Tips voorbereiding bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lovely83, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik wil graag weer bv geven!
    Nu lukte dit de vorige keer bij mijn dochter maar een paar dagen, terwijl ik mijn zoon meer dan een jaar gevoed hebt.

Omdat het de vorig keer maar een paar dagen lukte, en ik er toen ook geen goede begeleiding bij had wil ik nu toch extra goed voorbereid zijn.

Ik ga volgende week naar een voorlichting.
    Heb tepelhoedjes in huis gehaald, tepelcreme ed.
    Aangegeven bij intake verloskundige hier graag begeleiding bij te willen.

Maar wat kan ik nog meer doen om zo goed mogelijk voorbereid te zijn?

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik denk dat je je zo al wel goed voorbereid.
    Waardoor lukte het de vorige keer niet? Misschien kun je aan de hand daarvan nog bedenken waar je extra informatie over zou willen?

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zware bevalling en dochter was ontzettend ongeduldig, binnen een dag had ik mijn tepels kapot. Toen nog wel door geprobeerd, maar na een paar dagen was ik kapot en wist ik niet meer wat te doen. Toen door pure frustratie en uitputting over gegaan op borstvoeding.

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Bij je kraamzorg aangeven dat hulp bij borstvoeding echt prioriteit is. Ik kreeg daarmee een super kraamverzorgster die mij echt goede kennis gegeven heeft en heeft geholpen met GOED aanleggen. Waar bij mijn eerste mijn tepels compleet open lagen, was dat bij de tweede niet het geval en daar ben ik nog steeds blij mee :).

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Als je er met hulp van de kraamverzorgster niet uitkomt, bel een lactatiekundige en laat die meekijken met een voeding. Als je tepels kapotgaan, gaat er meestal iets verkeerd met aanleggen. Een LK kan daar goede tips bij geven.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Manamana; lactatie deskundige ga ik zeker inschakelen wanneer nodig, zit bij de kraamzorg in.
    Moet zeggen dat ik ook niet echt geweldige tepels heb, vandaar ook dat ik ook tepelhoedjes heb aangeschaft.

7. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Je kan naar een voorlichtingsavond voor borstvoeding gaan.
    Niet dat je daar ontzettend veel leert, maar ze zetten alles nog eens op een rijtje en je kan je vragen kwijt.

Bij mijn zoon lagen mijn borsten na een paar dagen ook open. Ik heb toen een week gekolfd om mn borsten te laten herstellen en heb daarna mbv een lactatiedeskundige de juiste aanleg methodes geleerd. IK heb daarna nog 1,5 jaar gevoed.

Zorg dat je een kraamverzorgser krijgt die er echt verstand van heeft. Bij mn dochter hadden we er 1 in opleiding, schat van een meid, maar (nog) weinig verstand van borstvoeding. BIj mn zoon hadden we er 1 die er echt veel van wist en die heeft me toen echt goed geholpen.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina