fruitsoorten afwisselen?

Discussie in 'Voeding' gestart door lob, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik heb altijd gedacht dat mijn zoontje niets om fruit gaf, tot dat het mandarijnen tijd werd.
    Het is ongelooflijk, maar zodra hij ziet dat ik een mandarijntje van de fruitschaal pak.. begint hij te gillen en gaat hij aan mijn benen hangen.

Sinds ik dit weet geef ik hem elke dag wat mandarijnen. Na het ontbijt, na de lunch en tussendoor ook nog wat.
    Banaan lust ie ook, dus die krijgt hij ook elke dag eentje.
    Andere soorten fruit krijgt ie op het moment niet.

Ik weet dat het dagelijks eten van mandarijnen geen kwaad kan, maar ik vraag me af of ik er wel goed aan doe? Het is natuurlijk wel aan mij om mijn zoontje zoveel mogelijk verschillende soorten fruit aan te bieden.
    Maar ik ben eigenlijk blij dat ik iets gevonden heb wat hij lekker vindt, en over een tijdje zijn ze er niet meer en dan kan ik weer wat anders gaan aanbieden.

Geven jullie vaak hetzelfde soort fruit? Of wisselen jullie wel vaak af?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid eet dan wel alle soorten fruit, maar ik gebruik veel vers, en heb dan meestal bananen, appel in huis, de derde soort veranderd om de dag. Maar om een banaan kan madam krijsen van blijdschap iedere dag weer, dus krijgt ze iedere dag na de lunch een banaan. In de ochtend en ergens in de middag krijgt ze dus stukjes appel, of een ander soort fruit.

Ik denk dat het geven van veel van hetzelfde soort fruit geen kwaad kan, ik denk maar fruit is fruit, en als ze het goed opeten dan ben ik alweer een tevreden mama.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Afwisseling is op zich wel beter, omdat iedere fruit soort weer andere vitamines en zo bevat. Bovendien kan hij verschillende smaken leren waarderen. Maar ik vind vooral belangrijk dat hij leert dat fruit eten leuk en lekker is! Dus ik vind er niks mis mee om vooral dat fruit te geven wat hem goed smaakt. Ik wil alleen niet dat hij meer dan 1 banaan per dag eet, dan raakt hij zo verstopt ;).

Misschien kun je een bordje maken met mandarijn-en-nog-iets erop? Grote kans dat hij de eerste keren alleen de mandarijn gaat eten, maar misschien durft hij het een keer aan om dat nog-iets ook te proeven.

Deel Deze Pagina