Hoi, Esmee is 1 jaar en sinds een maand of 2 eet ze amper wat. Ze eet s'morgens een papfles.. als we geluk hebben een beetje fruit.. zeg 1/2 stuk.. Tussen de middag wil ze geen brood o.i.d. als we geluk hebben krijgen we er nog een beetje fruit in of een beetje kwark.. Ze eet soms wel een stukje koek/korstje maar soms ook niet. Het warm eten gaat soms goed, maar soms ook weer niet... We hebben alle soorten beleg al geprobeerd..ze eet het niet.. de korst wel. Omdat ze overdag zo slecht eet geven we haar s'avonds nog weer een papfles anders komt ze s'nachts omdat ze zo'n honger heeft.. Ons meisje was altijd een lekker stevig kindje maar er blijft niet veel meer van over.. Is dit herkenbaar? Hoort het bij de leeftijd en heeft iemand tips.. Alvast bedankt Judith..
Ja, hier ook. De ene keer gaa het heel erg goed en eet ze 2 boterhammen per dag, nog wat fruit, en wat warm eten. Maar er zijn ook dagen dat ze dus amper een half broodje eet. Ze is ook heel duidelijk dat ze niet meer wil. Ik probeer haar ook niet te dwingen, dat heeft volgens mij een averechts effect. Gewoon proberen om aan te bieden en wil ze niets, volgende keer beter. Laat je haar ook zelf eten? Dus dat ze zelf stukjes pakt? Meestal helpt dat wel goed.
Bedankt voor je reactie! We laten haar al zelf eten.. brood, gooit ze meteen over het blad van de kinderstoel.. Brood eet ze met geluk 1/4 op.. Koekjes idem.. Ik ben zo bang dat ze te kort komt.. op 2 papflessen kun je toch niet teren? Wel drinkt ze goed 2-3 bekers van 150cc..
Ja hoor, heel herkenbaar... Louise heeft dat ook rond die leeftijd gehad (en heeft het soms nog). De ene dag eet ze goed en dan is het weer een drama. Ik laat haar lekker haar gang gaan. Het is moeilijk en ik maak me soms ook wel zorgen (louise is al niet heel stevig zeg maar) maar als ze honger hebben eten ze wel en als ze verder gewoon vrolijk, koortsvrij is en genoeg drinkt, proberen het te laten gaan. Komt vanzelf goed
Denk dat het inderdaad gewoon een periode is. Alhoewel ze hier gewoon nooit erg veel gegeten heeft. Ik probeer het maar een beetje los te laten en zoveel mogelijk aan te bieden. Elk hapje is dan meegenomen. En probeer het gewoon gezellig te houden, ik denk dat dwingen juist een aversie tegen eten kan opwekken. Hier wordt er echt nee geschud en dan wil ze ook echt niet meer. Misschien zou je van de kwark wat variaties kunnen maken? Dus wat fruit erdoor doen wat ze lekker vindt? Of wat liga erdoor kruimelen? En geroosterd brood? Je schrijft dat ze korstjes wel wil? Of een bruin stokbroodje? Zelf een lekker soepje maken met wat groenten erin? Hoe ziet voor de rest jullie "schema" er ongeveer uit? Zit er wat tijd tussen de drink- en eetmomenten?
Hoi, Vind het erg fijn om een beetje erkenning te krijgen.. Ik voel me soms zo machteloos.. Dit bieden we haar aan.. Rond 7.00 papfles van 200cc vollemelk..Dit drinkt ze bijna altijd helemaal op.. Na een uurtje weer naar bed.. Rond 10.00 fruit, vers of een potje ze hebben nu knijpfruit, dit eet ze meestal wel..uit een potje of vers vaak een paar hapjes.. en een beker drinken.. Rond 12.00 een boterham, als ze haar fruit niet op heeft gegeten bieden we dat ook aan en evt een beetje yoghurt/kwark Brood eet ze vaak alleen 1 korstje op, een paar hapjes fruit en een beetje kwark maar afgelopen 2 dagen niet..Daarna naar bed.. Rond 14.30 bieden we haar een koekje/rijstewafel of fruit aan als ze dat niet op heeft gegeten en een beker drinken..Dit eet ze heel wisselend.. En dan rond 17.00 haar warme maaltijd met een toetje van yoghurt of kwark..Dit eet ze bijna altijd op Omdat ze zo slecht eet maken we haar om 20.00 nog weer wakker voor een papfles.. deze dronk ze altijd goed leeg maar die wil ze ook sinds 2 dagen niet meer..
Lijkt heel erg op ons schema. Ik als ik het zo zie dan denk ik dat ze wel genoeg binnen krijgt hoor. Het is alleen haar brood wat ze niet helemaal opeet. Heb je al eens iets van een cracker of een beschuitje geprobeerd? Omdat ze korstjes wel eet? Misschien zou je inderdaad 's avonds voor het slapen gaan nog papflesje aan kunnen bieden i.p.v. haar wakker te maken. Gaat ze rond een uur of 7 naar bedje? Enne: niet teveel zorgen maken hoor! Als ze trek heeft dan laat ze echt haar eten echt niet staan joh. Gewoon blijven aanbieden meer kun je niet doen.
Inge.. bedankt voor je reactie. Ik weet wel dat ze "genoeg"krijgt.. maar het lijkt zo weinig.. Beschuit,cracker,krentenbol niets van dat alles eet ze.. Papfles tussen de middag wil ze ook niet.. Misschien heeft ze dan gewoon nog geen honger.. We hobbelen vrolijk door
Hoi Judith, nou je schema ziet er prima uit hoor! Misschien vind je het niks maar Louise had een beetje hetzelfde, ze maakte er net als Esmee een rommeltje van en je probeert haar dan toch maar steeds iets anders te geven omdat ze niet goed eet. Bijvoorbeeld het brood, Louise at het ook slecht, dan maar een flesje of wat fruit of,..... daar ben ik mee gestopt. Ze eet haar boterham en eet ze niet, dan niet. Na een tijdje begon ze ineens heel goed haar brood te eten! Het werkte dus want blijkbaar gaf dit haar duidelijkheid. Of je eet je broodje op en anders krijg je niks want dan heb je blijkbaar geen honger. Uiteraard kreeg ze dan later in de middag wel een extra flesje of wat soepstengels etc. maar de link met de boterham was weg. Veel succes!
hier ook herkenbaar, ik gaf ook in eerste instantie iets ter vervanging. avondeten niet op? dan maar een papfles, brood niet op, ook maar pap door de fles. dat doe ik nu niet meer. helaas werpt het hier nog niet zijn vruchten af, maar ik houd geduld. ik moet zeggen dat op dit moment alleen het avondeten een ramp is. soms nog geen hapje.. eerst wilde hij geen potje en nu geen zelfgemaakt eten. hoe is dat bij jullie?
Hier gaat het warm eten gelukkig wel goed.. Ze krijgt dan ook een goed bord vol en eet bijna altijd alles op. Ik heb besloten dat wanneer ze niet wil eten ze niets ter vervanging krijgt.. het volgende eet moment krijgt ze dan weer wat. Fruit wou ze vanmorgen niet.. Prima.. toen heef ze tussen de middag wel een 1/2 krentenbol gegeten en een stukje ontbijtkoek Is erg lang geleden..
lijkt erg op mijn meiden die willen laatste tijd weer geen avondeten, vooral zelfgemaakt niet. erg vervelend