Hoi dames, Mijn dochtertje heeft nu sinds 2 dgn waterpokken,graag zou ik van jullie tips willen hebben wat haar pijn doet verlichten. en wat juist niet te doen? Alvast bedankt gr. josianne
Ik heb wel eens gehoord dat sudocreme de blaasjes snel doet uitdrogen...wie weet helpt dit tegen de jeuk?! Beterschap met je kleintje!
Ik heb haar toen iedere dag in een lauw badje gezet. En dan havermout in een washandje. Daarmee deppen op de waterpokken. Dat helpt supergoed. De waterpokken drogen sneller in en zijn dus sneller weg. Daarnaast heb ik calendulan emulsie van VSM gebruikt. Maar de havermout deed het echte werk. Beterschap! Anouk
Havermout in een washandje, dan even in het badje laten liggen, dan komt er allemaal wittig spul uit en daar je kindje lekker mee in weken. Sudocreme zou ik persoonlijk niet gebruiken, dit kan erg prikken en soms zijn er wel open blaasjes en dan is dat niet de bedoeling. De calendula hielp hier niet zo goed, maar Jesper zat er dan ook echt vreselijk onder. Bij de apotheek kregen we een soort van vloeibaar talkpoeder, dat verlichtte de jeuk hier heel erg. Kun je gewoon vragen, heb je geen recept voor nodig.
Inderdaad een washandje vullen met havermout en daarmee wassen, daarna insmeren met Calendula lotion van vsm. Met de talkpoeder zou ik oppassen, daar zit waarschijnlijk menthol in en dat wordt afgeraden voor kindjes onder de twee jaar. Veel beterschap!
calendulan kinderemulsie van vsm in de koelkast bewaren...dat is lekker verkoelend en helpt tegen de jeuk...
@manuela: was een soort van talkpoeder en idd zonder menthol. Dat raadde de apotheker ons toen ook af. Een beetje apotheker weet dit wel als je voor een kindje komt.
@suus; ja daar ga je in principe wel vanuit natuurlijk, maar ik dacht, ik meld het nog eventjes voor de zekerheid
@manuela: ja, is goed van je dat je het even hebt gemeld, want je hebt ook wel eens een assistente die er wat minder van afweet.
Ik lees mee ook hier nu sinds zaterdag de waterpokken en heel erg! OVERAL! Zelfs dr vagina en in dr oren, ogen en volgens mij 1 in dr mond Vannacht maar 3 uur geslapen (en heb zelf griep) We hebben hier alleen de lotion van VSM. Mn man gaat straks havermout halen. Ik ga ze zo ziek melden bij KDV en vraag meteen of zij nog tips hebben. Als ik een nieuwe heb laat ik het nog weten.... Sterkte!
Ik heb mn HA gebeld omdat het echt niet meer te doen is hier. Alleen maar krijsen van de pijn en niet slapen. Ze had eerst een lotion voorgeschreven. Uur later belde de HA zelf terug met het volgende: Ga maar naar de DA om TEA TREE OIL. Dat heb ik gebrukt voor mijn eigen kinderen en werkt veel beter en helpt ook voor evt littekens. Dus mijn man is die nu snel gaan halen en dan wordt ze hopelijk sneller wat rustiger....
in een bad met zuiveringszout (natriumbicarbonaat) werkte bij ons super. en dan een apar keer per dag! we hebben hem zelfs een keer 's nachts n het bad gedaan, daarna sliep hij eindelijk in!