welke behandeling te verwachten na 2 jr gezond en toch niet zwanger

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Yen, Dec 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij hebben iets meer dan 2 jaar een kinderwens. Het eerste jaar had ik veel last van tussentijds vloeien. Na een kijkoperatie waar niets te vinden was, is dit nu over.
    (Rara).
    Wij moesten een jaar weer zelf proberen, bij ons beiden was niets te vinden. Wel heb ik een tijdje wat verhoogd prolactine gehad en dit is nu gelukkig ook over.
    nu kan ik deze week een verwijsbrief ophalen voor het zh, geen idee wat ons te wachten staat. Als ze geen oorzaak kunnen vinden voor onvruchtbaarheid, wat gaan ze dan doen voor behandeling? Iemand hier ervaring mee?

2. xprincess

xprincess Actief lid

Apr 21, 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    als ze geen oorzaak kunnen vinden gok ik IUI?
    Maar vaak is er dan wel iets aanleiding voor geloof ik?
    (roep ook maar wat :p)

Zou eerst afwachten of er iets uit de onderzoeken komt en je dan bezig houden met eventuele behandelingen.

Wij waren er van overtuigd dat er als er al een probleem was het bij mij zou liggen.. bleek mijn partner 0 zaad te hebben.. You never know ;)

3. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik denk inderdaad IUI.
    Bij ons was er niks aan de hand en wij zijn na 2 jaar ook aan IUI begonnen...
    Succes in ieder geval!

4. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons konden ze ook niets vinden....
    wij hebben nu 5x iui gehad en nog 1 kans op iui mocht het dan niet lukken moeten wij over naar ivf.
    is het zaad van je man al getest? Heb je al een hsg gehad?

5. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zij vorig jaar beiden onderzocht. Zaad goed, ik krijg gewoon een eisprong en er is niets mis met baarmoederslijmvlies voor zover ze zien konden.
    De kijkoperatie is gedaan met blauw vloeistof, er zit niets dicht en alles zag er goed uit. Verder waren er geen afwijkingen te zien.
    Wat voor onderzoek zou er dan nog gedaan moeten worden?

6. xprincess

xprincess Actief lid

Apr 21, 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Dan hebben ze inderdaad wel onderzocht ja!
    Geen idee wat ze dan nog meer zouden moeten onderzoeken

7. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is ook dat alleen onderzocht.... en toen aan iui begonnen

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij zijn ook met IUI begonnen nadat we na 2 jaar nog niet zwanger waren. En de 2e IUI was het al raak:). Suc6

9. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het afwachten en hopen dat we verblijd mogen worden :)

10. Peacock

Peacock Lid

Sep 18, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook al bijna 2 jaar bezig zwanger te raken, eergister toch naar de huisarts gegaan, pffff we wilden al eerder, maar had elke x de hoop dat het die maand wel zou lukken. We hebben een kleine spruit van bijna 3 en het zou zo leuk zijn om een broertje of zusje te mogen verwachten.....2 januari moeten we naar de gyn....vind het eng....wil ik alle onderzoeken wel aan? Wat gaat er gebeuren? Hoelang gaat het dan nog duren? Ik vind het doodeng.......heb altijd gegild geen zkh onderzoeken, maar nu vind ik het zo sneu dat we geen broertje of zusje voor onze kleine man hebben......niet dat je het later met diegene goed kan vinden,.....maar vind alleen ook maar zo alleen :(

Share This Page