Ik ben er onlangs achter gekomen dat ik een zeer korte LF heb, laatste cyclus was deze slechts 5(!) dagen. Eergisteren een positieve ovutest gehad op dag 31.. dus ik verwacht weer een korte LF gezien mijn vorige cyclus 36 dagen was. Ik heb mijn zoontje 7 a 8 maanden volledige BV gegeven (na 6 maanden mijn eerste MS). Kan het daaraan liggen dat ik nu zo'n korte LF heb? en mijn lichaam nog meer tijd nodig heeft om alles te reguleren. Tevens las ik het e.e.a. over teunisbloemolie en monnikspeper. Dit zou voor een regelmatigere cyclus zorgen en de eisprong bevorderen.. Iemand hier ervaring mee?
Dit is dus de eerste ronde dat je ovulatietesten gebruikt hebt? Dan zou ik eerst even afwachten hoe lang je cyclus deze keer is. Misschien gewoon een langere cyclus, met daardoor een prima LF
Hoeveel cycli heb je nu gehad en hoe lang waren deze allemaal? Heb je vorige maand ook met ovutesten gewerkt?
Mijn LF is 5-7 dagen. Ik heb tarwekiemolie geprobeerd maar toen stond mijn hele cyclus stil. Het enigste wat mij hielp om zwanger te worden was extra pregnyl spuiten. Zoals ik het bij jou nu lees denk ik even afwachten. Je hebt pas net je eisprong. En je bent al eerder 'gewoon ' zwanger geworden.
@Sado dit is de 2e ronde met ovutesten. Hoop uiteraard op een langere cyclus nu @RoGiJuLi Na de BV was mijn eerste cyclus 56 dagen. Daarna ovutesten gaan gebruiken en toen was mijn LF slechts 5 dagen bij een cyclus van 36 dagen. Nu dus positief getest op cd 31 (ronde 3). @Lenaroos Bij mijn zoontje heb ik niets bijgehouden daar ik zwanger werd terwijl ik de pil nog slikte.. Heb dus geen inzicht hoe mijn cyclus voor de zwangerschap was. Daarom is alles ook erg nieuw voor mij. Wat doet Pregnyl precies? Je LF verlengen? Dit gaat neem ik aan via een Gynaecoloog? Uiteraard ga ik het allemaal nog even afwachten, maar ben erg benieuwd naar de kennis en ervaringen van andere mama's (to be). Ik vergaar ook liever nu al informatie dan pas over een x aantal maanden als blijkt dat dit kennelijk mijn cyclus is, zodat ik sneller stappen kan ondernemen
Het kan best zijn dat je cyclus zich nog moet herstellen. Je bent wel op tijd begonnen toch met testen? Na je piek kan je LH namelijk langer verhoogd blijven of een soort 2e piek maken, het kan zijn dat je de echte piek gemist hebt en verderop de tweede (niet van betekenis zijnde) piek hebt gemeten. Ter illustratie Pregnyl is eigenlijk gewoon hcg wat je inspuit. Het is het zwangerschapshormoon wat normaal gemaakt wordt vanaf het moment dat een vruchtje innestelt en dus voorkomt dat je ongesteld wordt. Pregnyl spuit je dus om te voorkomen dat je zo vroeg al ongesteld zou worden, want met een LF van 5 dagen maakt een vruchtje inderdaad geen kans. Dit gaat inderdaad via de GYN en is na een dag of 12 uit je lichaam verdwenen. Als er in de tussentijd geen vruchtje ingenesteld is word je dus na die tijd gewoon ongesteld.
Ik was al 2 weken aan het testen voordat ik positief testte. Moet er wel bij zeggen dat ik om de dag heb getest en niet elke dag.. ik gebruik de digitale testen van clearblue en die geven 2 verschillende pieken weer. Toen ik positief testte gaf ie meteen de hoogste piek weer, terwijl de dag ervoor nog negatief was (toen heb ik wel 2 dagen achter elkaar getest). Tevens best wat last van mijn onderbuik gehad 1,5 dag lang. Dus denk niet dat ik m gemist heb en mijn eisprong echt zo laat was. Hopelijk is mijn cyclus idd nog aan het herstellen..
Die paarse van clearblue vind ik helemaal niet fijn, en die waren bij mij niet betrouwbaar. De eerste "piek" die hij aangeeft is de piek van oestrogeen, kon ik bij mezelf makkelijk herkennen aan het komen van vruchtbaar slijm. Ik kreeg vaak al 6 dagen van tevoren een kniplerende smiley. Ik heb ook al gehad dat hij opeens een vaste smiley gaf terwijl de dipsticks niet echt donkerder waren. Ik zou je aanraden om op internet dipsticks te bestellen, die van sensitest bijvoorbeeld vond ik heel fijn. En je moet echt elke dag testen, met om de dag testen kan je je piek makkelijk gemist hebben. Als ze donkerder beginnen worden bij voorkeur zelfs 2x gaan testen. En dan al je testjes mooi bijhouden en onder elkaar plakken met datum/cyclusdag erbij. De eerste rondes dat ik ovulatietesten ging gebruiken heb ik de roze clearblue erbij gebruikt. Maar eigenlijk zie je t duidelijk genoeg op de dipsticks hoor. Je moet alleen even bedenken of je extra gevoelige neemt of de normale. De extra gevoelige geven standaard een wat donkerder streepje, je ziet er je piek iets makkelijker mee aankomen maar vaak geven ze wel verwarring wanneer ze dan echt positief moeten zijn (ze moeten namelijk écht knallen, even donker als de controlestreep is nog niet positief). Met de gewone is het vaak duidelijker wanneer hij echt positief is.
Ik heb ook een korte lf van meestal 7 dgn. Dit had ik ook al voor mijn bevalling en borstvoedingsperiode. Artsen geloofden me eerst niet. Ik kreeg ook geen utrogestan of pregnyl om de lf te verlengen. Uiteindelijk clomid gekregen, arts dacht dat ik met een betere eisprong een langere lf zou krijgen. Of de lf langer werd weet ik niet, met clomid 50mg lf 8 dgn en progesteron te laag, clomid 100mg gelijk zwanger. Ik heb al vanalles geprobeerd: Tarwekiemolie, shativari, etos zwanger worden pillen, monnikspeper ( vitex agnus castor). Alleen bij vitex resultaat: 1x lf 8 dgn, 1x lf 9 dgn, 1x lf 4 dgn! Teunisbloemolie niet geprobeerd. Het kan zijn dat je cyclus zich nog moet herstellen. Maar bij mij was het erna dus gelijk hetzelfde als ervoor. Succes!
jeetje... is nog een hele taak zoals jij het omschrijft haha.. Volgende cyclus zal ik eens anderen proberen en idd elke dag testen. Ik woon in het buitenland dus kan helaas niet die van sensitest bestellen. Is het belangrijk dat ik ze bewaar? Doe ik namelijk nu niet. Ik noteer wel alles in een app waar ik het allemaal netjes bijhoud. Ik had overigens nu ook meteen een vaste smiley, terwijl de dag ervoor nog negatief was... :s
Ik vind het ongelooflijk wanneer artsen je niet geloven! Clomid bevordert de eirijping toch? Houd dit in dat het eitje dan ook eerder springt? Heb je het via de huisarts gekregen of gaat dit ook allemaal via een gynaecoloog? Fijn dat het vrijwel meteen heeft geholpen! Ik zal nog even geduld moeten hebben om te zien wat deze cyclus doet, maar in het verleden ben ik al eens een periode (moeten) stoppen met de pil en toen was mijn cyclus direct heel regelmatig. Omdat ik toen nog niet bezig was met zwanger worden heb ik geen idee wanneer mijn eisprong was...
Als je ze bijhoudt en onder elkaar plakt kan je t beste zien wat er gebeurt, en dan haal je zo de positieve erbij. Hierbij mijn testjes van de laatste ronde, dan heb je een voorbeeldje. Dit soort testjes zal je in t buitenland ook wel kunnen bestellen.
Super! Bedankt voor de tip en het voorbeeld Ik ga er meteen mee aan de slag de volgende cyclus (indien nodig )
.. vandaag 7dpo (CD39) en vooralsnog geen menstruatie Mijn LF is nu al 2 dagen langer dan in mijn vorige cyclus. Al helemaal blij mee haha, wel een lange cyclus daardoor. Gisteren en vandaag (6dpo + 7dpo) een temperatuurdip van 0,4. Hopelijk niet het teken van een aankomende menstruatie.. We wachten nog (on)geduldig af
Sorry ik heb mij vergist. Zie hieronder, ben hier overigens (nog) niet zo goed in, weet even niet hoe ik dat doe.. En ben pas begonnen met temperaturen.. op de dag van de pos.ovutest: 37.1 daarna als volgt: 37.5 / 37.4 / 37.4 / 37.3 / 37.1 / 37.1 (ik heb een vrij hoge temp. als ik dat zo lees hier op het forum... ) helaas maar 1 cijfer achter de komma...
Temp je wel rectaal? Dagelijks op dezelfde tijd. In de ochtend direct na ontwaken en nog voor je je bed uitgaat?? Je temp is niet logisch namelijk. De temp stijgt pas de dag na de eisprong. De eisprong komt 1-2 dagen nade posi ovu dus je eerste verhoging zou pas 2-3 dagen na de posi ovu moeten komen en bij jou is dat al de dag erna en daalt hij daarna weer. Na je ei hoort hij hoog te blijven. Ook zit je nu nog niet op 7 dpo maar gezien je posi ovu pas op 5 dpo (wat wederom niet overeenkomt met je tempwaardes).
Ik temp vaginaal.. iedere ochtend idd meteen na het ontwaken. Wel op de badkamer... maar begrijp dat zelfs dat je temperatuur onbetrouwbaar maakt? Ik had ' ochtends een positieve ovutest en 's avonds + 's nachts veel last van ovulatiepijn. Volgende ochtend idd die piek in mijn temp.