Hi dames, Eind januari/begin januari wordt onze dochter en zusje geboren. Mijn eerste is van begin oktober, en mijn tweede van eind juni. Ik ben op zoek naar tips & tops voor een winterbaby. Wat vonden jullie echt handig? Bijvoorbeeld een bepaald dekentje, of juist een wat dunner dekentje met een warme newborn slaapzak? Alles is welkom!
Voetenzak in de maxicosi vonden wij ideaal. Verder had ik een duo deken zodat je kon kiezen of je 1 of 2 dekens ging gebruiken
voetenzak idd! en de jollein bunny wikkeldeken is hier veel gebruikt. en goed zittende mutsjes! Vooral niet van die dubbellaagse mutsjes dat was echt ellendig als die uit de was kwamen. De mutsjes van babylook zaten hier het fijnst. https://www.baby-dump.nl/producten/babykleding/213/?do_filter=true
Een ‘berenpak’. Lekker warm voor naar buiten en makkelijk aan- en uit te trekken. Deden we onze zoon in vanaf de eerste keer buiten. Wikkelrompers met lange mouwen. En hier ook zo’n zak voor in de maxicosi.
Heb 2 winterbaby's gehad. Idd voetenzak. En verder laagjes. Zachte vestjes om als 'jasje' te kunnen gebruiken (zonder muts! Als ze in kinderwagen liggen dan is na de eerste weken een mutsje meestal niet meer nodig of te warm. Een los mutsje is veel handzamer, want anders zit capuchon van vestje zo opgefrommeld onder nek/hoofdje).
Hier 2 winter kindjes.. een warme (teddy) voetenzak in de maxicosi vond ik erg fijn. Newborn slaapzak hebben we hier niet gebruikt. In de wieg gewoon een laken + dekentje.. de eerste dagen / nachten een mutsje op en het wiegje lekker voorverwarmen met kruiken. Onze dochter kon zich al goed snel zelf op temperatuur houden dus het mutsje was al snel niet meer nodig. We hadden een berenpakje voor in de kinderwagen, wisselde we af met een soort teddy omslag doek (als pakje in de was zat) en dat werkte prima. Teddy jasje kan bijv. ook. In de maxicosi met de voetenzak, deden we enkel een vestje aan.
Hier ook een berenpak, hij ligt al gewassen en al klaar!!! Heerlijk ding! Verder omslagrompers met lange mouwen (en ook met korte mouwen). Voetenzakje en lekkere omslagdeken
Ik heb een voetenzak van Baby's Only en die vind ik echt heerlijk warm! Zou ik zelf wel in willen liggen.
Een draagdoek en een jas die daar overheen kan. Mooi mutsje erbij en klaar. Heb onze decemberbaby in de winter nooit in de wagen gehad.
Sorry had geen meldingen gekregen! Bedankt voor alle tips so far. De kranten onder de matras vd kinderwagen kende ik nog niet, wat grappig! De rest van de tips al wel, dus als iemand nog een aanvulling heeft: graag! In plaats van een draagjas, ga ik voor een draagcover Ben idd laagjes aan het kopen, bijpassende vestjes voor erover. Hier binnen hebben we vloerverwarming en is het gewoon lekker stabiel warm, behalve boven want daar hebben we hem niet aan
Een draagcover is veel minder warm dan dat het kindje onder jouw jas zit. Dan pakt het jouw lichaamswarmte. Plus ik vond een draagcover echt een onding om aan te doen. Een draagjas echt zoveel fijner. Wellicht heb je een zwangerschaps winterjas met een uitritsbaar tussenstuk? Dat past in het begin ook vaak prima. Wat mutsje op en zelf bijv een col om. ( geen snaar bij dragen) verder wolletjes. Zo lekker warm en zacht. En een schapenvachtje in het bedje. Warm in de winter koel in de zomer.
Thanks, ik weet idd dat het minder warm is (afhankelijk van welke je koopt natuurlijk), maar een draagjas vind ik zonde eigenlijk.. Althans, als het een dure is, daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik zal eind januari/begin februari bevallen, en om dan voor een maand of twee (want daarna vind ik dat zelf ook te warm) een draagjas aan te schaffen, vind ik zonde van m'n geld Ik hoop het zelfs zonder zwangerschapswinterjas te redden met m'n huidige jas, dat is iets wat ik evt last minute wel wil kopen..
kijk eens bij bonprix. Daar hebben ze heel betaalbare vesten en jassen. Ik heb mijn draagjas op marktplaats gekocht voor €20 incl verzenden. Over je jas heen zit je altijd met een rits of knopen oid.
@Zuremat je hebt voor het dragen ook lange wollen sokken voor de baby. https://www.ikdraag.nl/voor-je-kindje/beenwarmers/ Een wollen jasje/vestje is ook fijn. Warm bij koud weer, koel bij warm weer.
Ja dit! Een jas die om je draagzak met baby past. Heerlijk ❤️ Ik heb twee jassen waar het prima onder kan, heb eentje daarvan wel met dit doel gekocht maar niet een speciale draagjas. Die vond ik niet zo mooi, en erg duur.
Puckababy gogo omslagdoek. Heerlijk warm voor in de wagen. Als baby geen jasje hoeven dragen. In bed deed ik hem ook in die omslagdoek. Ik ben overigens ook groot fan van de 4 seizoenenslaapzak van Puckababy. Mijn kinderen zijn enorme koukleumen (net als man en ik) en dit is het enige wat hen warm houdt.