Er is nochtans niks moeilijks aan, je moet niet richten he. Het spuitje moet je met de opening over de opening van de urinebuis plaatsen op de eikel. Dan gaat de rest vanzelf. Ja, precies, en de ene schrijft het ook af van de andere. Vandaar dat ik zo voorzichtig ben. Volgens mij is het helemaal niet het beste wat je kan doen, dat vervloeien. Er zullen uiteraard wel een flink aantal zaadcellen dit overleven - ik las zelfs een verhaal van iemand die na twaalf uur nog een paar zwemmers onder microscoop zag. Maar dat zijn er dan EEN PAAR, terwijl er dus echt wel miljoenen horen te zijn.
Wederom coach, ik heb het idee dat je echt geen idee hebt waar je het over hebt. Mijn man verklaart je zowat voor gek. Daarnaast ga ikzelf toch liever mee met de professionals die handelen vanuit hun wetenschappelijke achtergrond (gyn, seksuoloog etc.) en methodes die dus blijkbaar w erken. Maar mocht je een gedegen wetenschappelijk artikel hier over vinden dat anders beweert, dan ben ik heel benieuwd! En... er zullen vast wat zaadcellen verloren gaan, maar alle zwangerschappen dan die in een ziekenhuis ontstaan dmv bijvoorbeeld donorspermacellen? Die overleven jaren in de vriezer en zijn echt niet binnen 1 minuut ingevroren geweest. Ik ben zo benieuwd naar waar jij jouw kennis vandaan haalt, aangezien je als coach werkt.
Mij lijkt het toch een hele uitdaging om de klus te klaren met zo'n spuit tegen je eikel aan... niet echt opwindend. Je advies is vast goed bedoeld coach maar op 1 of andere manier komt het niet echt vriendelijk over... tenminste dat lees ik ook uit de andere reacties hier.
+1 het gaat hier in de praktijk gewoon niet lukken. En tips zijn prima maar ieder doet het op zijn eigen manier. ervaringen genoeg die laten zien dat het met een potje en vervloeien ook goed gaat
Mijn enige bedoeling is om vanuit wetenschappelijk standpunt een alternatief aan te bieden. Dat ik hier nu voor gek wordt uitgemaakt, vind ik een stap te ver gaan. Iedereen is vrij om gelijk welke methode te gebruiken, maar laten we wel het nodige respect voor elkaar bewaren alstublieft. En ja, ik weet wel degelijk waarover ik praat. On topic: ik heb heel weinig wetenschappelijke publicaties gevonden over zelfinseminatie. Enkelen raden de vervloeiing aan, anderen weer niet. Sommigen suggereren als tussenstap een potje, anderen spreken over het rechtstreeks ejaculeren in het spuitje of in een menstruatiecup. Omdat dit thuis buiten het medische circuit gebeurd, is er geen enkele statistiek te vinden over wat nu precies het beste is... en een standaard medische procedure heb ik ook niet gevonden. Wat ik wel 100% zeker weet is dat sperma na de ejaculatie vrijwel onmiddellijk coaguleert. Op die manier wordt het sperma beschermd tegen de schadelijke invloed van de zuren in de vagina. Pas na een half uur tot een uur treedt de vervloeiing op, waardoor de zaadcellen vrij komen. Je slaat dus een stap over in het proces door te lang te wachten. Wat de invloed daarvan is op de conceptie, nogmaals, daar heb ik niets over teruggevonden.
Met alle respect voor iedereen natuurlijk maar ik denk wel dat coach een puntje heeft. Er werd gevraagd om advies en dus zal er ook advies waar je minder tot niets mee hebt.. dat maakt deze adviezen niet minder goed bedoeld natuurlijk en wellicht werken ze wel gewoon
Maar het onderschrift van coach doet vermoeden alsof hij een proffesional is, en zover ik het lees is dit niet het geval.
Ik denk niet dat ik daar ooit iets over geschreven heb hier. Ik ga ook niet meer reageren, dit is een welles-nietes spelletje geworden in plaats van een positieve en opbouwende uitwisseling van ervaringen en ideeën. Jammer.
Mijn enige bedoeling is om vanuit wetenschappelijk standpunt een alternatief aan te bieden. Dat ik hier nu voor gek wordt uitgemaakt, vind ik een stap te ver gaan. Iedereen is vrij om gelijk welke methode te gebruiken, maar laten we wel het nodige respect voor elkaar bewaren alstublieft. En ja, ik weet wel degelijk waarover ik praat. Volgens mij is iedereen in dit topic gewoon beleefd gebleven. Er zitten hier gewoon een aantal ervaringsdeskundige die in samenspraak met wetenschappelijk opgeleiden deze manier van zwanger worden succesvol tot uitvoering hebben gebracht. Dat de meeste mannen niet inzien hoe zij hun sperma rechtstreeks in het het spuitje moeten krijgen, ja ik begrijp ze wel. Zij verklaren jouw niet letterlijk voor gek, maar misschien kan jij als man uitleggen hoe dat dan zou moeten. Ik zie het namelijk nog steeds niet voor me, maar ben wel heel benieuwd. Vervolgens geef je aan dat jij vanuit een wetenschappelijk standpunt een alternatief aanbied, maar kennelijk ontbreekt de wetenschappelijke achtergrond als we het hebben over de methode van zelf inseminatie. Wat we wel weten is welke methoden hier door ons zelf is gebruikt en welke succesvol is gebleken. Jij geeft aan dat je weet waarover je het hebt. Dan neem ik aan dat je jouw informatie haalt uit de wetenschappelijke literatuur (maar je gaf zelf aan dat die ontbreekt), wetenschappelijk opgeleid personeel of dat jijzelf ervaringsdeskundige bent. Is het laatste het geval, deel het dan (als je dat zou willen) met ons want daar kunnen wij weer wat van leren. Of haal jij je informatie uit jouw opleiding tot coach (ik neem aan dat die dan evidence based is). Begrijp me goed, dit is geen aanval. Ik ben gewoon heel benieuwd.
Volgens mij maak ik niemand voor gek uit Bedoel het echt niet vervelend maar het is zijn de noten die de muziek maken he... vooral op papier is de manier van schrijven heel belangrijk om een beetje vriendelijk over te komen wat nu (zoals ik het lees) niet het geval was. Wellicht ene bruikbare tip. On topic: Wij hadden het inderdaad in een potje gedaan, en was ook na 3x insemineren de eerste keer raak.
Ik heb nog een vraag.. De vorige keren had ik een spuitje van 3 ml.. maar nu zitten er spuitjes in de doos van 1ml... is dat niet veel te weinig? ? in het 3ml spuitje pastte alles al niet.. of moet ik dan meer spuitjes vullen morgenvroeg?? Beetje in paniek. .
heb nog 1 3ml spuitje gevonden die dus maar gebruikt, en net via internet 5ml spuitjes besteld! Alleen komen die per 100 stuks haha.. kunnen we even vooruit..
Je kan ze ook gewoon bij de apotheek halen hoor. Mag toch hopen dat je ze neit alle 100 nodig hebt haha.
Ik weet het, maar vind de anonimiteit van Internet wel erg prettig. . ach en ze kunnen overal voor gebruikt worden. . en wie wat bewaard heeft wat Haha. .