Tips was snel laten drogen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DisneyMama, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    436
    63
    Al goede tips! Dankjewel allemaal! Ga ermee aan de slag!

Aan de verwarming heb ik dus nooit gedacht, maar is zo'n simpele oplossing..

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Toen ik nog in NL woonde droogde ik het op een rek naast een radiator. En in het trapgat. Kleine dingen op de radiator.
    Handdoeken deed ik wel in de droger.

Nu droog ik alles buiten.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik wil ook geen droger meer, uiteindelijk kosten die dingen alleen maar veel geld. In de zomer hang ik zoveel mogelijk buiten. En nu in de winter heb ik een wasrek in de kleine slaapkamer. Daar staat dag en nacht het raam op de kiep. Hoe koud het ook is en er is geen verwarming aan. Ik heb ook nog een rek in het trappengat voor beddengoed bijv. Ik centrifugeer alles op 1400 toeren. Het meeste is binnen 24 uur droog. 3-4 dagen heb ik hier nog niet meegemaakt. Je kan er evt een ventilator bij zetten. En over de verwarming kan natuurlijk ook.

4. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Ik hang alles op zolder op. Maar heb daar 2 waslijnen en 1 uitklapbaar rek en z’n hang rek waar ik alles wat op een hanger gaat gelijk ophang.

Raam op een kier en volgende dag is het droog. Hier is het boven ijskoud.
    Droger gaat hier aan met handdoeken.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je hebt ook elektrische droogrekken, dan droogt je was super snel.

MamaChantal vindt dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Was in het trapgat een optie? Mijn vader heeft een groot rek boven het trapgat gemaakt voor mij, kan er wel 4 kleding wassen tegelijk ophangen, ideaal:thumup:

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2 drogers in de fik?
    Wat zijn dat voor drogers ??
    Hier was de droger even kapot.
    Er was een schroef uit mijn man zijn werkbroek in de ventilator gekomen maar hij heeft het kunnen fixen. Ik zou een droger echt missen vooral mbt mijn man zijn werkkleding. Dat is zoveel, dat kan ik nooit kwijt haha

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Verwarming aan. Maar persoonlijk blijf ik bij een droger. Als een droger in brand vliegt doe je toch een aantal dingen niet goed....
    Heeft praktisch altijd te maken met dat hij niet goed gereinigd wordt. Stof wat in brand vliegt door niet goed schoonmaken, afvoer wat verstopt zit, warmte die hij niet kwijt kan. Bijna altijd menselijke fout dus
    Rekken op slaapkamer zou ik niet doen en zeker niet een paar dagen achter elkaar. Erg ongezond

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Een droger kan in de brand vliegen, als je het rooster niet goed schoon houdt.
    Zeker dat rooster, helemaal onderin. Waar de lucht wordt uitgeblazen.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat weet ik maar tot 2x toe ;)

Ysabella vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik vind het ook bijzonder en dan tot 2x toe.

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Ik snap echt niet hoe een droger tot 2 maal toe in brand kan vliegen. :oops: Je maakt toch elke keer nadat je de droger hebt gebruikt de roosters schoon?

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Hier hangt alles op zolder... zolderraam zet ik meestal op een kier. Volgende dag is het dan wel droog. Heel soms op een rek beneden in de kamer, dan is het ook zo droog met een dag alleen niet zo goed voor de luchtvochtigheid haha

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Als ik dit lees ben ik blij dat ik niet zo'n apparaat bezit! Lijkt me erg lastig om het na ieder gebruik te moeten schoonmaken.

15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Hoezo? Je trekt het filter eruit en houd hem boven de prullenbak. Klaar. :roflmao:

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Door o.a fobie voor brand/vuur en dwanghandelingen als gevolg daarvan (etc) zou het bij mij hoogstwaarschijnlijk niet blijven bij alleen 'boven de prullenbak houden'. :) En ja, dat soort dingen vind ik best vermoeiend.

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een extra droogrek kopen (zo groot mogelijke) en de was die niet snel droog hoeft te zijn gewoon buiten hangen. Dit scheelt heel veel overtollig ongezond vocht in huis.

De rest op je huidige rekken binnen, maar tussen de spullen die minder snel drogen een rij leeg laten.

Zo doe ik het ook en scheelt echt veel vocht binnen. Zo hang ik beddengoed, handdoeken, washandjes en bepaalde kledingstukken waar ik meer dan genoeg van heb buiten. Al duurt het bij slechter weer 2 tot 3 dagen, dat is dan geen probleem.

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Is echt niks lastigs aan hoor:) het is letterlijk in 2 seconden gebeurt. En dat weegt absoluut niet op tegen het gemak van een droger. Ding uurtje aan, opvouwen en de kast in.

Droger piept dat hij klaar is, deurtje open waar het filter ingeschoven zit. Trekt hem eruit, hand er 2 seconden overheen wrijven, bolletje verwijderde stof in de bak en klaar. :)
    En als ik boven stofzuig dan haal ik de stofzuiger er nog even langs.
    En er is echt echt geen brandgevaar als je dit een paar x vergeet. Brand ontstaat pas als het lange tijd niet goed gedaan is en het zich opgehoopt heeft.
    En dan nog merk je het gauw genoeg als hij verstopt zit, het duurt langer voordat je was droog is of hij droogt niet goed.
    Sowieso laat ik hem nooit snachts draaien of wanneer ik weg ben. Er hangt een rookmelder bij enz dus er kan weinig gebeuren.

Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Als ik was ophang doe ik dat aan een rekje aan onze slaapkamerdeur (Wij hebben geen trapgat waar dat in kan) en dat rekje verhuis ik in de avond naar de badkamer aan de verwarming als het nog niet droog is. Wanneer ik kleine dingen ophang zet ik het rek in de woonkamer anders duurt het me te lang. Ik ga er niet de kachel voor opstoken want dan kan ik het net zo goed in de droger gooien.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Dank voor de uitgebreide reactie! Moet ook eerlijk zeggen dat ik onder 'schoonmaken' wel wat anders versta dan wat jij nu beschrijft.
    Overigens zie ik de was ophangen niet als ongemak oid (en dat kan hier heel het jaar door gewoon buiten), dus er zal sowieso geen droger komen hier. Maar toch fijn om te weten!

Ik houd ook echt van het "buitenluchtje" dat aan de was zit (in tegenstelling tot sterk geurende wasmiddelen), en dat mist natuurlijk met een droger.

Deel Deze Pagina