tips voor zwemmen met baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij willen volgende week voor het eerst gaan zwemmen met Steven, heeft er iemand nog tips wat we mee moeten nemen,
    of wat handig is.
    Doen jullie een luier onder een zwembroekje? ;)

2. Niet meer actief

Hoi mensi..

Toen wij gingen zwemmen met Dhani hadden we badcape mee..een extra zwembroek..schone luiers..babydoekjes..en voeding..oja twee badcapes trouwens..1 droge waar we hem op konden leggen in de box(wij waren week op vakantie in centerparcs..weet niet of dit nodig is als je alleen gaat babyzwemmen o.i.d...wij bleven gemiddeld zo'n uur in het zwembad maar waren niet steeds in het water)
    Wij hadden geen speciaal luierbroekje aangedaan maar een gewone zwembroek..die speciale broekjes zijn dhani nog te groot..

veel plezier met zwemmen

3. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik heb nooit zwemluiers gebruikt. Kleintjes zijn na een half uurtje wel klaar met zwemmen; dan wordt het te koud voor hen.

Ik had een badcape mee en 2 hydrofiele doeken. Schoon luiertje natuurlijk en meer niet! Je gaat toch ouder- en kinderzwemmen?

Groetjes, Ellen (die met Marjolein gaat zwemmen als zij haar eerste prikken gehad heeft)

4. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb lekker met Ewout gezwommen toen hij 2 maanden was. Hij vond het geweldig. Ik heb een speciaal broekje gekocht bij prenatal. Dat laat niets door en je kan het gewoon wassen.
    En wat al eerder verteld is heb ik ook meegenomen, en zeepvrije wasgel voor onder de douche. ;)

veel plezier!

5. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    toen we met Elyesa zijn gaan zwemmen hadden we hem een zwemband met zitje mee genomen dat vond hij wel heerlijk.
    we hadden ook een zwemvestje zo een rubber maar daar vond hij niks aan denk in verband met de bewegingsvrijheid.
    we hadden hem een zwemluier van huggie's aangedaan want je weet nooit moest hij toch iets doen.
    de gewone luiers worden veel te zwaar.
    en wat speelgoed voor in het water hadden we ook bij.

groetjes Talia

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij nemen altijd mee:

* badjasje
    * zwemband
    * zwemluier, toen ze daar nog niet inpaste hadden we zo'n speciaal zwembroekje wat je bij prenatal kan kopen

7. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben iris een zwembroekje aan...van pampers is dat volgens mij...(met nemo en winnie the pooh erop)

3 hydrofielluiers
    badjasje
    baby float
    drinken
    schone luiers + doekjes
    speeltje

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    als Remon met Lars gaat zwemmen neemt hij mee,

Eigen zwemkleding haha niet vergeten hoor!!

2 hydrofiel luiers
    gewone zwembroek (vanaf 8 maanden daarvoor een zwemluier)
    natusan lotion spray (makkelijk op het lijfje sprayen inwrijven en klaar)
    En voor onder de douche wegwerpwashandjes met zeep erin. Van de etos, speciaal voor baby's.

Verder zorgde ik ervoor dat Lars altijd makkelijke kleertjes aanhad die lekker ruim vielen. Het is altijd klef warm in zo'n zwembad en na het afdrogen stroopt alles nog vaak op. Dus ene rompertje en een joggingpak ofzo.

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Handig die zoekfunctie :D , ik wilde net vragen of ik al met Joey mocht gaan zwemmen op deze leeftijd! We willen volgend weekend een paar uurtjes naar het zwembad van centerparcs, ik ben alleen zo bang dat het water misschien te koud is... en ik heb wel eens gelezen dat chloordampen van in een zwembad schadelijk zouden zijn, weet iemand daar meer over?

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik ben met Dave gaan baby zwemmen toen hij de leeftijd had van 6 weken

maar er zijn baden die dat niet toestaan
    en ik hoorde ook dat sommige baden een babyfloot verbieden

najaaaaaaaaaaaaaaa ik snap even niet waarom
    maar hier in alkmaar mag het niet het zou onveilig zijn ?¿

die dingen zijn speciaal gemaakt voor kleintjes en goedgekeurd

ik mag wel zwemmen met Caitlin maar ik moet haar dus vasthouden

wat is er nu gevaarlijker?

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben inmiddels gezwommen, Steven vond het erg leuk, hij bleef lekker drijven met z'n zwemluier aan, dus hoefde ik alleen z'n hoofdje te ondersteunen.
    Alleen vond ik het zwemwater nog niet zo warm, dus na een klein half uurtje zij we er maar weer uitgegaan.

12. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Wat ben ik blij met deze topic :)
    Heb afgelopen weekend een babyshower gehad, en heb dus ouder en babyzwemmen kaart gekregen. Heel lief dus :)
    Ik vroeg me al af hoe anderen het deden - en voila hier vindt ik alle antwoorden. Thnx meiden :)

13. wendyalweer

29 sep 2006
    9
    0
    0
    Ik ben zelf echt anti babyzwemmen, de afkoeling, de herrie in het zwembad, de chloordampen. Ons niet gezien. Maar ieder voor zich. Voor peuters is het zwemmen pas leuk vind ik. Babies koelen echt veel te snel af in het zwembad, dat zijn echt geen temperaturen voor een baby. De chloordampen vind ik nog erger, dat kan gewoon niet goed zijn voor die kleine longetjes.

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @wendyalweer: Bij sommige zwembaden kan je babyzwemmen. Het wat is dan extra warm en de chloor verminderd. Kwaad kan het niet hoor.
    Ik wil met Tim ook weer gaan zwemmen, maar ik weet nog niet hoe ik dat met oppas voor Lisa kan regelen.

15. Niet meer actief

Afkoeling? Het water is bij ons warm. En de herrie, is de herrie die ze zelf veroorzaken, daar wij al enige in het bad zitten. En chloordampen.. er mag nooit zoveel vrijkomen wat schadelijk is. Wat bij ons overigens ook niet zal gebeuren omdat er bij ons minimaal hoeveelheid chloor in het water zit. Zelfs ik heb er geen last van!

Ik ben blij dat ik dit met as ben gaan doen (met 9 mnd), want ze vind water helemaal geweldig! Maar goed, die vindt alles geweldig geloof ik..

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja ze vinden het meestal hartstikke leuk, ik weet niet hoe Joey het vind... ben benieuwd. Hij krijgt van de week zijn eerste prikjes en we willen het weekend al gaan, ik hoop dat hij er niet ziek van zal zijn, want dan kan het zwemmen even niet doorgaan, even afwachten.

17. wendyalweer

29 sep 2006
    9
    0
    0
    Ja dat weet ik, maar die baden zijn 32 graden, en dat is echt nog te koud voor die kleine frummels!

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Het is toch ook niet de bedoeling dat je er uren met ze in gaat? Ik denk dat 10 minuutjes wel genoeg is met zo'n kleintje. Ik ben ook een beetje bang dat het te koud zal zijn voor hem hoor, maar als dat zo is of ik merk het aan hem, dan ga ik er gewoon weer uit. Ik maakte me alleen een beetje zorgen om dat verhaal van die chloordampen, dat heb ik ooit eens ergens gelezen.

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben na de 1e prikjes ook begonnen met babyzwemmen. Elke maandag, 3 kwartier, maar Iman houdt het maar n half uurtje vol dan is ze te koud. Ze vind het wel hartstikke leuk, echt een waterratje!

20. wendyalweer

29 sep 2006
    9
    0
    0
    Ja tien minuutjes is ook zat, ik zou nooit met een baby van 6 weken gaan zwemmen, het gewone badje is al vermoeiend genoeg voor ze ;) Maar als je echt aan babyzwemmen begint dan is zo'n les geloof ik een uur?
    Ja dat van die chloordampen heb ik ook gehoord, er was onderzoek naar gedaan dat astma onder baby's die aan babyzwemmen hebben gedaan veel frequenter voorkomt dan bij baby's die dat niet hebben gedaan. Dat geloof ik ook wel dat het slecht is dat chloorwater. Kan sowieso al niet goed zijn voor dat tere huidje. Maar nogmaals dat is onze mening. Mijn dochter van bijna drie vindt het zwembad wel heel erg leuk nu, maar zij kan ook wel wat meer hebben dan ons zoontje van 8 weken haha. Niet dat we elke week gaan zwemmen met haar trouwens!
    Maar ieder moet het voor zich weten uiteraard, het gaat gewoon tegen ons gevoel in. Nou zijn wij ook erg van de rust en regelmaat moet ik zeggen.

Deel Deze Pagina