Wel of geen vliegtuigstoelen uitkiezen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door SushiLover123, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij gaan met ons gezin vliegen. Voor een meerbedrag kun je je stoel van tevoren reserveren. Toen we nog met z'n tweeën waren, deden we dat nooit. We kwamen altijd naast elkaar te zitten. Maar hoe gaat dat als je met 2 kleine kinderen bent? Houdt de vliegtuigmaatschappij (Ryan Air in ons geval) er rekening mee en zetten ze je bij elkaar, of loop je het risico om apart van elkaar gezet te worden?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kan bij ryanair volgens mij 2 weken van te voren online inchecken voor heen en terugweg en dan kan je je stoelen gelijk reserveren :)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Maar dan betaal je dus die kosten voor het reserveren van de stoelen.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan met z'n vijven in de meivakantie en ik heb wel stoelen gereserveerd. Ik wil het risico niet lopen dat we niet met z'n allen bij elkaar kunnen zitten.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat is vreemd mijn moeder is 2 weken geleden met hun gevlogen naar Alicante en heeft dit niet gehad ... Wel de normale stoelen hadden ze geboekt he dus niet die met extra beenruimte die kosten altijd extra.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oké, dat weet ik niet. Ik zal dat in de gaten houden.

7. sandra

sandra Fanatiek lid

Wij gaan ook in de meivakantie met ryanair, ik heb stoelen gereserveerd, wil niet het risico lopen niet naast elkaar te kunnen zitten.
    We vliegen zo ontzettend goedkoop met z'n vijven dat dit er nog wel af kon.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij vlogen in september met Corendon. Daar hebben ze de regel dat een kind altijd naast een ouder komt te zitten. Ben je met twee ouders en twee kinderen, dan kan het wel zijn dat de ene helft ergens anders zit dan de andere helft. Wil je allemaal bij elkaar, dan kun je het beste stoelen van tevoren reserveren. Bij Corendon kostte dat geld, evenals een upgrade naar een stoel met extra beenruimte. Je kunt de gok nemen of reserveren, dan heb je zekerheid dat je bij elkaar zit.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou het wel doen,

Wij hebben het afgelopen jaren niet gedaan maar vorig jaar toen we naar Turkije gingen was er een gezin die met hun 4 gingen moeder zat vooraan alleen, vader en dochter achterin en in het midden tussen 2 wildvreemde zat hun zoontje van nog geen 4 jaar !

Moeder heeft zoon bij haar op schoot genomen na het opstijgen maar er was geen mens die wou ruilen en de lucht maatschappij wou ook niets doen want het mocht gewoon dat een kind alleen zat.

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik vind dat echt ongelooflijk, he? Als het ook maar enigszins mogelijk is, dan ruil je toch met zo'n knulletje zodat het naast zijn moeder kan zitten??

11. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou idd... ik heb een keer een vlucht echt k.ut moeten zitten, maar anders moest een meneer die dik en slech ter been was (hij paste alleen in de stoel direct naast het gangpad) uitstappen en wachten op een ander vliegtuig... was 5 uur vliegen...

Vond het wel superlief dat de stewardessen ons bedankten door een gratis hapje en drankje

12. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Ik heb zelf als grondstewardess gewerkt en mijn ervaring leert: of heel vroeg bij de check in zijn, of voorreserveren. Ik heb heel vaak meemaakt dat gezinnen niet bij elkaar kunnen zitten. Met hele kleine kids wordt vaak wel gezorgd dat ze in ieder geval bij EEN volwassene kunnen zitten, maar het is geen garantie.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ongelooflijk zeg!
    Bij welke maatschappij was dat?

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hmm, ik wilde net posten dat jonge kinderen sowieso altijd naast één ouder zitten, maar dat is dus ook al niet waar. Wat ontzettend raar!

Wij checken altijd online in en kiezen dan een 3 stoelen naast elkaar en dan nog de stoel aan de andere kant van het gangpad. Dan heb je in ieder geval een hele rij voor jezelf, ook fijn als ze gaan slapen.

Kun je niet gewoon 24 uur van tevoren inchecken? Dan kies je (zonder extra kosten) je stoelen. En als je echt meteen bij het openen van de checkin inlogt, dan is er nog ruim voldoende keus.

15. sjak

sjak Niet meer actief

Bij Ryan Air moet!! je zelf op internet inchecken... Dit kan vanaf 2 weken vantevoren. Inchecken asn de balie kost geld. Als je dus op tijd achter he kompjoetertje zit, dan kun je altijd stoelen bij elkaar boeken.
    Ben twee weken geleden nog weggeweest met RA en de stewardessen daar aan boord waren wel super met een stel alsnog bij elkaar te zetten. Maar heb je een paar minder aardige of is er geen mkgelijkheid, tja dan heb je pech.

16. sjak

sjak Niet meer actief

Edit: sorry dit verschilt per vlucht lees ik net...
    Dan zou ik met kinderen het risico niet durven nemen denk ik!
    Het staat er echt dat je willekeurige stoelen toegewezen kan krijgen...

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Is niet nodig. Ze zetten je kind echt niet ergens alleen. Sowieso mogen kinderen niet zonder begeleiding vliegen.. En als hij/zij de hele weg huilt dan hebben ze daar zichzelf en de andere reizigers mee. Dus maakt je geen zorgen dat doen ze echt niet.

Nog even een toevoeging wij vliegen regelmatig met Ryanair en heb nooit betaald voor het uitkiezen van stoelen en mijn zoon heeft altijd naast mij gezeten.

Ik lees nu dat het weleens voor is gekomen. Nou mijn kind zou de hele weg janken en wedden dat er dan wel iemand ergens anders gaat zitten.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn ouders (die gaan mee) waren er bij en mijn vader vond de extra kosten (€ 109,90) de moeite wel waard. Ik vind het onzin, maar goed, toch alvast gereserveerd. Op de site staat dat het online inchecken tussen de 2 en de 30 dagen van tevoren kan. Er waren toch al een stuk of 15 stoelen gereserveerd en ook toen ik mijn vader vertelde, dat je meestal 2 weken van tevoren GRATIS kunt inchecken en dus reserveren, wide hij het risico niet lopen dat we toch te laat zouden zijn.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

PS: Boeken op de site van Ryan Air was echt een verschrikking. Moest 8(!!!) keer opnieuw beginnen, omdat
    - 3x een vervolgscherm (kies hotel of kies huurauto) niet laadde,
    - ik 2x iDeal niet kon selecteren en alleen kon kiezen tussen Paypal en Credit Card, waar extra kosten aan zitten,
    - 1x omdat mijn vader en ik te lang aan het discussiëren waren over wel of geen stoelen reserveren en de sessie toen verlopen was,
    - 1x omdat je ná het kiezen van je bank voor iDeal niet gewoon terug kan naar je boeking om een andere bank te kiezen (mijn vader was het kastje om mee te betalen met een ABN pas thuis vergeten)
    - 1x omdat hij na het kiezen van je bank voor iDeal meteen doorging naar het scherm 'betaling mislukt' i.p.v. naar het iDeal inlogscherm voor mijn bank.

Het is dat ik het huisje al geboekt had en op die dagen geen andere vluchten gaan vanaf het vliegveld waar wij graag vanaf vliegen, anders had ik gezegd: Stik er maar in, Ryan Air! en bij een andere maatschappij geboekt!

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou zeker kiezen voor stoelen reserveren. Alleen al de stress vermijden van te voren of je wel of niet bij elkaar kunt zitten, zou die paar tientjes wel waard zijn. En op het totaalbedrag van een vakantie is het toch bijna niks.
    Bij Ryanair is het altijd zo'n gruwelijke race naar het vliegtuig. Zelfs met priority wordt je gewoon aan de kant geduwd bij het instappen en als je dan met z'n vijven bent, dan is het bijna onmogelijk om het hele spul bij elkaar te houden én op tijd binnen te zijn om stoelen naast elkaar te pakken. Dan maar iets betalen en zeker weten dat je goed zit en niet hoeft te haasten, hoor.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben geen priority genomen (was weer € 50,- extra). Ik ga wel helemaal achteraan in de rij staan en wacht rustig op mijn gemakje tot we kunnen. Vliegtuig gaat toch niet als nog niet iedereen zit. ;) Al dat gehaast en geduw, nergens voor nodig. Zelfde met uit het vliegtuig gaan. Gaat iedereen al staan enzo. Staan ze 10 minuten in het gangpad. Geen beweging in, want de deur is nog dicht. Wij blijven lekker zitten, helemaal met kinderen. Dat gedrang is helemaal niet relaxt. En wat schiet je er mee op? Als je uit het vliegtuig bent, moet je alsnog wachten op je ruimbagage (als je die hebt).

Maar hoezo bij Ryan Air is het zo'n race? Dat ligt toch aan de passagiers, niet aan de maatschappij? :(

Deel Deze Pagina