Tips zijn welkom

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Angelica1988, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Mocht dit echt doorgaan dan is dat zeker een stap in de goede richting! Helaas zie ik het nog veel te vaak hoor, bah. Zo'n dikke buik en maar een het paffen, ook nog eens schaamteloos zo op straat, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
     
    skiwi en Thirza78 vinden dit leuk.
  2. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Zo... @citroenrasp wat een heftig verhaal. Bedankt dat je dit wilde delen. En je hebt helemaal gelijk. Roken en zwanger (worden) gaan echt niet samen. Roken en kinderen ook niet. Verdrietig dat je er zoveel schade van hebt opgelopen.


    Ik zelf doorloop een vruchtbaarheidstraject en hoor daar ook verhalen van volwassenen die verminderd vruchtbaar zijn omdat mama zo nodig tijdens de zwangerschap moest roken. En dat was nog de onwetende generatie voor ons.

    Pfff... Als men geen verantwoordelijkheid kan nemen voor de feutus wat zal dat dan worden tijdens de opvoeding. Zielig.

    Niet de ouder maar het kind staat centraal.

     
    skiwi vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Het besef dat jij je peuk belangrijker vind dan je kind, zou genoeg moeten zijn om cold turkey te stoppen toch?

    Ik ben geboren met slechte longen (genetisch), en ik gun dat geen 1 kind.

    Ik weet heel goed hoe verslavingen werken, dus zoek dan gewoon hulp; je hebt speciale rookstop poli's in ziekenhuizen of kaart het aan bij de verloskundige; die heeft vast wel een adres waar je hulp kan krijgen. Je kan hier hulp genoeg bij krijgen maar als je het wat weg lacht nu... Zou ik toch eens goed in de spiegel kijken naar jezelf.
     
  4. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ook wij hadden te maken met vruchtbaarheidsproblemen omdat een van onze moeders de sigaretten niet kon laten liggen. Ook verder veel gevolgen hiervan ondervonden.
    Je moet je niet na een sigaret schuldig voelen. Je moet je schuldig voelen op het moment dat je een sigaret pakt
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  5. NEH

    NEH Actief lid

    1 mrt 2019
    140
    242
    43
    Vrouw
    Jemig dames wat een nare veroordelende reacties.

    Ik snap dat dit een gevoelig onderwerp is en in sta zeker niet achter het roken tijdens je zwangerschap

    Ik ben zelf ook een ex-roker en ben direct gestopt zodra ik zwanger was. Ik vond dit overigens niet moeilijk het voelde heel natuurlijk en had er ook direct geen trek meer in.

    Volgens mij vroeg je om tips en kan je hier concrete dingen uit halen

    - Bel de huisarts voor ondersteuning
    - check bij de VK wat de risico's zijn voor de baby en kijk online wat materiaal, dit is niet leuk om te zien maar schetst wel een duidelijk beeld wat het doet met je baby
    - zoek iets vervangends wat de stress kan opvangen, serie kijken? Boek lezen? Wandelen? Lolly eten?

    Heel veel succes en het is ook wel een stukje doorzettingsvermogen..
     
    Nog anoniem, Ann85 en Annebeth vinden dit leuk.
  6. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Dat deze reacties er zijn is naar mijn idee in dit geval absoluut niet vreemd.

    "Hoi, ik weet hoe slecht roken is haha, maar dat is tegenwoordig met alles zo. Het is gewoon een hele nare verslaving!"

    Ik citeer even een opmerking, met deze lakse houding werk je die reacties in de hand... Zoals je kunt lezen hebben veel dames hier zelf te maken met de dagelijkse gevolgen die ze ondervinden van het roken dat in de zwangerschap gebeurd is. En ze geven deze voorbeelden om te zorgen dat ts niet na het roken pas schuldig voelt, maar er juist voor. Het is niet slecht bedoeld. Maar ts reageert volgens mij niet meer
     
    YellowEyes, Palmpje, citroenrasp en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, allicht dat @Angelica1988 vooral wilde horen dat stoppen met roken stressvoller voor de baby is dan doorpaffen. Die mythe bestaat! Veel rokers geloven er in....

    Te veroordelend? Oh wacht, iets soortgelijks zei ze zelf ook...



     
    skiwi vindt dit leuk.
  8. Frullie

    Frullie Actief lid

    24 jul 2015
    296
    255
    63
    Hier ook een ex roker, zodra we de pil uit de deur deden gestopt met roken!
    Als je het niet kunt opbrengen voor een onschuldige baby die hier niet om vraagt dan ben je egoïstisch.
    Ja het is moeilijk, maar uit liefde voor je baby ook weer niet moeilijk.
    Kennis heeft lekker doorgerookt, want ging bij de eerste ook " goed".
    Het kind is 3 maanden oud en zware bronchitis, pompjes enz.

    Vandaag nog stoppen!
     
    YellowEyes, Sado, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier ook een verhaal vanaf de andere kant. Mijn schoonmoeder heeft gedurende de zwangerschap (mijn vriend) steeds gerookt onder het mom: stoppen geeft stress en dat is slecht voor de baby.

    Vriend is met 33 weken geboren hierdoor (veel te vroeg) en we dealen nog met de gevolgen ervan. Waaronder onvruchtbaarheid. Waarschijnlijk is hij onvruchtbaar door een fout in zijn aanleg; gevolg van het roken. Dit is niet helemaal zeker, maar ik zou het risico niet nemen.

    Echt TS; zie dit niet luchtig alsjeblieft. Besef wat voor wonder er in je buik groeit. Een wonder waar een hoop dames enorm voor aan het vechten zijn in de hoop dit ooit te mogen meemaken.
    Zoek hulp en stop direct met roken.
     
    YellowEyes, Sado, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou dit geschreven kunnen hebben, ons verhaal
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Knuffel! ❤️

    Ja heel bizar hoe luchtig mensen doen over roken. Ik kan er echt boos om worden, ook al is het via een forum!

    Vroeger (toen mn sm zwanger raakte) was er al genoeg bekend over roken om te weten dat het slecht was. Na ruim 30 jaar is er zoveel meer bekend en komen de vruchtbaarheidsproblemen ook naar boven. Natuurlijk is de exacte oorzaak niet te achterhalen, maar het is wel heel ‘toevallig’. Meer stellen in onze omgeving worstelen met vruchtbaarheidsproblemen en raad eens? Al die moeders hebben gerookt vlak voor/tijdens de zwangerschap.
     
    citroenrasp en skiwi vinden dit leuk.
  12. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ze wisten het heel goed. Mijn moeder rookte ook maar stopte toen ze het wist. Gewoon omdat ze best wist dat het slecht was. Na de zwangerschap is ze weer begonnen helaas

    Knuffel voor jou
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel terug❤️

    TS: ik hoop dat je door onze verhalen inziet hoe slecht het is en hoeveel gevolgen het kan hebben. Vind je kracht om hier iets mee te doen!
     
    skiwi vindt dit leuk.
  14. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Bij het ideee dat als mijn baby het niet overleeft of een allergie heeft het mijn schuld kan zijn ben ik gestopt en daarna ook nooit meer begonnen ik vind dat ouders niet moeten roken . Ik heb een hele leuke hond stel dat mijn zoontje allergisch voor dieren is dan was dat dadelijk mijn schuld nu zou dat gewoon peg zijn .
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Hoezo veroordelend? Wat moeten we dan zeggen... Och arme vrouw wat erg dat je die sigaret niet kan laten en een peuk belangrijker vindt dan je kind? Want daar komt het wel op neer. Niemand zegt toch dat ze een slechte moeder is o.i.d. Ik vind het best meevallen en heb in het verleden veel ergere reacties gezien op rokende zwangeren. En daarbij, tja als TS er zo lacherig over doet... Dan kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat erg waardeert.

    Soms heeft iemand ook gewoon harde woorden nodig om geconfronteerd te worden met de realiteit. Dat je altijd maar zacht bent gaat iig een verslaafde niet zozeer helpen. Ik sta ook nog steeds achter mijn bericht waarin ik haar vertel wat de levenslange gevolgen voor een kind die in de baarmoeder aan sigarettenrook is blootgesteld, kunnen zijn. Juist dat heeft ze nodig, het kan maar net het juiste duwtje in de richting van het stoppen zijn.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Een allergie valt dan nog wel te overzien. De gevolgen van roken tijdens de zwangerschap gaan helaas véél verder dan hooikoorts of dierenallergie, kan ik je uit ervaring zeggen.
     
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Ik ben een die hard roker. Zo noem ik het nog steeds, ookal rook ik geen echte sigaretten meer maar damp ik. Voor mijn eerste zwangerschap gestopt, toen weer begonnen, afgebouwd met sigaretten tot we voor de tweede gingen (mbv een electronische sigaret), bij positieve test gestopt en nu damp ik nog een paar keer per dag. Ja, ik weet dat het niet goed is maar ik ben al zo blij dat ik van het ‘echte’ werk af ben. Met dampen heb je alleen de nicotine; niet al die andere zooi.
    Maar goed; uit ervaring weet ik dat al deze verhalen die anderen hier schrijven je ws niets doen. Misschien vind je zelfs dat er gezeurd wordt. Je schiet in de verdediging en doet zaken af als een grapje. Hoe ik denk te weten hoe jij je voelt? Ik was ook ooit zo. Verschil is echter dat ik me mans genoeg voelde om te stoppen tijdens de zwangerschap.

    En een oprechte vraag: wat vind je partner er eigenlijk van dat je nog rookt?
     
    skiwi vindt dit leuk.
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.192
    18.930
    113
    Wat is dampen?
     
  19. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Elektrische sigaret roken met vloeistof er in
     
  20. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik denk dat ze roken dmv een electronische sigaret bedoeld
     

Deel Deze Pagina