Tips was snel laten drogen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DisneyMama, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Ik begrijp dat er verbazing is over 2x een droger in de fik en kan me dat ook voorstellen.. In mijn geval was het een keer de aandrijfas die vastliep en brand veroorzaakte (aldus de monteur, viel onder de garantie maar wel afgevoerd) en een keer iets met de bedrading na 3 jaar (buiten de garantie). In beide gevallen waren we thuis en roken het snel dus verder geen grote schade.

Dus geen brand door de roosters niet goed te reinigen want dat deed ik trouw en is inderdaad niet zo'n klus.. Noem het pech of ongeluk, maar hij komt er hier niet meer in..

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Op een plek hangen / zetten waar het tocht/waait in huis.

Hier staat de was altijd in de eetkamer. Is geen andere plek voor. En staat de verwarming altijd aan.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Rare vraag misschien, maar ik ben dan weer benieuwd hoe je de boel hebt geblust. Ik sta op het punt een wasdroger aan te schaffen en ik ben bij zo'n apparaat dus ook wel een beetje bang voor brand :oops: Het is namelijk niet de eerste keer dat ik zo'n verhaal hoor.

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Wij gaan binnenkort een luchtontvochtiger voor onze woonkamer aanschaffen. Nu had ik gelezen dat die dingen ook helpen om de was sneller te laten drogen. Misschien is dat nog een optie?

5. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Aangeraden is om sowieso een blussertje in huis te hebben. En kijk even goed op welke groep het apparaat staat, dan kun je gelijk de meterkast omzetten als je iets ruikt.

Bovenal, stof elke keer verwijderen en niet aandoen als je slaapt of niet thuis bent.

Madelie vindt dit leuk.
  6. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Een lijntje buiten hangen en als het droog is in ieder geval de grote stukken zo lang mogelijk naar buiten.
    Of als je een balkon hebt een rek op wieltjes dat je naar buiten rijdt zodra het buiten droog is.
    Als het echt alleen binnen kan, je was regelmatig "draaien/omkeren" en dikke kledingstukken verschillende keren binnenstebuiten en omgekeerd keren. Broeken aan de onderkant van de pijpen ophangen.
    Als je wel ruimte hebt voor een luchtontvochtiger kan dat helpen bij het drogen van de was, maar dan moet het wel in een beperkte ruimte zijn, en voor je het aanschaft kijken wat de min. temp. is waarbij die werken. De meeste airco's hebben ook een luchtontvochtigings functie, dus als je die hebt kan je dat proberen, maar die werken ook alleen bij een minimum temperatuur (16C?).

7. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    Hier ook veel moeite met de was snel droog krijgen, Ook niet heel veel ruimte voor overal wasrekjes dus we hebben ook het rekje gewoon op de slaapkamer staan. Ik las net in de reacties dat iemand zei dat dit ongezond is om dit een paar dagen te laten staan vraag me dan toch af waarom? Aangezien we dit best vaak doen. We hebben nog een kamertje over meer een opslag kamertje hahaha daar is het altijd redelijk warm dus misschien dat we daar het rekje eens heen gaan verhuizen dan is het toch sneller droog misschien eerder zette we ook wel eens het rekje in de woonkamer dan was het ook zo droog!

Deel Deze Pagina