In en uitgaven op werk kloppen niet??

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op mijn werk doe ik voor een deel de financiele administratie.
    Ik werk in een gezondheidscentrum en we hebben een kas voor betalende patienten,uitgaven die werkgerelateerd zijn enz.Nu stuit ik sinds een aantal maanden steeds weer op een kastekort.Gisteren kwam ik op een tekort van ruim 200 euro.Het bedrag loopt steeds meer op.Vorig jaar september begon het al maar toen heb ik er niet veel aandacht aan besteed omdat er meestal aan het einde van het jaar nog bonnen tevoorschijn komen die dan het tekort verklaren.Ik heb al eindeloos zitten rekenen en ver terug in 2013 teruggerekend maar alles klopt gewoon en ik heb niets vergeten.Ik krijg er ondertussen een rot gevoel over want het kan gewoon niet anders dan dat er geld uit onze kas verdwijnt of er moeten nog bonnen liggen bij ander personeelsleden maar kan me haast niet voorstellen omdat we eind 2013 het dringende verzoek hebben gedaan alles in te leveren.
    Ik voel me hier zo bezwaard over en straks kunnen ze nog gaan denken dat ik de boel aan het bedonderen ben whaahh.
    Ik heb volgende week dinsdag een overleg met de manager en dan zal ik dit aankaarten en eens horen wat we verder voor beleid gaan invoeren.
    Hebben jullie weleens zoiets aan de hand gehad en hoe werd hiermee omgegaan?
    Het zijn in wezen geen mega bedragen maar voor zo'n kleine kas is het wel een groot bedrag.
    Ik kan toch moeilijk collega's er direct op aanspreken?

Iemand tips/ervaring?

Groetjes.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja hier ook gehad. Ik neem ook een deel van de financiële administratie op me en ik merkte op een gegeven moment ook tekorten op. Het begon klein maar op een gegeven moment had ik een verschil van ruim €500. Ik heb alle collega's bij elkaar geroepen en open kaart gespeeld. Aangegeven dat ik het niet vertrouw en dat dit nu de kans is om open kaart te spelen. Desnoods doormiddel van een briefje in mijn postvak te stoppen. Ik heb een ultimatum gesteld van 2 weken en na 2 weken gebeurde er niets. Toen hebben ik en mijn manager besloten camera's op te laten hangen op kantoor en zicht op de kluis etc. Daar kwam al snel naar voren dat een medewerker geld achterover drukte. Politie is erbij gehaald en die heeft het verder afgehandeld. Ze is ontslagen uiteraard.

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    En luister naar je onderbuikgevoel! Ontzettend belangrijk in dit soort situaties.

4. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Ik zou zo wie zo zorgen dat niemand geld uit de kas kan pakken zonder dat er een bon tegenover staat. Eerst bon inleveren en dan pas geld krijgen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel heftig!!
    Ik ga dinsdag met de manager praten en misschien moeten we het inderdaad ook op tafel gooien.Hier begon het afgelopen september ook met een paar tientjes maar is nu ondertussen vertienvoudigd.
    Pfff vind het lastig.

Had je het trouwens verwacht van deze collega?

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Collega vertoonde wat ander gedrag als de ander op het verhaal dat er geld miste. Ze toonde enorm veel belangstelling en vond het zó vervelend! Dat het bijna ongeloofwaardig werd. Het was het bekende onderbuikgevoel.

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik stond erop om het te delen met mijn collega's. Ik wilde niets achterhouden en gelukkig deelde mijn manager mijn mening.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Is een idee maar wel lastig.Ik ben er ook niet alle dagen en kan het dan niet controleren.Van een aantal collega's weet ik dat ze laks zijn met bonnetjes maar uiteindelijk komen ze er wel.Zo vond ik afgelopen december ineens een bon van april 2013 met een flinke uitgave.Ook altijd irritant.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb sinds een tijdje een mapje in de kas liggen met 'voorschotbonnen'. Als iemand geld uit de kas haalt (ik ben er ook niet elke dag), dan vult hij dat briefje in (naam, bedrag, datum en waar het geld voor is). Dit briefje neem ik dan ook mee in mn kasadministratie, zodat ik altijd overzicht hou over wat er uit gegaan is.

In het begin gaf dit redelijk wat ergernissen bij de collega's, beweerden geen tijd te hebben om zo'n briefje in te vullen etc. Toen hebben we simpelweg gezegd dat de kas dan dicht gaat en er alleen nog geld gegeven wordt NA het declareren van bonnen en niet meer vooraf. Nu loopt het goed.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dit is een goede tip.
    Bedankt!!

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja hier ook meegemaakt en werden camera's opgehangen en het was toen snel duidelijk wie het was die het geld achteroverdrukte. Dat ging echt om honderden guldens (toen nog!). Sterkte het is geen leuke situatie.

Deel Deze Pagina