Ik weet niet misschien is totaal normaal? Maar dochter heeft dus 16 tanden. De laatste 4 kiezen zouden rond 2 jaar komen volgens tabellen. (2e kleine kiezen) Vandaag gaapte ze en lag op rug waardoor ik dip in mond kon kijken en ik geloofde niet wat ik zag: er is een 17e tand (kies) rechts boven maar hij is dus ver achter. Je heb rijtje tanden zeg maar 4 taden, 1 kies en daar eindigen ze dan flink ruimte voor 2e kies in de rij en dan pas deze nieuwe kies dat zou dan dus de 3e kies (6e tand in de rij ) zijn? Volgens mij hoort dat niet bij melkgebied of wel? Zou dat kunnen dat het gewoon verschoven is? De ruimte tussen die twee kiezen is gewoon perfect voor 2e kies (wat normaal bij 2 jaar komt) is niet scheef niet te klein niet te groot zeg maar
Dit hoort niet bij een melkgebit maar je hoort en lees weleens dat kinderen bijv een extra tand hebben. Heeft ze wel haar hoektanden omdat je praat over 4 tanden?
Ja ze heeft perfecte melkgebied 16tanden zeg maar dus enige wat nog niet is van melkgebied zijn laatste 4 kiezen. http://www.prodent.nl/sites/default/files/redacteur/kinderwissel.png Als ik dat plaatje neem dus heeft ze alles behalve melkkies 23-33mnd maar dan als je die overslaat en verplaatst plekje verder heeft ze dan wel. De blauwe dan van blijvend gebied die van 5-6 jaar deze plek is het Ze is namelijk al weken ziek zielig en steeds huilerig ineens. ik kon echt geen kiezen zien (ik keek niet zo ver) maar dus zou dat mij niet verbazen dat het daardoor komt dat ze daardoor zo deed: ze sloeg zich steeds weken lang om deze wang met handje en zei "pijn pijn pijn". Snachts veel en ook overdag ineens huilen vroeg je laat zien wat is er ze wijst op wang en zegt pijn. Huisarts keek ook en dacht misschien oren maar was prima. Maar dus dat hoort niet bij melkgebied. Is dat het dan iets waardoor ze naar tandarts moet of is gewoon lost zelf op? Ik wil tuurlijk niet dat ze kaak verkeerd ontwikkeld. Maar ik heb geen verstand van melkgebied en hoe is dat bij kinderen gaat.
Ik wist niet dat met 2 jaar naar tandarts ik dacht pas als volledige melkgebied uitkomt? Maar indd ik zou vragen zal drama worden bij tandarts met vastbinden
Maar dat is dan gelijk blijvende toch? Lijkt mij rare dat nu gelijk blijvende kies uitkomt dan komt ze toch niet uit met groei van de kaak? Ik dacht misschien heeft iemand zoiets meegemaakt ook. Heb gegoogled maar niets gevonden. Ik moet zelf pas in april naar tandarts dan neem ik haar ook mee inderdaad als niet lukt kijken dan vragen tenminste is denk ik wat ze weten hoop ik
Nee hoor vanaf 2 jaar is standaard, om ze te laten wennen en ook om het doorkomen van het gebit te controleren. Dus dan kun je het meteen vragen.
Die derde kies is inderdaad een blijvende kies. Ik zou haar in April meenemen zodat de tandarts even kan kijken. Is de hele kies al door of alleen een puntje? Het kan ook een melkkies zijn die iets verder naar achteren ligt en nog iets naar voren zal schuiven. Die derde kies lijkt me zo onwaarschijnlijk omdat de kaken nog klein zijn.
Ja hij is gewoon helemaal door en is niet verder naar achter maar er is dus echt ideale ruimte tussen voor melkkies.. Daarom schrok ik wel het lijkt echt ideale rij tandjes zijn zeg maar. Als ik niet wist dat er maar 3 melkkiezen zijn zou ik gewoon zeggen het is 3e melkkies zonder twijfels qua ruimte en grotte