Hoelang duurde het voor jullie peuter echt zindelijk was?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

#1 misa, 22 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 dec 2014
    We zijn hier met de derde zindelijkheidspoging van onze dochter bezig. Al twee keer eerder geprobeerd omdat ze er klaar voor leek, maar na 8 schone broeken per dag vond ik het wel genoeg geweest..... ;)

Nu dus weer een poging (ze is 2,5). Ze wou ineens de luier uit vorige week woensdagmiddag. Ik dacht: we gaan er weer voor!
    De eerste middag had ze drie natte broeken. De volgende hele dag ook en daarna max 1 per dag (niet eens een hele plas). Verder bijna elke keer wel een druppie in de onderbroek en de rest op de wc uitplassen. Ik ben dus heel blij en trots en hoop dat ze het door zet. :)

Als we we gaan en in bed krijgt ze nog wel een luier om.
    Maar hoe lang duurde het bij jullie voordat je er een beetje op kon vertrouwen? Dus vanaf het moment van beginnende zindelijkheid.
    We nemen de tijd hoor, maar ik ben zo benieuwd.....! :)

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vanaf 2 jaar en 4 maanden dag en nacht zindelijk en ook mee op pad zonder luier of luierbroekje. Vanaf 2 jaar en 3 maanden was hij al nachtzindelijk een maand later ook overdag. soms heeft hij een ongelukje als hij druk aan het spelen is (vaak als hij met meerder kindjes speelt want thuis alleen gaat het wel heel goed).

3. misa

misa Niet meer actief

En hoelang duurde het vanaf het moment van luier uit doen/zindeijk maken of worden?

4. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Vanaf een jaar en 9 maanden zat mijn zoon soms al op het potje. Toen een periode gewoon in blote billen laten rennen. Deed ie het soms op de gekste plekken :). Vanaf ongeveer 2 jaar en 4 mnd het echt gaan proberen zonder luier omdat hij het zelf ook graag wilde en eraan toe leek. Week of twee veel natte broeken idd. Toen was het klaar, op een enkel ongelukje na als hij druk was. Even later ging dat ook goed. Al vrij snel ook s nachts de luier afgelaten omdat er steeds minder in zat. Twee x ongelukje gehad maar bijna direct nachtzindelijk! Met 2 jaar en 5mnd ongeveer volledig zindelijk.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn dochters waren allebei laat. Mijn oudste was bijna vier, mijn jongste was ook dik drie. Maar wel allebei meteen overdag en 's nachts. De jongste heeft nu heel af en toe nog een ongelukje.

6. fafa

fafa Niet meer actief

Hier vanaf het moment dat de luier uitging ook nooit meer eentje aangetrokken. Dus ook niet als we weggingen of 's nachts.
    Op het moment dat de luier 's ochtends droog is zou ik dat ook proberen, als ik jou was. (Koop dan wel een waterdichte molton ;)) Is voor je kind het duidelijkst.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dochter zindelijk met 2 jaar en 4 maanden. Na drie weken gebeurde er nog nauwelijks ongelukjes.

Ben benieuwd of zoon straks ook zo snel zindelijk zal zijn, lijkt me heerlijk!

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    De eerste plas op de pot heeft hij gedaan met 2 jaar en 1,5 maand. Na 1,5 maand op vaste momenten op de pot plassen en poepen zijn we begonnen met blote billen lopen (met blote billen deed hij alles op potje en met kleding ofwel ondergoed aan deed hij niks op potje) 2 weken thuis in blote billen gelopen en toen snapte hij het.

9. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier begonnen met ruim anderhalf jaar. Eerste maand geregeld een ongelukje. Toen ging het super goed. s Nachts had ze wel een luier aan. En die is sinds kort ook uit. Ze is nu ruim twee en half jaar.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik lees dus veelal twee weken. Nou dat hoop ik!

Mijn zoontje was met 2 jaar en 4 maanden dag en nacht zindelijk. Hij gaf het vaak aan, dus luier uit. Een ochtend 4 natte broeken en daarna zindelijk. Paar dagen erna ook de nact droog en na twee weken de luier in de nacht uit gelaten.

Maar onze dochter is dus iets minder duidelijk. ;) (met alles........)
    Het gaat nu best heel goed hoor! Maar ik ben gastouder en als ik iemand van en naar school breng of haal, dan kan ik niet hebben dat er eentje van de 5 kinderen moet plassen of in de broek plast. ;)
    Dus met dat soort momenten bijvoorbeeld gaat de luier echt wel om. Of zoals vandaag, ik was wel 1,5 uur druk met boodschappen e.d. Ik vertrouw haar er echt nog niet genoeg in.

Maaaaar ze geeft gewoon aan als ze moet plassen, ook als ze de luier aan heeft. :) vandaag voor het eerst zonder luier even weg geweest. We waren een ruim half uur weg en dat ging dus prima..!

Ik denk dat ze het wel door zet. Wat denken jullie?
    Soms wil ze ineens geen luier uit na het slapen, maar dat negeer ik en dan zet ik door. Mijn dochter heeft dat soms even nodig. :)

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf anderhalf jaar hebben we het potje geïntroduceerd. Op 23 maand heeft de onthaalmoeder haar pamper op een da gewoon uitgelaten, en vanaf die dag was ze zindelijk.

12. mvEenC

mvEenC Lid

24 nov 2013
    65
    10
    8
    Vanaf ruim twee het potje geintroduceerd. Met 2.5 jaar eerste plas en toen vaste momenten op de pot. Met twee jaar en 8 maanden luier uit. Ging eerste weken perfect, hij gaf het ook zelf aan. Daarna steeds natte plekken, maar niet echt alles nat. Dat heeft toen toch echt wel tot een paar weken terug regelmatig gehad, een tot enkele malen per dag natte kruizen.
    Nu met drie en een half precies kan ik pas zeggen dat hij echt zindelijk is. Dwz op een enkele druppel na altijd droog omdat hij het zelf zegt, aangeeft en naar de wc gaat, en er op gaat zitten. Ik moet soms wel helpen herinneren, maar nu pas is hij er aan toe echt zindelijk te zijn. Dus aan te geven dat hij moet, en gehoor te geven aan de drang. Te beseffen dat ffstoppen met spelen om te plassen minder tijd kost dat helemaal uit te kleden, wassen en schone kleren aan. Voor die tijd was hij droog omdat ik hem stuurde en in de gaten hield. Scheelt ook luiers, maas is in mijn ogen niet ECHT zindelijk zijn.

Deel Deze Pagina