Hallo allemaal, Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden. Deze cyclus is onze tweede met iui, eigenlijk zonder clomid maar bij de tweede echo waren de follikels niet gegroeid dus alsnog aan de clomid voor 3 dagen toen vorige donderdag 14-10 weer een follikelmeting, en in eerste instantie werd toen afgesproken dat we 's avonds gemeenschap moesten hebben, vrijdag pregnyl en zaterdag om 11.30u iui. Okè, maar toen werd ik 's middags gebeld dat de pregnyl donderdagavond moest en de iui vrijdag. Waarom zei ze er niet bij maar ik denk ivm de uitslag van het bloed. Dus zo gezegd zo gedaan. Normaal heb ik een mooie cyclus van 28 dagen en voel ik de eisprong en gaat mn temp omhoog na eisprong, ook bij de vorige iui. Maar nu heb ik vanaf zaterdag een vreemd vervelend pijntje rond mn linkerzij (lijkt een beetje op ovulatiegevoel maar dan minder hevig en langdurig) vooral als ik loop of naar het toilet ga. Zelf heb ik ook niet het idee dat eisprong geweest is en temp blijft laag. Herkent iemand dit? En wat moet ik ervan denken? Ik heb vandaag naar ivf consulenten gebeld (ben in Genk, dr Ombelet) en die zegt dat ik ervanuit moet gaan dat alles goed is en als ik niet zwanger blijk ik weer een uitgangsecho moet tijdens mn regels. (begin deze cyclus ook gehad en toen had ik een cyste, die is weggeprikt) Hopelijk kan iemand me helpen...
Ik wil je niet bang maken, maar met mijn 1e IUI heb ik ook geen eitje gehad op de pregnyl en ben uiteindelijk een maand later met spoed geopereerd aan een cyste die de bloed toe en afvoer naar mn eierstok af sloot, die cyste was mijn eitje wat had moeten springen voor de IUI. Normaal kan een cyste geen kwaad hoor, dit is meer uitzondering dan de regel! Hopelijk zit t goed voor je... ik duim voor je!
Hey Flippo123, Gelukkig krijg je me niet zo snel bang ! Maar wat voelde je die maand? Had je klachten? De vorige cyclus met iui had ik ook een cyste bleek tijdens uitgangsecho van 3 op 3.6 cm. deze heb ik waarschijnlijk door clomid ontwikkeld.. Ik ben nog niet zo blij met die hormonen allemaal, vantevoren was mn cyclus zo regelmatig enz en nu vertrouw ik het niet echt. Eigenlijk had gyn de pil voorgeschreven in de hoop dat cyste dan zou verdwijnen maar ik wilde dat niet omdat mijn man over 3 weken geopereerd word en dan een hele poos in revalidatie zit, dus dan hebben we al stoptijd genoeg vond ik. Gelukkig snapte gyn dat en toen is op cd 4 de cyste dmv een punctie weggeprikt. Ik vind vooral dat gevoel vreemd in mn zij. Heb jij nu geen iui meer gehad (als ik je ticker goed lees)? Wij zijn inmiddels 20 maanden echt bezig voor een wondertje!
@Snoezel: hee meis, wat vervelend he die onzekerheid... Ik had de vorige maand twee eitjes dacht de gyn (met puregon), maar 1 was een echt eitje dat sprong en de ander bleek gewoon een oude cyste die er al een tijdje zat (en die zat er later dus ook nog). Inmiddels is ie wel gewoon uit zichzelf weggegaan. Dus het kan best dat de jouwe ook weer een cyste is '(geworden) en dus niet gesprongen is. Maar je kunt natuurlijk ook pijn in je zij hebben na je eisprong (lege eiblaasje dat zich volzuigt met bloed en het corpus luteum gaat vormen). Mijn ervaring is dat deze zijpijn erger is na hormomen (puregon, want heb nog nooit clomid gebruikt) dan met een 'normale' cyclus. Ik hoop natuurlijk van harte dat het het laatste is en als het wel een cyste is dat je dan de volgende ronde gelijk door mag. Ik heb best wel vaak cystes gehad, waarbij ik toch gewoon met de volgende ronde mocht beginnen. Meestal gingen die dan ook gewoon uit zichzelf weer weg. Veel succes!
@Snoezel: ik heb zelf ook buikpijn gehad, leek een beetje op beginnende menstruatiepijn, vanaf de Pregnylprik, steeds afnemend tot aan mijn menstruatie. Toen de IUI was mislukt (helaas) bleek bij de echo bij het begin van de nieuwe cyclus dat ik wat vocht bij de eierstokken had. Volgens de gyn kon het geen kwaad, maar wel buikpijn veroorzaken.