tips zelf inseminatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RSL, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Gewoon bij de apotheek, breng je een klein stukje in. Het moet geen pijn doen... Ik heb het toen de dag ervoor, de van en de dag na mijn eisprong gedaan.

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het is voor ml handwerk en hij geeft het potje aan mij en dan breng ik het in.

Ik gebruik een 10cc spuitje. . Kun je volgens mij bij de apotheek halen. Ik heb ze van een vriendin gekregen. Zij heeft ze niet meer nodig ivm mmm

3. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Volgens mijn bescheiden mening is de tussenstap via het potje en het vervloeien net niet goed. Vraag je man om direct in het spuitje te ejaculeren (dit lukt prima door de opening van het spuitje over de uitgang van de urinebuis te plaatsen en penis en spuitje horizontaal te houden terwijl je man op zijn buik ligt). Daarna meteen inbrengen, zo diep mogelijk om de afstand tot je baarmoedermond zo klein mogelijk te houden. Alle andere manieren (via potje, vervloeien, ...) brengen het sperma onnodig in contact met bacteriën. Een alternatieve methode is het ejaculeren in een flexibele menstruatiecup (de instead cup wordt vaak hiervoor gebruikt). Daarna breng je de cup in en laat je hem een paar uur zitten.

4. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Het potje is al een uitdaging, dus in dat spuitje word helemaal niets.. hij "werkt" in een andere kamer en brengt het potje daarna naar de slaapkamer..

5. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    In het ziekenhuis adviseren ze juist WEL om te laten vervloeien, omdat je anders (volgens mij) de zaadjes dooddrukt in het spuitje.

De penis en de vagina zijn ook niet steriel, dus dat van die bacteriën is niet helemaal juist. Je verliest kwaliteit doordat het buiten het lichaam is. Als je het echter gewoon op lichaamstemperatuur bewaard, kan het wel dik een uur overleven.

6. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
  7. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Ik had op dag 11 mijn ei bleek achter af... Maar na een paar maanden cyclus bij houden dacht ik dat mijn ei de 13e zou zijn... Dus op dese manier voor safe gegaan...
    Ik heb spuitje gekocht bij de kruidvat (voor staat voor hoestdrank op volgens mij hahah) en ik bracht m zo ver mogelijk in, maar net genoeg dat ik m er nog net buiten kon indrukken.. En dan ongeveer 10 seconden daar overdoen...

Trouwens tip in het algemeen: spuitje van te voren even een paar keer lucht door heen laten gaan... Eerste keer gaat vaak stroef... Zou zonde zijn als je daarmee het goedje inspuit, maar allemaal lucht tussen hebt zitten...

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Bedankt dames..

Ik was gewoon even benieuwd hierna, ben in september gestopt en we gaan rond 11 in. kortere cyclussn zie handtekening, en ei is vaak tussen dag 10 en dag 12 en vaak een lf van 15 dagen.
    vl is vroeger geopereerd aan zijn balletjes, waren ingedaald als baby zijnde en elke controle bij consultatiebureau, maar schoolarts en hij was ineens `weg` maar vl is er nog niet klaar voor om te laten onderzoeken dus we oefenen gewoon nog door ;)
    Vandaar mijn vragen hierover

9. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Nog een tip: spuitje ook weer langzaam verwijderen, anders gaan er meer zaadjes met de stroom weer mee naar buiten ;)

10. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Ik durf dit te betwisten. Ik zal me even verdiepen in mijn boeken, maar ik herinner me een recente studie waarin stond dat sperma in bepaalde gevallen binnen de minuut dood kan zijn buiten het lichaam. Rechtstreeks ejaculeren in het spuitje en het zo snel mogelijk en zo diep mogelijk inbrengen was toen ook de conclusie.

11. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Als ze in het ziekenhuis insemineren, ligt dat spuitje ook gewoon te wachten. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen als alles binnen een minuut dood is....

12. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Volgens mij is dat sperma behandeld en is het spuitje dan ook gegarandeerd steriel.

13. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Tja, ik weet het ook niet. Weet wel dat ons kindje ontstaan is door gebruik van een niet steriel potje, met een niet steriel spuitje met een niet steriel verlengstuk erop. Dat het sperma in een niet steriel potje minimaal drie kwartier buiten het lichaam is geweest.

En dit alles is op voorschrift van gerenommeerde artsen. Die zullen toch niet (allemaal) zulke slechte voorlichting geven?

14. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik ga toch ook echt met Evira mee. En het lijkt me nu wel een feit dat de spermacellen dus langer overleven dan 1 minuut buiten het lichaam, in een potje. Ik ben op deze manier 2x zwanger geraakt waarvan de eerste keer helaas wel een miskraam. Beide keren in 1 ronde raak trouwens. Ik wens TS heel veel succes en ben heel benieuwd naar het resultaat. En mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Edit --> ik heb deze wijze van zwanger worden dus besproken met verloskundige, seksuoloog en gyn! Zij waren alle drie van mening dat het een prima methode is om zwanger te worden, zo niet even effectief als de natuurlijke weg.

15. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    thnx voor alle reacties. . hopelijk mogen wij nu ook eindelijk eens geluk hebben. mn ovulatietesten zijn nog niet positief, maar ze beginnen op te lopen en de hoofdpijn kicked in. Dus zal niet lang meer duren denk ik..
    vrijdag geinsemineerd, gister live, morgenvroeg weer inseminatie, en hopelijk gauw een posi ovu test gevolgd door een prachtige zwtest na 2 weken

Zal jullie op de hoogte houden ( als ik er aan denk)

16. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    #36 Coach, 9 jun 2014
    Laatst bewerkt: 9 jun 2014
  17. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Dankje coach.. maar in dat spuitje word niks

18. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Toen ik zwanger werd van mijn dochter, heb ik eerst nog een half uur, met het potje tussen mijn boobs, naar de kliniek moeten rijden. Daar zetten ze het potje doodleuk op de balie en gingen er niet meteen aan de slag. Dat kon geen kwaad, zeiden ze. Twee weken later een positieve test :)

En nu (bij een andere kliniek) uitleg over zelfinseminatie gekregen en de gyn zei dat het goed was om het eerst een kwartier te laten vervloeien. Dit doe ik niet, omdat ik toch ergens denk: hoe sneller hoe beter. Maar ja... Nog niet zwanger geraakt...

19. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Toen ik tegen mijn vriend zei wat je schreef over in dat spuitje ejaculeren moest hij heel hard lachen :D
    Dus weet niet of dat voor iedereen is weggelegd ;)

20. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Ik zit nu in ronde 6 dmv zelfinseminatie maar tot op heden ook niet zwanger. Ik laat het ook vervloeien en probeer wel een half uur met de benen omhoog te blijven liggen. Heb al op verschillende sites tips gelezen maar overal lees je weer wat anders.....

Deel Deze Pagina