Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe. Wij gaan elke dinsdag baby/peuterzwemmen. Ongeveer 3 kwartier. Vorige week niet geweest, want mijn zoontje was ziek. Inmiddels weer opgeknapt maar hij is nog verschrikkelijk verkouden. Kan haast niet ademen door zijn neus, en hij hoest heel veel. Ik denk dat hij ook keelpijn heeft. Maar verder is hij wel gewoon vrolijk. Nu weet ik niet zo goed of ik met hem kan gaan zwemmen vanmiddag. Dus vandaar mijn vraag: gaan jullie zwemmen met je kindje als hij/zij snotverkouden is? Bad is trouwens extra warm en ik ga er met de auto naartoe.
Onze uk is 21 maanden en nu verkouden.wij zwemmen ook elke week maar als hij verder vrolijk is gaan we wel als hij tenminste goed heeft geslapen. Met een beetje geluk gaat alles open. Misschien nog wel extra sprayen met een babyzoutoplossing.
Ik zou het persoonlijk niet doen, ik zou de energie van mijn kleintje besparen voor het herstel ipv lekker uitputten in het zwembad. Daarnaast wil ik ook niet dat andere kindjes besmet raken doordat ik lekker met mijn zieke kindje overal naar toe ga (zonder dat het echt noodzakelijk is). ... maar dat is mijn mening.
Ik zou het niet doen.. naast wat al gezegd is heeft je kleintje nu een minder goede weer stand en juist in lekker warm water zitten veel bacteriën. Ik kan me herinneren dat ik als kind al benauwd het zwembad uitkwam, ook al had ik van te voren nergens last van. Al verkouden zijnde lijkt me het helemaal niet prettig.
Ik sluit me hier bij aan + vind t ook vaak smerig haha als je dan lekker gaat zwemmen en dan van die kinderen heb die allemaal groene bellen hebben en dan lekker kopje onder gaan... Brr
Ik zou wel gaan als hij zich redelijk ok voelt. Mijn eigen ervaring is juist dat je dan even geen last hebt van verkoudheid etc., dat komt erna pas weer terug.
Bedankt allemaal voor de reacties. De meningen waren verdeeld We zijn net wezen zwemmen en ben er achteraf blij mee. Zoontje had vanochtend lekker geslapen en hij hoestte bijna niet. Ook snot viel reuze mee. Ik denk dat hij vanochtend met z'n verkeerde been uit bed was gestapt (duhuuh, het was 6 uur!) en daardoor was hij snel geïrriteerd en dan word hetnoesten/huilen/snot. Na het slaapje was hij lekker opgeknapt en heeft het erg leuk gehad. Snot in het water: tsja, ik denk dat er wel smerigere dingen in dat water komen...
Als ik niet kon gaan als hij verkouden is, dan konden we nooit gaan zwemmen Kortom, wij gaan zolang hij zich goed voelt en hij geen koorts heeft.