Hallo meiden, Ik ga zaterdag lekker koken voor mij en mijn vriend. Als hoofdgerecht haal ik een lekkere kip uit de oven.. en ben dus op zoek naar iets lekkers om daarbij te maken. Ik dacht zelf aan pommes duches ( of hoe je dat schrijft ) maar wat is een lekkere groente daarbij? Sperzieboontjes? Hoeft niet veel te zijn aangezien we ook al een hele kip hebben... Kom maar op met jullie tips Ben benieuwd!!
Mijn eerste ingeving was Patat en appelmoes haha. Nee ik zou er bonenrolletjes bij geven (spercieboontjes in ontbijtspek) en roast potatoes
Lekkere witlofsalade. In kruidenboter roergebakken champignons, paprika, courgette en cherrytomaatjes .. Jummie!!
Hier meestal met friet (of gebakken aardappel) en appelmoes. Al durft de appelmoes soms ook veranderen in tomaat en komkommer.
Gebakken rijst. Uitje fruiten in olijfolie, knoflook erbij en dan gekookte basmatirijst erbij en meebakken. Erg lekker! Ook heerlijk met sperziebonen én satesaus
gebakken of gekookte rijst of aardappelroosjes, kroketjes, rosti, frietjes.. turkse rijst ook heel lekker! mits je t goed maakt. Wat ook leuk is.. een aardappel de bovenkant in dunne plakjes snijden, maar niets helemaal doorsnijden zeg maar, besprenkelen met olijfolie en zeezout en in de oven. Dan heb je en aardappel die open gaat staan en de bovenkant is dan aardappelchips. Heel lekker! Boontjes koken met spek eromheen bakken.. Champignons in oestersaus met knoflook wokken. Lekkere salade met gekookte aardappels er door heen. Bloemkool roosjes met een korstje frituren. lekker brood uit de oven erbij.. heerlijk! Ik zou gewoon een beetje van alles maken..
lovieyou , ik krijg er trek van !!!! Die champignons in oestersaus met knoflook hmmmmm !!! Helaas ben ik nog niet erg vergevorderd in de keuken haha
Ik maak wel eens Marokkaanse kip uit de oven en doe daarbij de saus waarin de kip is gestoofd (voor het de oven in ging dus) met daarin olijven, en (oven)frietjes, brood en een salade erbij.
partjes aardappel, plakken courgette, aubergine, stukken pompoen, wortel, groene asperges.. wat je lekker vindt gewoon naast de kip in de braadslee gooien, olijfolie, zeezout en takje rozemarijn erbij en mee de oven in.. ook handig als je gasten krijgt (kun je alles al klaar zetten en hoef je als de gasten er zijn alleen de oven nog aan te zetten!)