Dl is 9 weken en het zelfstandig slapen gaat nog niet echt goed. Als het haar lukt om in slaap te vallen wordt ze binnen vijf min wakker. En die vijf min dat ze slaapt gebeurt dan bijv vier keer, dan wilt ze eruit en slaapt op mij vaak ook niet verder... Inbakeren leek er niet tegen te helpen. Ze slaapt geloof ik super licht. Nog tips omtrent het in bedje laten slapen en wanneer ging dit goed?
S sliep ook heel lang alleen op schoot, en als ze dan goed sliep konden we haar weg leggen. Duurde een maand of 3, en steeds ging het iets beter. Sommige kinderen hebben gewoon langer die veiligheid nodig bij het inslapen, om daarna rustiger te kunnen doorslapen. Ik denk gewoon een beetje het karakter van het kind. S was ook wat meer een mama's kindje Ik zou zeggen, gewoon af en toe blijven proberen en de rest van de tijd lekker op schoot laten inslapen en dan wegleggen. Ze leert het vanzelf, ze is nog maar klein!
Geef je borstvoeding? Als ik merk dat ze niet moe genoeg is, geef ik ze vaak nog een beetje eten bij en dan valt ze boenk in slaap.. Ben sinds eergisteren ook begonnen met haar te laten tutteren en daar valt ze ook van in slaap. Enkel voor in te slapen gebruik ik de tut, rest v/d nacht niet Waar slaapt ze in? In onze wieg wilt ze niet slapen, dus hebben we de draagmand daarin gezet en daar slaapt ze wel heel goed in.. Bedje voorverwarmen helpt hier ook
Ik merk soms dat zl bevestiging zoekt dat hij niet alleen is. Als hij onrustig in bed ligt, ga ik ernaast zitten. Aankijken doe ik hem niet als hij nog contact zoekt. En binnen een kwartier slaapt hij dan. Vooral als we ergens op visite gaan heeft hij er meer behoefte aan. Wat niet gek is, in een vreemde omgeving slapen is ook voor mij soms lastig.
Ik weet niet of je iets dergelijks hebt, wij hebben bij Ava na 1 maand haar al zelfstandig laten slapen, omdat ze niet kon slapen door mijn gesnurk ( hehe ) en daardoor hadden wij weer slapeloze nachten... vicieuze cirkel dus... Na 1 maand hebben we haar op haar kamertje gedaan, en ging juist enorm goed... Bij ons was de truuk om muziek af te spelen in haar buurt... Nou bezitten wij zo'n draagbare bluetooth speaker voor je telefoon, dus hadden wij spotify opgezet met "lounge" muziek. (dus geen bengbengbeng muziek, gewoon rustgevende muziek, mild klassiek werkte ook ) Het werkte prachtig... In het begin werd ze zelfs wakker als de muziek werd stopgezet.. Later steeds minder muziek, en toen ging het helemaal zonder uiteindelijk. Ze is overigens nog steeds gek op muziek hoor... Ze word er nog steeds rustig van na een driftbui. Ze is nu 4 maanden.
Hier valt Florian in het bijzijn van ons heel gemakkelijk in slaap in de box of het ledikantje naast ons bed. Sinds 2 weken ben ik bezig hem s'middags in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje te laten slapen, dat waren de eerste 2 dagen echt een drama en nu gaat het steeds beter. Ik merk wel dat ik dan het muziekje op de babyfoon moet aanzetten en als het na 15 minuten afloopt dan slaapt hij soms en soms is hij aan het jengelen omdat het muziekje gestopt is, dan zet ik het nog eens aan en meestal slaapt hij daarna wel. De ene keer een uurtje maar ook wel eens 2 uurtjes en als hij dan wakker wordt haal ik hem ook uit zijn bedje, want dan begint hij meestal flink te huilen en dat vind ik zielig.
Ik lees effe mee... Hier hetzelfde alleen wilt hij ook niet meer lopend/wiegend inslaap vallen.. Lijkt net of hij het doorheeft
Hayy Mijn kleine man is nu 5 weken en van te voren wou hij nooit slapen overdag terwijl snachts slaapt die aan een stuk door tot half 6 half 7. Hij wou alleen bij mij slapen en dat is wel lekker en fijn maar ik wil ook wel eens wat doen voor mezelf en het huishouden. Ik wist me geen raad meer want beneden wou hij niet slapen hij werd dan weer na 10 minuten wakker en begon keihard te krijsen. En boven begon hij ook weer te huilen. Nu heb ik op Internet gezocht wat ik het beste kon doen en wat er het meeste uit kwam is rust en regelmaat. Wat ik nu al 2 dagen doe is wakker worden- luier verschonen- voeden- spelen knuffelen zingen- en na de eerste moeheid signalen zoals 2 keer hebben gegaapt weer naar bedje dan doe ik hem de slaapzak aan en zing ik tijdens het in bed leggen en toedekken een liedje. En zo dan de hele dag en het werkt perfect. Hij huilt wel als Ik hem in bed leg maar dan wacht ik 10 minuten tot 20 minuten en dan valt die in slaap. Als die begint te krijsen dan ga ik naar hem toe maar tot nu toe heeft die dat nog niet gedaan. Nu ben ik gelukkig en de kleine ook want die is uitgerust en ik ook. Dit kan ik echt iedereen aanraden want het ergste wat er kan zijn is een huilende baby die moe is en niet in slaap wil vallen.
Ik heb de methode 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe gebruikt. Mijn zoontje wilde ook niet zelf in slaap vallen. Hier hielp inbakeren wel, maar dat was niet voldoende. Ik denk dat jouw kindje ook veel mama-honger heeft, wat niet zo gek is omdat het 9 maanden bij je is geweest en nu ineens alleen moet gaan slapen. Op die leeftijd moeten ze ook nog een slaapritme ontwikkelen, ze slapen nog niet zoals wij dat doen. Je moet ze daarbij helpen, het zal voor elk kind anders zijn, ook gezien de verschillende tips die je krijgt. Vertrouw vooral op je moeder-instinct, en probeer dingen die bij jou en je kindje passen een poosje uit. Ik hoop dat het met de tijd steeds beter zal gaan! Het gaat niet altijd vanzelf hè
Hier inderdaad ook gedaan. Ze huilt hooguit een kwartier, en niet altijd. Binnen een dag hadden wij een ander kind! Vrolijk, niet meer zo moe door overprikkeling. Dat rondlopen werkte op den duur ook niet en door de moeheid sliep ze slechter, waardoor moe enz enz. Ik ben blij dat we dit gedaan hebben, ook al vond ik dat laten huilen de eerste keer verschrikkelijk! Maar ze huilde toch al meer dan 10 uur per dag, kon dit er ook nog wel bij. We zijn nu 2 weken verder en ze huilt hooguit een uur per dag. Soms huilen kindjes in hun slaap trouwens. Dafne doet dat regelmatig. Zolang er pauzes tussen zitten en het wat klagerig klinkt, ipv overstuur, laat ik haar lekker liggen. Het wordt altijd vanzelf weer stil.
Ik had hier laatst een topic over geopend omdat ik dat ook wou doen maar niet wist of ik hem zou moeten huilen.. Nou ik kreeg iedereen over me heen dat ik hem niet moet laten huilen en bla bla alsof ik het leuk vibd.. Hij is eind van de dag doodop, ik vind het erger als ik er niks aan zou doen om te helpen.. Ik ga het morgen ochtend gelijk proberen, ik had gewoon bevestiging nodig van andere mama's dat ik me niet gelijk slecht ga voelen..
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Maar ik had geen andere keus, Dafne ging alleen maar meer huilen en kreeg pijn in mn heupen van het rondlopen. Nou, dat kwartiertje huilen kon er dan ook nog wel bij. Ik heb zo'n blauw boekje, heb dat gebruikt als gebruiksaanwijzing zeg maar, haha. Ik heb foto's gemaakt ervan, gemaild naar iemand anders op het forum. Als je wil dat ik het doormail, stuur maar een pb met je mailadres. Miss wel handig om het te lezen, het sterkte ons om te snappen wat eraan werkt. En om door te zetten.
Hier heb ik ook rust en regelmaat gevolgd, en het was de sleutel tot succes! Ze slaapt veel langer en beter, is daardoor zelf rustiger en drinkt effectiever. Ik heb een veel leuker kind nu! In de avond blijft het dat ze altijd (langer) moet huilen voordat ze inslaapt. maar als ze dan eenmaal ingeslapen is ronkt ze door tot de avondvoeding en moeten we haar echt wakker maken. Daarna is ze tot de volgende ochtend onder zeil. Dus nee, even laten huilen is niet verkeerd. Wat wel belangrijk is, is om eventueel uit te laten sluiten of er niet iets medisch kan zijn (reflux of iets dergelijks) waardoor het inslapen niet lukt en je kindje veel huilt. Bij ons heeft het CB het uitgesloten.
Heel graag! Ik heb je een pb gestuurd. Bij ons heeft de kinderarts het okal uitgesloten, sinds we op de omneo zijn overgestapt nooit meer krampjes *klopt het af* Ah ik hoop het zo, ik doe de babyfone wat zachter en als ik hoordat hij overstuur raakt ga ik hem troosten, maar wel laten liggen. Op hoop van zege!
Bij ons hetzelfde idd! Ook wakker maken voor laatste fles, maar daarna doorslapen. Dafne is altijd onrustig tussen de fles van 14.30 en 17.30. Dan zal ze wel meer uitgeslapen zijn, haha. Dan slaapt ze ook meestal erg kort. Ga vaak dan maar wandelen ofzo. Wij zijn wegens het vele huilen (meer dan 10 uur per dag) inderdaad ook eerst naar een arts geweest, maar daar kwam niks uit. Ze was 'gewoon' overprikkeld en we zaten in een neerwaartse spiraal.
Ik heb regelmaat al toegepast. Doe ik nu nog trouwens, hoor. Ben zelf ook echt een persoon vd regelmaat en planning, kan heel slecht tegen onverwachte gebeurtenissen ed. Maar helemaal een regelmaat lukt niet. Bijv dl wordt wakker en drinkt, maar drinkt niet goed aan de borst ondanks dat ze hongerig is. Ze blijfr rondkijken en spelen. Ondertussen probeer ik haar heel de tijd weer aan de borst te krijgen. Na 40 min denk ik dan: ok laat maar want ze begint al moe te worden en moet nog een half ur rechtop worden gehouden. Dus we gaan door met ons ritme: rechtop houden, luier, spelen (komen we niet eens aan toe want ze is al moe), bed weer in. In bed begint ze te huilen, want z eheeft niet heelgoed gedronken. Eruit maar weer en weer voeden en weer ff kwartier omhoog houden.... Haha.. Ik zelf ga niet laten huilen. Ik blijf bed proberem en bij 3-4 maanden schijnt het beter te worden. Bella wil je ons hier op de hoogte houden?
Inderdaad een begin. Hier ook nog te korte slaapjes, wel wat langer dan 20 minuten, maar nog niet lang genoeg om goed uitgerust te zijn. Nu 40 minuutjes geslapen (voor hem te weinig), kijken wat hij nu verder gaat doen. Het zelfstandig verder gaan slapen ook een ding wat geleerd moet worden.