Tips winterbaby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zuremat, 16 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Hi dames,

Eind januari/begin januari wordt onze dochter en zusje geboren. Mijn eerste is van begin oktober, en mijn tweede van eind juni.

Ik ben op zoek naar tips & tops voor een winterbaby. Wat vonden jullie echt handig? Bijvoorbeeld een bepaald dekentje, of juist een wat dunner dekentje met een warme newborn slaapzak?

Alles is welkom! :D

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Voetenzak in de maxicosi vonden wij ideaal. Verder had ik een duo deken zodat je kon kiezen of je 1 of 2 dekens ging gebruiken

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
  4. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Een ‘berenpak’. Lekker warm voor naar buiten en makkelijk aan- en uit te trekken. Deden we onze zoon in vanaf de eerste keer buiten.

Wikkelrompers met lange mouwen.

En hier ook zo’n zak voor in de maxicosi.

5. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij hadden een voetenzak in de maxicosi. Die kan je ook in de reiswieg leggen

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb 2 winterbaby's gehad. Idd voetenzak. En verder laagjes. Zachte vestjes om als 'jasje' te kunnen gebruiken (zonder muts! Als ze in kinderwagen liggen dan is na de eerste weken een mutsje meestal niet meer nodig of te warm. Een los mutsje is veel handzamer, want anders zit capuchon van vestje zo opgefrommeld onder nek/hoofdje).

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Hier 2 winter kindjes.. een warme (teddy) voetenzak in de maxicosi vond ik erg fijn.
    Newborn slaapzak hebben we hier niet gebruikt. In de wieg gewoon een laken + dekentje.. de eerste dagen / nachten een mutsje op en het wiegje lekker voorverwarmen met kruiken.
    Onze dochter kon zich al goed snel zelf op temperatuur houden dus het mutsje was al snel niet meer nodig.
    We hadden een berenpakje voor in de kinderwagen, wisselde we af met een soort teddy omslag doek (als pakje in de was zat) en dat werkte prima. Teddy jasje kan bijv. ook. In de maxicosi met de voetenzak, deden we enkel een vestje aan.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Hier ook een berenpak, hij ligt al gewassen en al klaar!!! Heerlijk ding!

Verder omslagrompers met lange mouwen (en ook met korte mouwen). Voetenzakje en lekkere omslagdeken

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Nog een tip kranten onder het matrasje in de kinderwagen ter isolatie.

Barbje vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb een voetenzak van Baby's Only en die vind ik echt heerlijk warm! Zou ik zelf wel in willen liggen. :p

11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Een draagdoek en een jas die daar overheen kan. Mooi mutsje erbij en klaar. Heb onze decemberbaby in de winter nooit in de wagen gehad.

Swaan7 vindt dit leuk.
  12. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Sorry had geen meldingen gekregen! Bedankt voor alle tips so far. De kranten onder de matras vd kinderwagen kende ik nog niet, wat grappig! De rest van de tips al wel, dus als iemand nog een aanvulling heeft: graag! :D

In plaats van een draagjas, ga ik voor een draagcover :)

Ben idd laagjes aan het kopen, bijpassende vestjes voor erover. Hier binnen hebben we vloerverwarming en is het gewoon lekker stabiel warm, behalve boven want daar hebben we hem niet aan :)

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een draagcover is veel minder warm dan dat het kindje onder jouw jas zit. Dan pakt het jouw lichaamswarmte. Plus ik vond een draagcover echt een onding om aan te doen.
    Een draagjas echt zoveel fijner. Wellicht heb je een zwangerschaps winterjas met een uitritsbaar tussenstuk? Dat past in het begin ook vaak prima. Wat mutsje op en zelf bijv een col om. ( geen snaar bij dragen)

verder wolletjes. Zo lekker warm en zacht. En een schapenvachtje in het bedje. Warm in de winter koel in de zomer.

Zuremat vindt dit leuk.
  14. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    Thanks, ik weet idd dat het minder warm is (afhankelijk van welke je koopt natuurlijk), maar een draagjas vind ik zonde eigenlijk.. Althans, als het een dure is, daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik zal eind januari/begin februari bevallen, en om dan voor een maand of twee (want daarna vind ik dat zelf ook te warm) een draagjas aan te schaffen, vind ik zonde van m'n geld :) Ik hoop het zelfs zonder zwangerschapswinterjas te redden met m'n huidige jas, dat is iets wat ik evt last minute wel wil kopen..

Mapje vindt dit leuk.
  15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    kijk eens bij bonprix. Daar hebben ze heel betaalbare vesten en jassen. Ik heb mijn draagjas op marktplaats gekocht voor €20 incl verzenden.
    Over je jas heen zit je altijd met een rits of knopen oid.

rocketscience en Zuremat vinden dit leuk.
  16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Zuremat vindt dit leuk.
  17. Zuremat

Zuremat Bekend lid

5 jan 2021
    502
    730
    93
    Vrouw
    aicirtap vindt dit leuk.
  18. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja dit! Een jas die om je draagzak met baby past. Heerlijk ❤️

Ik heb twee jassen waar het prima onder kan, heb eentje daarvan wel met dit doel gekocht maar niet een speciale draagjas. Die vond ik niet zo mooi, en erg duur.

Zuremat vindt dit leuk.
  19. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.061
    4.316
    113
    Puckababy gogo omslagdoek. Heerlijk warm voor in de wagen. Als baby geen jasje hoeven dragen.
    In bed deed ik hem ook in die omslagdoek.
    Ik ben overigens ook groot fan van de 4 seizoenenslaapzak van Puckababy. Mijn kinderen zijn enorme koukleumen (net als man en ik) en dit is het enige wat hen warm houdt.

Deel Deze Pagina