Wanneer darmpjes helemaal gewend?

Discussie in 'Voeding' gestart door Inge88, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik geef nu sinds 6 maanden ongeveer bijvoeding. Ook zijn we overgestapt van Friso H.A. 1 naar Nestlé standaard 2. De ontlasting van mijn dochtertje is daardoor natuurlijk veranderd, vaak heel hard. Ze heeft er dan ook echt moeite mee.

Vanaf wanneer zijn de darmpjes ongeveer helemaal gewend? Het is nu echt af en aan goed/slecht. Vaak is het zo hard, dan heeft ze ook echt moeite om het er uit te krijgen en dat is zo sneu.

Ik geef al extra water in de fles, heb olijfolie geprobeerd, gebruik nu van vsm kindicol en ik heb al dingen geprobeerd als pruim, abrikoos peer etc..

Komt dit echt vanzelf allemaal goed?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier was het de eerste weekjes wel wat meer last, maar daarna ging het wel goed.
    Deed ook altijd extra olijfolie door het eten, wat extra water bij de fles. Dat was hier voldoende....

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik weet niet of het mag hoor, want ik heb geen baby die gevoelige darmpjes heeft.
    Hij heeft ook nooit last van krampjes gehad. Die laat net zulke harde scheten als zn vader :). Maar goed, wat ik wilde zeggen.. Misschien roosvicee laxo? Een klein drupje in de tuitbeker (wel met water natuurlijk) bij mij heeft dit altijd goed geholpen.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Verstopping komt door te weinig:

Vocht
    Vezels
    Vet
    En beweging, maar dat is logisch bij een kindje van 7 maanden.

Wat krijgt je kindje zoal te eten en hoeveel drinken (incl. melk) per dag?

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ze krijgt 3 flessen van 200 cc water en 6 schepjes standaard opvolgmelk.
    1 tuitbeker met water/verdund vruchtensap
    1 soms 2 bruine boterhammen met roomboter soms met beleg (jam)

Fruit, tot nu toe gehad: watermeloen, pruim, peer, appel, banaan, aardbei, galia meloen, Pff vast nog meer, kom er zo snel niet op. Ik heb vaak pruim geprobeerd maar dat verbeterde niets

Avondeten; iedere dag groenten. Soms met een paar schijfjes aardappel, soms pasta en gisteren voor het eerst wat rijst.

In de laatste fles 3 tot 4 schepjes fijne granen.

Is dit goed? Waar kan ik nog verbeteren?
    ik heb circa 3 weken lang een scheutje olijfolie in de fles gedaan maar dor mocht ook niet baten.

6. zogelukkig

Oh, dat ziet er heel goed uit! Je mag nog wel wat meer drinken geven, 900/1000cc is goed! Ik weet niet zoveel van kv, maar is 3 flessen na een maandje bijvoeding niet wat weinig?

En je mag die bammetjes dik met roomboter besmeren hoor!

En je mag nu gewoon alles volkoren geven, dus volkorenpasta en zilvervliesrijst enzo. Rode linzen mag je nu ook geven en die bevatten heel veel vezels.

Mijn zoontje had het ook vlak na de start van de bijvoeding. Nu heeft hij sowieso heel moeilijke darmen hoor! Maar goed; ik ga borstvoeding en gaf toen weer even alleen dat (vet en vocht) en toen ging het weer beter.

Hij kon goed poepen van rijpe peer/stoofpeer, mango en aardappel!

Succes!

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oke gelukkig! Ik dacht dat 3 flessen moest als je kind volwaardige maaltijden eet? We zitten nu pas net 3 dagen op 3 flessen. Ik zal haar sowieso nog meer vocht aan gaan bieden!

Oh ik wist niet dat ze nu al zilvervliesrijst en volkoren pasta mocht! Dat is mooi want dat eten wij veel liever :) deed het niet omdat ik dacht dat het niet mocht!

Rode linzen nog nooit op! Haha en ik heb toch al veel op in m'n leven! Nog een lekker recept?? :) en is dit te eten à la rapley?

Stoofpeertje kan ik nog eens proberen!

Super bedankt voor je tips :)

Kristel: dat werkt hier helaas niet :(
    G89: poeh dat weet ik ook niet of dat mag? Gaan de dArmpjes daar niet aan wennen? Denk dat ik in ieder geval even met bovenstaande tips ga proberen de boel te verbeteren.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    En mss tijdelijk even geen banaan ! Of een super rijpe!

9. zogelukkig

Melk is wel belangrijk hoor! Vanwege de eiwitten en vetjes, die krijgen ze nog niet zo heel goed binnen op andere manieren. Ik reken zo: 6 maanden 1000cc, 12 maanden 300cc, dan moet er dus 117cc af per maand, dus zou je nu nog 883cc melk mogen geven.

Het mooie aan rode linzen is dat je ze maar kort hoeft te koken! Ze zijn smakelijk en voedzaam! Bij 8 maanden kookte ik ze bijna droog en dan roerbakte ik stukjes wortel (even voorkoken anders blijft die te hard), courgette, venkel en een tomaatje mee totdat het prutje aan de pan bleef plakken. Mijn zoontje pakte dat gewoon beet met zijn duim en vingers. Ik kruidde dat met paprikapoeder en italiaanse keukenkruiden. Mijn man en ik aten het ook, gewoon met een stuk turks brood ofzo!;)

10. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik breek even in: kruiden? mag je dat geven met 7 maanden? en volkoren pasta en zo? ik dacht dat dat pas veel later mocht?

11. zogelukkig

Nee hoor: volkoren mag echt al met 7 maanden! Die voedingsvezels zijn in verhouding tot witte koolhydraten veel beter voor de darmwerking. Kijk; je moet natuurlijk altijd goed kijken naar je kindje en misschien is én pap én brood én pasta wat veel. Ik gaf met 7 maanden nog geen graanontbijt en geen rijst of pasta. Zoon at twee volkorenboterhammen bij de lunch met 7 maanden en dat vond ik wel goed zo. 's Ochtends bv en daarna fruit en 's avonds twee soorten groente of 1 soort met aardappel.

En zachte kruiden zoals milde paprika en groene tuinkruiden kunnen dan ook al goed hoor!

12. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Das goed om te weten, dank je wel! Mijn dochter krijgt 's ochtends pap en tussen de middag eet ze 1 lichtbruine boterham (niet volkoren dus), dus misschien inderdaad dan 's avonds niet ook nog eens volkoren producten. Maar dat van die kruiden is wel fijn zeg!

13. adi

adi Niet meer actief

Zout is niet goed voor de babys.
    De meeste andere kruiden zijn niks anders dan bladeren met heel veel smaak en geur ;), natuurluijk mag dat wel.

Volkoren producten zijn juist heel goed voor babys.

14. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Van het zout wist ik ook inderdaad, van de kruiden niet.

Ik had haar een paar dagen terug wel een stukje witvis gegeven wat ik heel lichtjes gekruid had met kerrie. Nou ze smulde er van haha :D Dan ga ik nu ook wat meer kruiden (natuurlijk mild en niet overdrijven).

Ben ook blij dat ze dus volkoren pasta en zilvervliesrijst mag. Dat eten wij altijd, maar de keren dat Zoë pasta op heeft en die ene keer rijst had ik gewoon de normale gekookt, speciaal voor haar maar wij aten dat dan ook mee.
    Hoeft dus ook niet meer :)

Deel Deze Pagina