Tips zijn welkom!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kimmetjuh90, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja, met die instelling had ik het ook gekocht.

    Jaa, de tijd mag echt opschieten hoor!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  2. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Niet echt tips. Het is voor iedereen weer verschillend wat werkt.

    Mn vorige zwangerschap had ik HG, 9 maanden lang.
    Mij is toen door diverse artsen gezegd dat ik maar moest eten waar ik zin in had en wat binnen bleef. Al was dat junkfood.

    Ik spuugde toen 30/40 keer per dag maar gek genoeg kon ik soms ineens een mac kroket binnen houden.

    Is het gezond? Nee vast niet maar ik had er niet voor gekozen om HG te hebben.

    Dus kijk vooral wat voor jou lekker valt.

    Ik merk nu dat vanille yoghurt goed bij mij werkt als ik misselijk ben..
    En soms moet ik door de misselijkheid heen eten om me wat beter te voelen.

    Sterkte, hoop dat je je snel wat beter voelt.
     
  3. Fien25

    Fien25 Fanatiek lid

    10 okt 2011
    1.657
    418
    83
    Ik heb ook al sinds week 6 last van misselijkheid. Bij mij werkt het vooral om goed te luisteren naar je lichaam. Ik eet waar ik trek in heb, en probeer daar een belans in gezond en ongezond eten te vinden. Ik had echt cravings voor spinazie a la crème:p. Maar ook alles wat zout is, zoals frietjes en chips vind ik heerlijk.

    Vaak geven ze bij misselijkheid aan dat je beter geen koolzuur houdende dranken, vet- en pittig eten en chocolade kan nemen.
    Bij mij werkt s’avond een bakje met Turkse (of Griekse) yoghurt. Ook helpt af en toe paprika chips. Overdag een broodje jonge (zoute) kaas en komkommer;). Gedurdende de dag kleine beetjes blijven eten is wellicht het beste advies. Een lege maag zorgt er alleen maar voor dat de misselijkheid erger wordt.

    Bij mijn eerste zwangerschap was ik er met 16 weken vanaf:). Voor mij waarschijnlijk nog 4 weekjes doorbijten. Hopelijk ben jij er eerder vanaf:thumup:.
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    De laatste dagen voel ik.me beter, eten gaat ook weer goed, en ik eet idd een beetje waar ik zin in heb :)
    Dank je, sinds een paar dagen gaat t gelukkig weer goed qua eten:)
     
    K00, Fien25 en Dufel vinden dit leuk.
  5. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik ben het met het advies eens. Gewoon eten waar je zin in hebt. Als er wat in zit en je een beetje minder misselijk bent kun je gemakkelijker ook wat gezonds eten.

    Hier helpen appels, wit brood met hartig beleg, chips, kwark, vruchtensappen en cola als ik weer eens misselijk ben. Verder eet ik echt megagezond, dus ik zit echt niet met die slechte hapjes wanneer ik misselijk ben.
     
  6. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Kimmetjuh90 Ik heb al heel wat doosjes van die festini peren ijsjes op, om toch maar wat vocht binnen te krijgen! Spuugde ook de laatste dagen 30x per dag en heb een korte ziekenhuis opname gehad. Ben na morgen weer aan het afbouwen met medicatie, maar als ik dan weer ga spugen wordt ik langer opgenomen in het ziekenhuis. :(

    Verder heb ik geen tips behalve de ijsjes!
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Wat mij op dit moment wel smaakt is kippensoep. Bouillon met kippenvlees kopen. Verdunnen met water. En lekker veel vermicelli erin. Lekker stokbroodje erin dippen.

    Wat er ook goed ingaat is geroosterd brood en daarop kaas met avocado. Of kaas met tomaat. Klein beetje zout en peper erover.

    Of bij het warme eten als groente spinazie met een gekookt eitje. Dat gaat ook redelijk.

    En melk met Coco pops van kellogs.

    Of bordje havermout met beetje boter en suiker.

    Even wat ideetjes die bij mij momenteel wel lukken.
     
  8. Nochti

    Nochti Actief lid

    24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Niet te druk maken over dat ongezonde eten. Ik heb de afgelopen 5 weken geleefd op chips, kipnuggets van de mac en mierzoete ananas uit blik (en daarna de siroop opdrinken hahaha). Dat was het enige dat goed smaakte.

    Gelukkig was het hier met precies 10 weken in 1 keer weer over. Nu heb ik alleen maar trek in gezonde dingen en smaakt alles weer zoals het hoort. Dat grieperige gevoel heb ik nog wel steeds. Vooral 's avonds zo koud en ik hoef maar 5 minuten met een dekentje op de bank te liggen en ik ben vertrokken.

    Wat ik erg fijn vind is zwemmen. Mijn sportschool heeft een (extra warm) zwembad. Zalig, even niet koud, en toch in beweging. Daar knap ik echt van op. Om buiten te wandelen vind ik het nu gewoon te koud ;).
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha ik moet wel buiten wandelen, want onze golden retriever wil toxhnzijn wandelingen hebben :roflmao:
    Sinds ik zwanger ben is ie super was is, en wil alleen maar dat ik m uitlaat.. als ik wegga word ie he-le-maal gek, maar luisteren naar me ho maar:roflmao:

    Ja mijn beste vriend is ook idd mn dekentje en mn trainingsbroek.. mn spijkerbroeken zitten niet meer lekker :(
    Heb al zwangerschapsbroeken besteld, als t goed is komen die woensdag, het eten gaat gelukkig beter, wel merk ik dat ik wel wat misselijk word als ik gegeten heb..
    Heb onwijze trek in gezonde dingen maar kan niet kiezen :$
    Ben nu 2 dagen lekker alleen, manlief is naar zn vader, dus 2 dagen lekker helemaal niks, en eten wat ik wil :p
     
    K00 vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Misschien zou je ook van die reisziekte bandjes kunnen halen. Bij de drogist.
    Ik kan je verder niet helpen want ben bij zoontje niet misselijk geweest en ben nu eigenlijk ook nooit misselijk. Maar áls ik me queezy voel helpt cola (met veel koolzuur dus), dikke zoete vanillevla, idd Granny Smith appels.
    Met O merkte ik wel dat ik op tijd moest eten. Had ook echt echt trek. Heel wat ochtenden ontbeet ik om 6.00 met karamelvla, banaan en heeeeeel veel hagelslag er doorheen ;)
     
  11. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik at waar ik trek in had en heel vaak, ik had soms het idee dat ik de hele dag aan het eten was! Gek genoeg viel vet eten zoals een broodje hamburger of loempia hier ook goed, veel beschuiten met kaas gegeten en cola gedronken. Ik kon ooit verlangen naar bepaald eten en er tegelijkertijd van kokhalzen! Pfff wat kun je je beroerd voelen!
    Uiteindelijk een paar weken Emefasene gebruikt, met 9/10 weken was het gelukkig een heel eind over. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is!
     
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier blijft t alleen bij kokhalzen, en ook alleen als ik niet op tijd eet.
    Cola drink ik absoluut niet vanwege de caffeine, eigelijk alleen maar sap, of ander drinken waar geen caffeine in zit.. wil t beste voor de baby namelijk :)
    Maar t gaat de goede kant op lijkt t.. minder last van misselijkheid:)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Bij mij hielpen gemberpillen van De Tuinen goed tegen misselijkheid en gemberthee schijnt ook goed te werken.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Op tijd eten dan maar!!!
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha ja dat doe ik ook zeker, gelukkig word t nu wel minder :)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Fijn om te lezen dat het inmiddels wat beter gaat.
    Ik had nog een tip: pepermunt eten. Bij de eerste ben ik heel ziek geweest maar pepermunt bleef er goed in en zorgde voor een frisse smaak. Daarna kon ik dan vervolgens nog wat anders eten.
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina