Maakt de hoeveelheid uit? Gisteren had mijn vriend echt niet veel, na vervloeien zat er maar 1 ml in het spuitje. Mijn vriend maakt zich hier namelijk best druk over, dat het hierdoor straks niet gaat lukken etc.
@ Dalk; op zich heb je maar 1 goed zaadje nodig maar hoe meer zaadjes hoe meer kans. Dus in dat opzicht is meer wel beter. Nu is het wel zo dat 1 ml al super veel zaadjes bevat. Ik weet niet echt wat 'normaal' is. En indien de man al een paar lozingen gehad heeft in de dagen ervoor dan is de 'productie' lager als dat dit langer geleden is.
Ben de derde ronde zwanger geraakt dus kennelijk nog voldoende goede zaadcellen over. Hoe minder lang je wacht hoe beter lijkt mij, maar is echt niet slecht ofzo want als je met een potje naar het ziekenhuis moet gaan ze ook echt niet rennen.
Afgelopen juni bevallen van ons prinsesje. Ik heb vaginisme en vrijen voor een kind lukte niet. Er zat dan teveel druk op. Dus wij vreeën wel gewoon af en toe maar met een positieve ovulatietest deden we ZI. We hadden de grootste lol ermee.
Al een tijdje hier niet meer gekeken. En nu zag ik opeens weer heel veel nieuwe reacties staan. Leuk! Koraal dus goed nieuws, wauw te gek zeg, gefeliciteerd!! eerste echo al gehad, wat leuk. Ons eerste kindje is ook d.m.v. ZI verwekt en toen was het na een keer al raak. Nu al vanaf begin 2014 bezig, vele pogingen gehad, waaronder een keer een vroege miskraam. Tweede kindje wil dus nog niet zo lukken. Misschien een rare vraag, maar wanneer zouden jullie naar huisarts of gynaecoloog gaan? Mijn man vindt het nog te vroeg, die zegt dat we vanaf de miskraam weer opnieuw moeten tellen. ik tel eigenlijk vanaf dat we zijn begonnen met de ZI pogingen voor een tweede kindje. Ik heb bij ons eerste kindje bij de verloskundige, huisarts en gynaecoloog nooit verteld dat die zwangerschap door ZI gegaan is. Dus niemand weet daar verder van af. Wat zouden jullie doen? Verloskundige wel vertellen?
Na het lezen van alle pagina's heb ik nog een vraag Wij hebben vandaag onze eerste IUI gehad, en het stomme is dat ZI niet bij ons is opgekomen! Maar goed, kan je ook zelf insemineren als mijn man zijn zaak traag is en minder van kwaliteit? Bedoel heeft het dan wel zin? Graag jullie reacties
Hoi dames, Ik had vandaag weer een echo en het hartje klopte! Ik ben super blij en hopelijk kan ik nu echt gaan genieten (en mij niet meer overal druk om maken). @ BeertjeS; ik weet niet precies hoe lang jullie bezig zijn? Bij mij was het bij mijn zoontje ook de 1e x raak en nu in ronde 4. Voor mijn gevoel duurde dat ook al heel lang maar ja volgens mij vind men alles binnen het jaar kort. Ik ben destijds bij de gyni geweest voor mijn probleem en zij kwam zelf met het idee van ZI. Ik heb het destijds ook bij de VK gezegd. Ik vertel het liever niet natuurlijk maar wil wel graag dat iedereen de juiste info heeft. Ik was vandaag dus weer bij de gyni en die zei dat het echt super snel was dat het in ronde 4 raak is. Ze gaf ook aan dat ik nu weer 2 jaar ouder ben en dat dat ook impact heeft. Ik ben toen we zwanger wilde worden van de tweede weer naar haar gegaan om aan te geven dat we ZI wilde doen. Ik krijg van het ziekenhuis altijd de spuitjes, potjes enz en dan moet ik om de 3 maanden terug komen. Mijn gyni denkt erg mee en heeft al eerder aangegeven dat ze bijv ook mij ei wilde volgen. Ik heb wel het idee dat zij al eerder dan een jaar mij zou hebben geholpen met vervolgstappen. Ik zou zelf dus naar de gyni gaan zodat je onder controle staat. Zodra zij het ook lang vindt duren kan ze actie ondernemen. Hopelijk is het snel raak bij jullie! @liefjuh4you: in principe zou het wel kunnen maar ik neem aan dat ze bij IUI alle topzaadjes er uit halen en bij ZI breng je gewoon alles in. Het kan dus wel alleen heb je bij ZI hetzelfde effect als dat je gewoon seks zou hebben.
Wauw Koraal een kloppend hartje!! Wat een gave Kerst gaan jullie tegemoet en een mooie afsluiting van dit jaar. Geniet ervan. Wij gaan nog voor twee pogingen voordat we naar de gynaecoloog gaan. Dan zijn we namelijk een jaartje bezig vanaf dat we gestart zijn met een tweede. Ben ook midden 30 en las ergens dat je dan zelfs al na een half jaar naar huisarts kan voor eventuele doorverwijzing. Liefjuh, ik denk dat IUI voor jullie beter werkt dan ZI omdat ze bij IUI de goede zaadjes eruit halen en die terugplaatsen. Succes!!
Bij IUI wordt het sperma volgens mij bewerkt wat de kans op slagen bij slechte kwaliteit zaad vergroot.
ik heb hier een heel topic over gehad je mag me best pb en ik ben op deze manier 3x zwanger geraakt.. en dan echt niet met 2 ml aan sperma
Hoi meiden. Kan ik met een kruitvat spuitje en urinepotje ook insemineren? Of zijn deze hiervoor niet geschikt? Moet ik die dan nog uitkoken? Bedankt alvast voor het beantwoorden!
Zelf haal ik steriele spuitjes bij de apotheek, kost haast niets. En ik heb steriele potjes via internet. Ik kook niets uit en gebruik alles eenmalig. Ik wil zelf zo schoon mogelijk te werk gaan zodat eventuele bacteriën zo min mogelijk de zaadkwaliteit kunnen beïnvloeden. Er zijn ook mensen die de spullen wel uitkoken. Maar ik heb de overtuiging dat plastic uitkoken niet heel gezond is. Maar dat ben ik dus he. Anderen gaan er misschien minder moeilijk mee om.
De spuitjes koop ik altijd nieuw en hergebruik ik niet. De urinepotjes gebruiken we wel vaker. We spoelen ze eerst af met warm en daarna koud water en koken ze dan uit. De potjes en spuitjes koop ik altijd bij een online apotheek. De spuitjes zijn geheel steriel verpakt. De potjes gebruik ik een keer of drie en dan gooi ik ze weg, gewoon uit voorzorg.
Hallo dames, Ik ben nieuw hier... Aangezien het door een vorm van vaginisme niet zo goed gaat, zijn we deze rond met zelfinseminatie begonnen. Ik ben ook met ovulatietesten bezig.. Er zijn verschillende verhalen over wanneer te insemineren. Zelfinseminatie.nl zegt iedere dag in vruchtbare periode, maar ik lees op internet dat om de dag beter is i.v.m. kwaliteit sperma... Wat deden jullie, m.n. degenen die zwanger zijn geraakt met deze methode... En lieten jullie 10 min. vervloeien of juist niet? Ik heb 5 ml spuitjes van zelfinseminatie.nl met zo'n verlengstukje eraan. Mijn testjes worden donkerder, maar ik heb nog geen knaller. Gisteren voor het eerst geïnsemineerd. En een beetje een rare vraag, maar hoeveel ml. is normaal bij een zaadlozing en dat je in het spuitje doet? Bedankt alvast!!
Wij insemineren om de dag. Dag 11, 13, 15 van mijn cyclus. We laten het sperma een minuut of vijf vervloeien in het potje voordat ik het inspuit. ik blijf daarna zo'n twintig minuten liggen. We gebruiken een spuitje zonder verlengstuk, de Luer lock van 10 ml van de apotheek. De spuitjes gooien we weg na gebruik, de potjes koken we uit en hergebruiken we weer. Mijn man heeft meestal de eerste dag van ZI 8 ml zaad. De dagen erna wat minder, maar ook nog wel rond de 5 ml. Ik geloof dat dat best royaal is. Bij de eerste in een keer raak door ZI. Nu voor de tweede alweer een hele tijd bezig helaas, met miskraam tussendoor.
Boven de 5ml is buiten de norm, vanaf die hoeveelheid worden er veel afwijkingen vastgesteld in het sperma.
Coach, ik kan daar nergens wat over terug vinden op internet. Kan te veel sperma dan een reden zijn dat er iets aan de hand is? Waar vind ik daar meer informatie over? Heb je bepaalde internetsite waar daar meer iver na te lezen is?
Internetsites zijn zowiezo onbetrouwbaar, iedereen schrijft wat hij of zij wil. Je moet echt op zoek naar wetenschappelijke studies. Vanaf 5ml (of 6ml, afhankelijk van welke organisatie) spreekt men van hyperspermie. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze studie. De helft van de mannen die meer dan 6.3ml produceerden, hadden te weinig zaadcellen. Zelfs vanaf 5 ml waren er merkbare problemen. Dit zegt uiteraard helemaal niets over de vruchtbaarheid van je man, maar het zou dus wel een invloed kunnen hebben.
Nou coach je verhaal klopte niet hoor. Navraag gedaan in het ziekenhuis. En het zaad van mijn man is onderzocht en blijkt excellent te zijn.
Wat klopt er dan niet aan "mijn" verhaal? Heb ik ooit beweerd dat je man onvruchtbaar was dan? Neen, ik haalde een studie aan die beweerde dat de kans bijna 50% was dat er vruchtbaarheidsproblemen zijn bij mannen met veel sperma. Je man zit dus wellicht bij de andere 50%.