Wat voor kleding onder een normale winter slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissyZuilen, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoontje slaapt in een winter slaapzak vd C&A met soort van dunne vulling erin zeg maar..
    Alleen zit die vulling alleen in de onderkant, dus alleen bij zijn beentjes.
    En daarover een lakentje met alleen deken bij zijn voetjes.

Nou ligt hij een aantal weken alleen in een romper met lange mouwen in die slaapzak en slaapt hij minder goed dan eerst.
    Mag hij wel gewoon in de avond/nacht een pyamaatje in die slaapzak aanhebben?
    En overdag gewoon soepele kleding?
    (Wel met lakentje gewoon erover en deken bij zijn voetjes)

Want het is maar 15 graden op zijn kamertje, de wind staat altijd op zijn slaapkamer raam en de kachel is altijd uit..
    Als hij wakker word, voelt zijn nekje eerder koud dan warm aan..
    Maar wij hadden begrepen bij de Prenatal toen, dat babies alleen romper aanmogen in een wat dikkere slaapzak dan een zomerzak..

Wat hebben jullie kids aan onder een wat dikkere slaapzak?
    (Want heb echt t idee dat hij t gewoon te koud heeft en daardoor vaker wakkerword)

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ons meisje ligt sinds dat het kouder is geworden (zo een twee, drie maandjes dus) ook met een pyametje en een romper (meestal korte mouwen) in een winter slaapzak hoor. En daar over heen een lakentje+dekentje. Anders heeft ons meisje het echt te koud!

Ik zou hem lekker een pyametje aan trekken en dan af en toe even voelen of hij het niet te warm heeft maar ik denk dat het wel mee zal vallen.

(ons meisje heeft nooit in de winter alleen in een slaapzak + romper geslapen hoor)

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok bedankt!
    Heb hem net een pyama aangegeven eronder..
    Mijn kerel voelt straks voor de laatste fles even in zijn nekje is die goed dan kunnen we hem voortaan gewoon pyama aangeven en overdag joggingpakje ofzo..
    Spijkerbroekje doe ik dan wel uit.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee heeft in bed een romper van badstof met lange mouw aan, een pyjama ( winter) en een winterslaapzak met lange mouw en soms nog een dekentje..

5. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou idd ook gewoon lekker een pyamaatje aandoen hoor. Mocht ie het dan te warm krijgen, dan kan je altijd nog besluiten om alleen het pyamashirtje aan te doen en het broekje uit te laten. Maar ik denk dat ie het echt niet te warm zou hebben met een (dun) pyamaatje ipv alleen een romper!

:D

6. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Hoi,

Mijn dochter heeft nu aan een rompertje met lange mouwen, pyama, winterslaapzak, en een dekentje er overheen! Ik vind het nu echt koud in haar kamertje! Overdag heeft ze alleen een rompertje met lange mouwen aan in haar slaapzak.

Heb je trouwens een slaapzak met mouwtjes; misschien is dat een idee?

Gr.Talleke

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    @talleke, hij heeft een winterslaapzakje aan met mouwen..

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Romper met korte mouwen, pyjama met lange mouwen en dan een winterslaapzak met mouwen (combi-sleeper). Verder geen beddengoed. Het is zo'n 16 à 17 graden op zijn kamer.

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Rompertje zonder mouwen of korte mouwen, lekkere warme pyjama en dan de dikke slaapzak. Hij woelt zich nog wel es onder de deken vandaan dus dan blijftie toch lekker warm.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ook alleen de pyama trui aan. Zijn voeten hebben de slaapzak+dekentje, en zijn romp slaapzak+pyama+half dekentje (weggeschopt)

11. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Fynn ligt alleen in een winterslaapzak (dus geen laken of dekentje want hij is te bewegelijk in bed) en heeft altijd een joggingpak aan anders heeft hij het koud en wordt hij 's nachts wakker.

12. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    En, heeft de kleine lekker warm (maar niet te ;)) geslapen?

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier romper lange mouw, pyjama, winterslaapzak met mouwen ... Op Mirre's kamertje is het ongeveer 17 graden.

Overdag doe ik haar broek en eventueel vestje uit, meestal heeft ze dan aan: romper lange mouw, tshirt lange mouw, malliot, winterslaapzak zonder mouw. Overdag is het zo'n 18 graden ...

14. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hier is het een dekbed, met een wollen deken. Hij heeft een romper met lange mouwen, t shirtje + zijn slaap trui. En hij heeft een slaapzak maar dat is meer omdat hij omhoog kruipt. Dit lijkt allemaal een beetje veel maar het vriest bij ons boven nog net niet. We hebben daar nog geen kachel of cv. En dat vind ik ook niet echt nodig.

Deel Deze Pagina