Vaccinaties

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem2310, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik met deze vraag hier goed zit, maar ik wist niet waar ik het anders in moest passen...

Ik heb een prachtige, gezonde meid van 8 maanden oud. Na veel informatie te hebben gelezen etc heb ik besloten mijn kind niet te laten vaccineren.
    Ik loop met mijn dochtertje bij een antroposofisch consultatie-arts en deze is daar ook van op de hoogte.
    Onlangs ontvang ik van het RIVM steeds brieven over dat ik mijn kind niet heb ingeënt en dat dat wel aan te raden is, etc etc.
    Moet ik op deze brieven reageren? En zoja, hoe? Hebben andere moeders hier ervaring mee?

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Geen ervaring, maar het lijkt me dat je niet op die brieven hoeft te reageren. Je bent vrij om te bepalen of je je kind wel of niet laat vaccineren. Niemand kan je dwingen, ook het RIVM niet, hoe graag ze dat ook zouden willen.

Als je die brieven zat wordt, zou je een brief terug kunnen sturen met de mededeling dat je je kind niet laat vaccineren en met het dringende verzoek geen brieven meer te sturen.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee hoor hoeft niet.
    Anders had dit er wel in gestaan :)

4. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Nee je hoeft niet te reageren. Volgens mij kun je bij het RIVM ook aangeven dat je je kind niet vaccineert en dat je geen brieven meer wenst te ontvangen.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Je kunt het gewoon doorgeven aan het rivm, dan stoppen ze met herinneringen. Toen ik nog op het CB werkte deden we dat door de kaarten wel terug te sturen, maar met uitleg erop dat ze niet gegeven waren op verzoek van de ouders.

Deel Deze Pagina