We gaan op wintersport als ons kindje bijna 1 jaar wordt. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe dat was, wat de kleine ervan vond? Ik zie tegen de autoreis op. Onze dochter huilt vaak tijdens het autorijden... Verder zie ik mezelf daar vooral voor me met een slee met ons meisje erin. Iemand ook tips m.b.t. de slee?
Ons zoontje ging voor het eerst mee met 3 maanden, daar heeft ie uiteraard weinig van mee gekregen. Jaar daarop weer geweest, af en toe sleetje gereden (vond ie niet heel leuk), onderaan de piste kijken en verder wandelen. Hij heeft zich prima vermaakt. Wij hebben een opvouwbare slee met rugleuning van de hema, scheelt weer ruimte in de auto. Wij rijden het liefst 's nachts, dan slaapt zoontje gewoon lekker door.
Hier zijn we voor het eerst geweest toen ze drie maanden oud was, daar had zij natuurlijk niets aan. Daarna toen ze 1 was. Klinkt heel logisch, maar een goed skipak en goede ski schoenen. Ze was vooral veel met oma overdag (omdat wij op de piste waren) en dan speelden ze veel in de sneeuw en ze zijn veel wezen zwemmen.
Goed warm aankleden skipakje goede sokken en schoentjes en goed passende wanten! Muts en sjaal ook niet vergeten, en niet teveel ervan verwachten. Ons mannetje ging vorig jaar mee toen hij 1,5 was en vond de sneeuw niks, alles was koud en hij had er echt geen zin in. Het enige leuke wat we hebben gedaan met hem was in zo'n gondel lift, dus zo'n dicht bakje. Naar boven daar even kijken en weer terug. Maar nu hebben wij een kleintje die absoluut dus niet van de kou houdt! De beste slee waar hij goed in kon zitten hebben we gewoon op vakantie gekocht heel veel aanbod in die gebieden en hier altijd maar beperkt. Wij hebben veel in het appartement en zwembadje rondgelopen! Voor het autorijden, snachts alvast kilometers maken. Dan slaapt de kleine misschien nog wat, dan even uitgebreid stoppen voor een ontbijt en om samen te spelen. Dan valt ze misschien daarna weer in slaap. Fijne vakantie alvast!
hier op wintersport gegaan toen ons meisje iets ouder dan 1,5 was. Ze vond er geen klap aan .. De sneeuw wilde ze niet in lopen en op de slee vond ze regelrechte ramp. ze verbleef dus veel in t appartement met oma. bak speelgoed mee, filmpjes op de ipad. Na paar dagen vond ze de sneeuw niet erg meer en ging ze mee op pad naar de winkels enz. De auto reis hebben wij in de nacht gedaan. We hadden een ipad met filmpjes erop en spelletjes en wat cadeatjes onder weg gegeven. Ging perfect! Wij gaan nu 9 januari weer naar frankrijk op wintersport. Wederom verblijft ze in het huisje met oma. Maar ook dit keer de ipad vol gegooid met filmpjes en spelletjes. een boek met stickers gekocht enz. We reizen weer in de nacht. Lekker warm aankleden is idd belangrijk!!
Oké bedankt allen. Niet te veel op verheugen dus haha! Het is hier nog alles behalve koud geweest dus ze kan er nog niet echt aan wennen nu. Naar een goed skipak ben ik inderdaad aan het zoeken. Nogmaals bedankt!
Wij gaan al 12 jaar lang met onze kinderen op wintersport. Nooit problemen gehad zoals kou of er niks aan vinden. Gelukkig niet.. Onze 4e was net 3 mnd en onze 5e 5 mnd. De andere 3 waren rond het jaar. Het enige wat wij altijd ideaal vinden voor kleintjes is ern duwslee ipv 1 met een trektouw. Bij trekken krijgen ze vaker een schok en ze kunnen nog niet altijd stabiel zitten. Bij een duwslee is t gewoon veel comfortabeler. Wel altijd een warme voetenzak er op, ze zitten toch best laag bij de grond. Vergeet ook geen zonnebrilletje (baby banz met elastiek) en zonnebrandcreme. Veel plezier! Wij gaan dit jaar helaas niet. Ik ben in de voorjaarsvakantie uitgerekend van onze 6e.
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer met ons meisje op wintersport. De eerste keer was ze 8 maanden en dat viel zwaar tegen. Niet om haar, maar omdat ik een flinke griep + keelontsteking + voorhoofdsholteontsteking had, en me 5 dagen doodziek voelde. De laatste dag heb ik wel lekker met haar gewandeld en op het terras gezeten. De eerste keer viel het rijden ons ook tegen. We rijden normaal altijd blokken van 2 uur en dan een half uurtje koffie/lunchpauze. Onze dochter had echter een andere timing: fles, fruit, spuitluier etc. We moesten elk uur stoppen, niet echt handig en we kwamen 's avonds laat pas aan. Het tweede jaar was ze ruim 1,5 en ging het prima. Ik heb elke dag lekker in de verse sneeuw gewandeld. Ik gebruik kinderwagenski's onder mijn Mutsy wagen, die glijden echt heerlijk. We hebben ook een opvouwbare houten slee met rugleuning. Dat vond ze met 1,5 jaar nog niet zo leuk, maar vorig jaar wel. Klein stukje de heuvel op lopen dan dan hard naar beneden glijden. We gaan na het skiën naar de apres-ski, mijn dochter draagt an gehoorbeschermers en kan gezellig met de andere kindjes dansen en spelen. Ik vind zelf de skipakken van de H&M erg fijn voor kleintjes. En wanten van Barts.
Wij zijn net terug van wintersport met onze 8 maanden oude dochter. Voor haar hoef je het natuurlijk niet te doen, maar voor onszelf wel. Sleeën kon in het dorp niet, want in het dorp lag geen sneeuw, maar mijn dochter had er nog te jong voor geweest. Opa en oma waren ook mee en zij paste op, zodat wij de hele dag konden skiën, hun lekker wandelen en bij de kroeg zitten en lunchen deden we gezellig met zn alle op de piste(11 familieleden). Autoreis ging prima, snachts om 3 uur heen gereden waardoor ze de eerste 6 uur sliep. fles tijdens het rijden gegeven en fruithap ook, was er bij achterin gaan zitten. Daarna ging ze weer even slapen, ging prima dus. Terugreis zijn we half 5 weggegaan en ook veel geslapen gelukkig! Ik zou het zeker doen als jullie wintersporters zijn. Laat hem/haar maar alvast wennen
Ik was 9 maanden toen mijn ouders op wintersport gingen. Ze zijn, ruim 30 jaar geleden, naar Zwitserland geweest omdat daar de kinderopvang goed was. Dat in combinatie met halve dagen skieen ging prima. Wel even warme kleding kopen natuurlijk