Hoi! Ik ben nieuw hier, en ben sinds een aantal maanden aan het temperaturen maar hier werd ik niet meteen wijzer van aangezien ik ook een vrij onregelmatige (lange) cyclus heb. Maar deze keer ziet het er goed uit denk ik! Een jaar geleden ben ik met de pil gestopt en momenteel zitten we in ronde 4. Sinds deze ronde ben ik dan ook maar begonnen met ovulatietesten, en eindelijk vond ik dan mijn ei! Dit kwam dan ook nog eens mooi overeen met mijn temperatuur! Sinds enkel dagen heb ik zeer pijnlijke borsten en witverlies. Pijnlijke borsten heb ik in heel mijn leven nog maar 2 keer gehad, maar nooit zo fel als nu! Voor de rest voel ik mij eigenlijk goed! Ik heb eigenlijk nooit last van kwaaltjes voor mijn ms, wel heb ik eens wat puistjes op mijn kin, maar daar is deze keer niks van te merken. Mijn NOD is deze vrijdag 17/11. Wat denken jullie van mijn grafiekje? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!
Nog even vermelden dat de hogere pieken voor mijn eisprong op 15/10, 22/10 en 29/10 niet helemaal correct zijn. Dit waren zondagen en dan heb ik niet altijd mooi om 7u 's morgens getempt.
Welke tijd vul jij in bij je temp? Want als je die dahen veel later hebt getempt dan hoort hij een open bol te geven. Ook ben ik benieuwd hoe je tempt?? Elke dag zelfde tijd? Direct na het wakker worden zonder je bed uit te zijn geweest? En temp je wel via de billen?? En wanneer was je ovutest positief??
Hoi! Ik heb de tijdstippen dat ik temp niet ingevuld op dit kaartje, omdat ik ze zelf eerst op papier had bijgehouden. Maar buiten die bovenvermelde 3 dagen heb ik steeds stipt om 7u 's morgens getempt, voor het opstaan, meteen als ik wakker werd, en via de billen inderdaad. Ik had op 3/11 een positieve ovulatietest, de twee dagen die hierop volgden was hij ook licht positief. Daarna ben ik gestopt met de testen. Het gekke was dat ik voor die positieve test ook ovutesten gedaan heb volgens het boekje, maar dan die van clearblue. Toen die op waren ben ik gestart met sensitest, voor de eerste keer op 3/11 en die was meteen positief. Toen ik ging kijken naar die 3 pieken voor mijn eisprong, kwam ik erachter dat dit net 3 zondagen waren. En dat zijn nu net de enige 3 dagen dat ik niet mooi om 7u getempt heb maar later. Dus dat zou afwijkend kunnen zijn. Wat denk je?
Licht positief bestaat niet bij ovu testen. Het is negatief of positief Aangezien je ei pas 1-2 dagen na je positieve ovutest springt en de dag NA je ei je temp pas verhoogd, klopt je temp dus totaal niet met je positieve test. Als hij op 3-11 posi was zou je ei op 4 of 5-11 zijn en je tempverhoging pas op 5 of 6-11 zijn. Ook zou de verhoging van 0,5 betekenen dat je ei in de nacht van 2 op 3 november moet zijn geweest... dus voor de ovu test en dat kan niet. Waren de strepen wel allebei even donker of de teststreep donkerder dan de controlestreep? Heb je er een foto van?? Gebruikte je de eerste urine of later op de dag?
Met licht positief bedoel ik dat er wel degelijk een streep was maar minder donker dan die van 3/11. Lichter van kleur dus. Ik heb ook geen idee of je meerdere dagen achter elkaar een positieve test kan hebben of niet, zoals ik al zei, ik ben nieuw hier, en ook vrij nieuw in heel dit gebeuren. Het streepje op 3/11 was zeer duidelijk een donkere streep. Ik heb er geen foto van helaas. Met clearblue heb ik nog nooit een positieve test gehad, ik verander van merk en plots is ie posi. Nu dat zal dan wel toeval zijn. Was al heel blij dat ik een posi test had eigenlijk, gezien mijn onregelmatige cyclus, die ook nog eens vrij lang is, denkt mijn ha dat het wel eens PCOS kan zijn. Op 7/12 ga ik naar de gynaecoloog om verder te kijken. Maar zou dus idd kunnen dat ik helemaal geen ei had. Aangezien ik heel juist getempt heb en dit blijkbaar totaal niet overeenkomt met de testen zal het dus idd niet kloppen. Mij leek het een vrij oke grafiekje, maar ik vergis me. Jammer, volgende keer beter dan eh.
Oh ja, de ovutesten deed ik altijd om 20u 's avonds, nooit met ochtend urine. Altijd mooi op hetzelfde tijdstip. Ik zou mijn voorgaande temperaturen nog in een kaartje moeten zetten want heb alles altijd opgeschreven op papier. Denk je dat het zou kunnen dat er iets is fout gegaan met de overgang van het ene naar het andere merk? Want moest mijn eisprong toch mooi op 3/11 geweest zijn, ook al komt dit niet overeen met de timing van de testen, lijkt mij het stuk van de luteale fase toch netjes? Of zit ik nu volledig mis? Wel erg bedankt voor de reacties RogiJuli!
Je blijft het hebben over een donkere streep. Maar een ovu test is pas positief als de teststreep net zo donker of liever donkerder is dan de controlestreep. Daarbij als de test om 20 uur donker was kan je niet een eisprong hebben binnen 4 uur en dan de volgende ochtend al een tempverhoging van 0.5 graden. Daar is de tijd tussen eisprong en tempverhoging te kort voor. Daarbij springt je ei niet tegelijk met je lh piek maar altijd 1-2 dagen daarna. Gezien je kaartje denk dat je ei op 8 november pas gesprongen is en je dus op 6-7 november echt die knaltest gehad zou hebben. Dan zit je nu op 6 dpo en is je nod volgende week. Als ik jou kaartje verder bekijk lijkt het erg op pcos... dan heb je vaak een verhoogd lh niveau (dus vaak donkere ovu testen), maar geen volgend ei.. pas vaak na de 3e of 4e lh stijging volgt er dan pas een sprong. Ook je zeer piekende en dalende tempen duiden wel op pcos.
Ik had de test nog, bij deze de foto. Dit is de test van 3/11. Kwam perfect overeen met het voorbeeld in de bijsluiter van een positieve test.
Ja die is positief idd... maar je temp laat een ei op 3-11 in de vroege ochtend zien en dat komt niet overeen met je test. Vandaar dus dat ik denk dat jouw ei niet is gesprongen na de piek van 3-11 Ps.. heb je de fotos net pas gemaakt of had je die nog opgeslagen op je telefoon staan?
Stond op m'n tablet, dus kon hem niet onmiddellijk dooorsturen van op m'n werk. Maar de foto is wel gemaakt nadat ik de test gedaan had. Niet zojuist Zo zo, ineens met de voetjes op de grond. Dan ga ik maar aftellen tot 7/12 bij de gynaecoloog. Want zwangerschapstesten zal dan ook wel compleet overbodig zijn. Zere borsten of niet.
Je kan best een test doen hoor. Want mijn theorie is echt niet 100% kloppend hoor Ik hoop juist ook voor je dat je nu kwaaltjes hebt van hcg Maar als de test negatief is dan is het wellicht handig om te weten dat als je ei idd op 8 november was, je ook pijnlijke borsten en andere zw kwaaltjes kan krijgen door de toename van progesteron wat tussen 1 en 5 dpo gebeurt. Hoe lang waren al je vorige pilloze cycli trouwens? (Omdat je zegt onregelmatig te zijn).
Ben gestopt met de pil begin januari 2017. Mijn cycli waren als volgt: 31, 30, 40, 39, 39, 61 (duphaston gekregen om ms op te wekken), 20 Niet echt een pijl op te trekken dus En ja die pijnlijke borsten, dat is vrij nieuw voor mij. Heb dat de afgelopen maanden slecht twee keer kort gevoeld, en ook maar een beetje. Nu kan ik amper trappen doen zonder ze vast te houden tegen de schok. Nu ben ik benieuwd hoe het loopt. Als ik nu nog eens zo een lange cyclus heb als twee rondes terug ga ik helemaal niet weten of ik overtijd ben of gewoon weer een pechmaand heb. Ik heb me vastgepind op een cyclus van 40 dagen, maar niks is zeker natuurlijk.