Tolbadge Frankrijk langer dan 1 jaar niet gebruikt

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mooiezomer, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Wij hebben 3 zomers geleden (2017) een tolbadge gekocht voor onze vakantie naar Frankrijk. De jaren daarna zijn we niet in Frankrijk geweest en ik de badge dus niet gebruikt. Wie weet of we 'm nu nog kunnen gebruiken of verloop zo'n ding als je het langer dan 1 jaar niet gebruikt. Ik dacht dat ik dat ergens (ooit) gelezen had, maar weet niet meer of dit klopt.

Iemand ervaring mee?

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Betaal je er nog jaarlijks voor?
    Zo ja, dan werkt ie volgens mij nog gewoon.

Ik dacht dat je een bepaald bedrag ieder jaar moet betalen als je hem niet gebruikt. En als je het op wil zeggen, je de badge terug moet sturen.

Kan het mis hebben hoor, wij lenen hem altijd van iemand en dit had ik begrepen.

3. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Geen idee of we er jaarlijks voor betalen. Dacht juist dat je een soort abonnementsgeld betaalt voor de maanden dat je het gebruikt. Plus natuurlijk de kosten van de tol.

4. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Geloof dat ik het antwoord heb gevonden:

De gebruikskosten zijn € 3 per maand, per land in de maanden dat je de badge gebruikt, naast de toltarieven op jouw traject. Wanneer de badge langer dan 24 maanden niet wordt gebruikt, worden er wel administratiekosten berekend van € 10,-.

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/hoe-werkt-het

Nijntje01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina