Per se een Wandlampje nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hormoontje, 6 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Hoi meiden,

We hebben de kinderkamer al klaar, maar nu las ik ergens op het internet dat je ook een wandlampje moet hebben, klopt dat, of hoeft dat niet per se?

2. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik had er geen eentje ;)

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hoeft niet perse

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Het is wel handig :D

Stel je voor dat je 's nachts de kleine een flesje wilt geven op zijn/haar kamer. Of alleen een luier verschonen. Dan is het fijner om een wandlampje aan te doen, dat geeft minder licht en dan wordt de kleine minder wakker.
    Anders misschien een dimmer op de lichtschakelaar van de plafondlamp?

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb geen wandlampje, maar een simpele ikea-schemerlamp op de kast gezet. Ik vind het wel handig als er ´s nachts wat is en zo vlak voor het slapen gaan, dan heb je niet iets minder fel licht.

Maar het is niet noodzakelijk.

6. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Wij hebben ook geen nachtlampje...wel een lamp met dimmer, dat is echt ideaal!

7. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ja, is ook een idee idd :D
    Bedankt allemaal ;)

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ook hier geen nachtlampje. De lamp die wij hebben geeft maar heel weinig licht, dus tijn wordt er niet zo wakker van. Verder slaapt tijn het liefst in het donker en laten we dus ook geen lampje voor hem aan.

9. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Heb trouwens ergens gelezen dat zelfs door het kleinste lampje 's nachts je baby al het verschil tussen dag en nacht niett begrijpt. (Weet niet of het waar is, maar Sjoerd slaapt dan ook overal en het maakt niet uit of het donker of licht is..)

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, is niet persé nodig. Hier hangen er 2 maar er zitten nog steeds geen bolletjes in :oops: . Maar ik mis hem/het niet hoor. De 'gewone' lamp is minstens net zo goed, vinden wij.

11. Wij hebben 2 ikea wand lampen links en rechts van de commode.
    Het zijn 2 roze bloemen.
    Het is zacht ligt en wij zelf vinden het eigenlijk wel fijn als je midden in de nacht eruit moet.
    Zal een foto in mijn album plaatsen.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben gewoon zo'n kleine ronde voor in het stopcontact. Die werden vroeger ook voor mij gebruikt en ik heb nooit last gehad van licht tekort hoor haha.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die willen wij ook halen :) vind ze ook erg leuk en er komt idd fijn licht uit :)

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    En wij hebben gewoon een plaklampje aan het plankje boven de commode. En een wandlampje met spaarlamp naast het bedje. Meer niet...
    We zien wel wat handiger is.

15. Niet meer actief

Wij hebben op alle lamper op de bovenverdieping dimmers gezet. Als ik dan snachts naar haar toe moet, kan ik gewoon de plafondlamp zachtjes aandoen en als ik moet voeden loop ik naar de andere kamer, waar de lamp ook gedimd is, ik vind t ideaal.

16. Wij hebben gewoon een nachtlampje met blauw licht. Gewoon eentje die je in het stopcontact steekt. Is wat zachter ligt en na een nachtvoeding is het dan makkelijker inslapen. We deden eerst altijd het grote licht aan en verschonen. Nu alleen maar voeden met het nachtlampje. Een pamper kan heel goed de hele nacht aan zonder lekkage en het scheelt in tijd en wakker worden van je kleintje. (Als je kleintje wel goed wakker moet worden, omdat hij/zij anders niet goed drinkt, doe je natuurlijk wel het grote licht aan en de luier verschonen).

17. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Hier geen nachtlampje en ook geen dimmers. Gewoon ganglicht aan of het grote licht. Gaat best.

Deel Deze Pagina