijstemelk lust mijn zoontje graag. Verder kan ik niet echt iets teruggeven vrees ik *sorry*
Haha het was gewoon een pak van dr. Oetker griesmeel naturel en het pak gevolgd maar officieel moet dat met gewone melk. Het dikte niet goed in en het blijft papdikte maar prima te eten!
Met custardpoeder kun je ook lekker vla en pudding maken. Alleen....daar zit waarschijnlijk wel ei in bedenk ik me nu.
Rijstepap van dessertrijst en haver, spelt of rijstemelk. Bij de natuurwinkel hebben ze kleine kuipjes toetjes op basis van rijstemelk. Die staan altijd bij oma, lekker makkelijk. Wij eten niet standaard toetjes, gewoon af en toe. Fruit vindt dochter ook prima als toetje.
Voor speciale gelegenheden ( Bv kerst ) maken mn ouders griesmeelpap met sinasappelsap ipv melk, en dan bessensaus erbij. Vind mn dochter heerlijk! Heb het ook al wel met rijstemelk gemaakt. En waterijsjes natuurlijk!
Fruit na het eten is toch slecht voor de spijsvertering ivm het gisten? Dat heb ik altijd zo begrepen. Ze hoeft ook niet atijd een toetje eigenlijk heeft ze daar haast nooit zin in maar die tijd zal wel komen.... Custard bevat volgems mij geen ei maar wel sulfiet en daar moet je met kleine kinderen mee uitkijken. En die van mij helaas al zo gevoelig!
wel fruit, maar zelfgemaakte appelmoes? Hoeft geen suiker door, gewoon appel in stukjes koken met een klein beetje kaneel. Erg lekker!
Volgens mij is fruit veel gezonder na het eten dan zuivel. Hier eten wij sinds ik op dieet ging voor de oudste praktisch geen toetjes meer. Sinds haar 2e kan ze tegen kleine beetjes soja. Alleen de vanille vla kan ze echt waarderen. Maar dat eet ze meestal een keer als tussendoortje of een uurtje na het eten.
Dat gisten van fruit na de maaltijd is een broodje aap verhaal uit de alterneutenhoek. Fruit bevat vitamine C, en uit gewoon regulier wetenschappelijk onderzoek is bekend dat vitamine C je darmen helpt voedingsstoffen, o.a. ijzer, uit je voeding beter op te nemen. Daarom s het goed om bij je eten wat vruchtensap te drinken, of bij of na je maaltijd wat fruit te eten. Zuivel werkt tegengesteld...koemelk remt juist de opname van ijzer en calcium uit je eten. Daarom kun je beter geen melk bij je eten nemen, of een zuiveltoetje eten, maar je zuivel juist los van je maaltijden te nemen.