tips zelf inseminatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RSL, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik laat her altijd 5 minuutje in het potje zitten voordat ik het inbreng. Het zaad is het beste van kwaliteit als de laatste lozing tussen de 2-7 dagen geleden is. Ik zou adviseren om met ovulatietesten te werken die werken bij erg nauwkeurig (ik gebruik clear blue digital)

2. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Koraal succes morgen met je echo!! Ik duim!

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Hi dames,

Heb vandaag een eerste echo gehad en het zag er allemaal goed uit. Ik was een week minder ver zwanger dan dat ik dacht dus er was nog geen hartactiviteit te zijn. Maar de gyni was positief zei ze. Ik moet volgende week terug voor een nieuwe echo.

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Gefeliciteerd Koraal! :D

5. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Dit is nu mijn 3e cyclus die ik nauwkeurig bijhoudt d.m.v. temperaturen en ovulatietesten.
    1e cyclus: ovulatiedag 15 / LP 9 /cycluslengte 25 dagen
    2e cyclus: ovulatiedag 13 / LP 10 / cycluslengte 23 dagen
    In de 3e cyclus zit ik nu vandaag op dag 12. Vanaf dag 8 negatieve ovulatietesten. Wel heb ik het idee dat deze vandaag om 17.00 uur een heel licht streepje zag, maar dit moet je als negatief rekenen. De andere dagen zag ik echt alleen de controlestreep.
    Ik denk dat ik dus morgen wel een keer positief zou moeten testen. FF voorspelt dat ik donderdag mijn ovulatie heb.
    Echter maakt mijn vriend op dit moment hele lange werkdagen! Hij vertrekt morgenochtend om 5.30 uur naar zijn werk en is pas rond 18.00 uur terug thuis.
    Is het nu beter om vanavond al voor de zekerheid te insemineren? Want stel je voor dat hij vannacht of morgenochtend al positief is, we kunnen morgen pas op zijn vroegst rond 19.00 uur insemineren?
    Is het eventueel erg om nu drie dagen achter elkaar te insemineren?
    Mijn vriend heeft nu afgelopen zaterdag zijn laatste lozing gehad.

Wie kan mij advies geven?

6. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Bij mijn inseminatie hebben we toen vrijdagavond, zaterdagochtend en zondagochtend geinsemineerd. Ik voelde mn eisprong op zaterdag. En ik was meteen zwanger :D Ik denk niet dat het kwaad kan, al adviseren ze om om de dag te doen.

7. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    @ Dalk ik weet niet precies wanneer je bij jouw testen je ovulatie hebt. Bij de CB is het volgens mij tussen de 24-48 uur dacht ik. Voor de kwaliteit is het het beste om het niet te veel dagen achter elkaar te doen maar als er geen kwaliteitsproblemen zijn dan zou je het toch kunnen doen. De maand waarin ik zwanger ben geworden had mijn man volgens mij op za en zo een lozing gehad (dit hadden we niet ingespoten omdat ik dacht dat ik pas 5 dagen later mijn ovulatie zou hebben). Vervolgens had ik op ma een positieve test dus toen heb ik ma en di ZI gedaan en toen was ik toch zwanger ondanks dat het dan 4 dagen achter elkaar is. Op zich overleeft het zaad ook wel een paar dagen.

Overigens als jij morgen positief test dan is het echt niet te laat om om 19 uur te insemineren (althans met de CB ik weet niet of dat altijd zo is dan zou je even de bijsluiter moeten lezen). Ik test altijd met CB digital omdat er dan gewoon een smiley staat. Die testen zijn wel een stuk duurder maar dan weet je wel zeker wanneer je aan de bak moet. Ik zie anders altijd streepjes als ze er niet zijn...

8. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    @koraal82 Ik test met dipsticks van 123ovulatietest, maar deze zijn echt heel onduidelijk. Heb bij deze cyclus vanaf gisteren ook de CB ovulatietesten erbij gebruikt.

Nou ik ga toch de gok maar wagen denk ik en ook nu al insemineren. Ik wil niet graag de piek mislopen. Ik vind vergeleken met de vorige periodes de LH-piek al lang weg blijven nu.
    Dan dus eventueel maar 3 dagen achter elkaar insemineren, hopelijk kan dit geen kwaad.

9. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    @koraal82 en @Meiske80 in ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties! Uiteindelijk hebben we toch gisterenavond al een keer geinsemineerd. Mijn vriend heeft het netjes in een urinecontainer gedaan, zodat ik het daarna nog kon laten vervloeien. Echter was het niet super veel en het merendeel zit altijd tegen de zijkant van het potje. Nu loopt dat met vervloeien nog wel enigszins naar beneden, maar heb toch de indruk dat hierdoor veel blijft zitten. Hebben jullie hier ervaring in?
    Of maakt de hoeveelheid niet zoveel uit?
    Ik gebruik op dit moment een 5 ml spuitje. Is het nodig om de spuit met een catheter opzetstukje te verlengen of maakt het niet uit hoe diep het ingebracht wordt?

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Alsje het laat vervloeien loopt het vanzelf naar de onderkant van het potje.
    Hie lang heb je het laten vervloeien?

11. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    @Madelie Ik heb het 5 minuten laten vervloeien.

12. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Spannend koraal!! Duimen op een prachtig kloppend hartje aankomende week!

13. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Wat is jullie advies qua tijd om het te laten vervloeien?
    En kan het kwaad dat er ook lucht in het spuitje komt. Ik krijg het niet voor elkaar om het zaad zonder lucht in het spuitje te krijgen, jullie wel?

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als ik mijn potje zaad ophaal dan ben ik ruim een half uur verder voor ik aan de inseminatie ga beginnen. Heb het potje dan al die tijd tussen mijn boobs gedragen. :D Zet het daarna een minuutje te rusten op de wasmachine en ga rustig even plassen. Daarna is het goed vervloeid en makkelijk op te zuigen in het spuitje.
    En heeft bij mij in de 3e ronde gewerkt, dus ga er vanuit dat het een goede manier is ;)

15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En ik probeer zo min mogelijk lucht mee te zuigen. Heb gemerkt dat hoe beter het vervloeit is des te minder lucht je meezuigt. Helemaal ontkomen eraan lukt niet altijd. Of het kwaad kan weet ik niet.
    Maar goed laten vervloeien zodat het niet meer draderig is scheelt met lucht opzuigen.

16. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    @Madelie Thanks voor je reactie. Maar kan een half uur geen kwaad, is dat niet heel lang? Vandaag trouwens positief getest, dus straks nog even insemineren. Gisterenavond ook al was de test negatief ook al geinsemineerd, maar nu is het moment zeer zeker toch?
    En is het nu slim om het morgenavond nog een keer te doen of is dat te veel van het goede?

17. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Deze instructies zijn al eens langsgekomen, maar ik upload ze nog 'n keer: je hoeft niet te wachten op het vervloeien als je partner rechtstreeks zijn zaad in het spuitje deponeert. Dit voorkomt ook het probleem dat je lucht mee opzuigt als je een potje gebruikt.

Bijgevoegde bestanden:

18. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    In zo'n kleine opening van een spuitje, dat lukt niet mijn vriend niet.

19. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    De opening van het spuitje is minstens vijf keer zo groot als de opening van de urinebuis. Als je het spuitje goed aandrukt op de eikel nét voor de zaadlozing begint, moet je man zelfs niet mikken. :) Maar je moet zelf wel het spuitje vasthouden dan, het lijkt me niet zo praktisch om dit als man alleen te doen. Zo staat het overigens ook op de tekening van de flyer.

Het *hoeft* ook niet zo he, het is een alternatieve methode. En tot op heden weet eigenlijk niemand wat nu precies het beste is. Er is nog nooit een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

20. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    @ Dalk: wij doen altijd het spuitje een keer leeg op en neer spuiten en daarna stoppen we pas het zaad erin. Dat zit er geen lucht in.
    Qua hoeveelheid is het denk ik bij iedereen anders en ook hoe lang geleden de laatste lozing was. Wij zitten meestal op 3-5 ML. Ik heb toevallig bij mijn gyni gevraagd of je die katheter moet gebruiken en of het dan niet dieper komt. Zij gaf aan dat het niets uit maakt en dat de katheter alleen gebruik wordt als je het spuitje niet in kan brengen (omdat je dat bijv te groot vindt). Ik heb het de 1e zwangerschap met katheter gedaan en nu zonder (de eerste keer was ik overigens wel in ronde 1 zwanger en nu pas in ronde 4, echter volgens de gyni heeft het daar niets mee te maken).

Ik stop het potje in die 5 minuten meestal ook tussen mijn boobs of benen (zodat het op lichaamstemp blijft). Ik wacht altijd gewoon 5 min niet langer maar ik denk wel dat dat kan aangezien in het ziekenhuis je het ook niet binnen 5 min er in kunt stoppen.

Oh ja ik zou het gewoon vandaag en morgen nog doen voor de zekerheid. Beter te veel dan te weinig :)

Deel Deze Pagina