tips welke bakfiets stad?

Discussion in 'De lounge' started by bunchy, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4MeidenMama

Aug 6, 2014
    78
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de Babboe Curve E ( trapondersteuning) en fiets meer dan ooit.
    Woon in Amsterdam en ben soms sneller met de fiets dan met de auto..

Hij was wel duur, maar voor ons echt de investering waard

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier een babboe big. Midden in de stad (Utrecht) gaat prima! Bochten nemen is even wennen. En als de weg wat scheef loopt, lijkt het of je kantelt. Maar dat is wennen. Ben nog nooit gekanteld.

Heb aardig wat aanspraak met m'n bak als ik m'n kleine man en z'n baby zusje erin heb zitten. Ti's zo handig!
    Zelf had ik nog wel die met trapondersteuning willen hebben, maar dat werd me iets te prijzig.

3. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Hmm ik hoor toch ook positieve verhalen over de babboe big hier... Misschien toch ook eens gaan uitproberen...
    Het gaat om kleine stukjes en via mp misschien voor een zacht prijsje te koop..
    Wat ben je voor de city in totaal kwijt? Incl regenkap, maxi cosi en verzekering?

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,995
    6,745
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een bakfiets.nl 2 wieler. Ik ben heel enthousiast, hij fietst heerlijk superlicht, past in onze schuur.... Heel makkelijk op de standaard. Heerlijk om met het mooie weer wat we hadden zonder auto op pad te kunnen!
    Ik heb geen trapondersteuning, maar kan er makkelijk een uur op fietsen.
    Overigens zet ik mijn maxi cosi gewoon met spanbanden vast in de bak. Zit ook als een huis en ik kan kiezen of ik m'n maxi cosi meeneem, of m'n babyschaal, of alleen een berg boodschappen ;)

5. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik heb de troy bakfiets. Driewieler, en elektrisch. Woon niet in de stad, maar is ook mijn beste uitgave ooit. (1500 euro, slik)
    Google maar eens op troy. Ruime bak, waar met gemak vier kindjes in kunnen én boodschapjes. De maxicosi staat op de grond met de baby erin.. Én zusje zit op een bankje. Voordeel: je hoeft hem niet op stander te zetten, valt niet om, hoeveel ze ook wiebelen;)
    Nadeel: hij past niet door de standaard deur opening. Gelukkig hebben wij nog een brede achterom.
    Én tja, het sturen is een kwestie van even oefenen.

6. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Wij hebben een twee wieler van bakfiets.nl met trapondersteuning.
    Met een extra bankje.

Ben er echt zo ontzettend blij mee! Ja, hij is ontzettend duur maar over een paar jaar krijg je er ook echt weer een smak geld voor terug.

Wij hebben eerst een babboe city geleend maar die is echt niet te vergelijken met die van ons.

7. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Ik heb een cangoo groovy e. Driewieler dus en elektrisch. Past inderdaad niet door de deur, sturen is even wennen en is duur MAAR... ongetwijfeld de beste aankoop ooit! Ik kan hem niet meer missen! Doe nu zo goed als alles met de bakfiets, boodschappen, naar de speeltuin, ... Zelfs ritjes van 50km zijn piece of cake met de ondersteuning! Als je het geld hebt en kan missen, zeker de investering waard!

Share This Page