Tips zijn welkom

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Angelica1988, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Weet je wat, ik ben er klaar mee. Dit is hoe ik er over denk, voel en hoe je het allemaal mag noemen.

    Dat voor jullie het misschien allemaal anders is gegaan naar verwachting, dikke prima, ik ben nou eenmaal geen vrouw die op emoties en dat soort dingen in speelt. Ik ben kei- en keihard. Ik denk dat ik nog altijd voor mij zelf ga bepalen wat wel en niet goed is, daar heb ik andere mensen niet voor nodig. Ik vroeg om tips en ervaringen van net zwangere die het ook moeilijk hebben gehad en hier waren er maar een paar van die wel gewoon normaal gingen reageren en mij begrepen waar ik vandaan kom. Ik vroeg niet om meningen dat ik een slecht persoon en dat soort dingen ben omdat ik niet direct was gestopt toen ik die positieve test had, dat is een keuze geweest waar ik enorm mee heb geworsteld. Ik heb toegelicht waarom ik er moeite mee had (en nog steeds) en wat krijg ik.."Je bedenkt alleen maar excuses". En het spijt mij zeer dat ik vind dat het voor mij op dat moment, een zure positieve test was. Zo voelde ik mij en dat uit ik ook gewoon. Ik ben echt wel bewust van het feit dat het niet voor iedere vrouw is weggelegd, mijn beste vriendin kan op geen enkele manier kinderen krijgen maar zij is wel degene die mij volledig is alles steunt en dat ze ook heel goed begrijpt waar ik mee worstel, daar zouden bepaalde vrouwen een voorbeeld aan kunnen nemen. Dit is geen afzeik forum dacht ik zo, maar ik begin het inmiddels wel zo te ervaren, dus het beste is denk ik ook maar voor mij om mij gewoon af te melden en ik zie wel waar ik terecht kom, want blijkbaar wordt je hier afgeblaft als je dus iets doet/zegt wat bij een ander in het verkeerde keelgat valt. Ik ga niet met elk zieltje rekening houden mbt hoe ik mij voel en hoe ik over de dingen denk.

    Oh en kimmetjuh90, op ff op jouw antwoord in te springen he, ik heb met de huisarts gekeken naar andere mogelijkheden en die waren er niet, anders had ik dat echt wel gedaan.

    Iertje88: Prima dat jij het een huis-tuin-keuken berekening vind, maar ik heb tenminste toen wel direct de moeite genomen om mijn lichaam goed te leren kennen, en het is geen wonder dat het jarenlang goed is gegaan, het is een feit geweest dat ik precies wist wanneer het beter was om aan geheelonthouding te doen. Het is nu juist een wonder dat ik een zwanger ben geraakt, door een condoom heen, met voorvocht, want mijn partner kwam niet eens in mij klaar. Dus ik noem dit ook nog eens 3 dubbele pech eigenlijk! Dat neemt niet weg dat we nu nog steeds een manier aan het vinden zijn om met dit hele zooitje te gaan dealen! Desondanks, we zijn zeker wel dankbaar en doen er alles aan zodat de kleine alles krijgt wat het nodig is natuurlijk, maar daarom mogen wij wel balen omdat we graag eerst bepaalde dingen op een rijtje wouden hebben. En dit bovenstaande.. Het is ook ons recht om ons te voelen hoe wij ons voelen en om dit te kunnen uiten. Dat vrouwen hier niet tegen kunnen, tja, misschien dan ook maar van forums af, net zoals ik straks ga doen, want hier heb ik geen zin in en belang bij eigenlijk!

    Bedankt voor degenen die mij wel begrepen, heb ik erg gewaardeerd.
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Ik wilde eigenlijk niet reageren op het topic maar kan me niet langer beheersen... iets met hormonen zullen we maar zeggen.

    Ten eerste, er is altijd een anti conceptie die wel mag. Denk maar eens aan het koperspiraaltje. Mocht je probleem bij de hormonen liggen. Condooms samen met koperspiraaltje lijkt mij een super idee. Ik geloof helaas niet in sprookjes.

    Stoppen met roken, heel goed dat je daarmee gestopt bent. Wat betreft je obstipatie, vraag of je niet je darmen mag irrigeren. Dan zijn ze geleegd, en ben je even verlost terwijl je experimenteert met voeding. Dat kan gewoon thuis, en is vrij makkelijk te leren.

    Over woning en al die andere "beren". Je geeft aan dat het je allemaal niet uitkomt en bla bla. Sorry, maar dit stoot inderdaad veel wensmoeders tegen het zere been. Je baby heeft de eerste tijd geen eigen kamertje nodig. Koop een ledikantje en leg je baby lekker bij je in de buurt te slapen. Die woning komt vanzelf wel. Ik weet niet hoe lang je al bij je werkgever werkt, maar als een zwangerschap een probleem vormt voor een vast contract weet ik niet of ik er nog zou willen werken.

    Als laatste, nogmaals over het roken, en wat gezegd wordt over stress... Een verslaving werkt als volgt. 1. Je stress niveau gaat omhoog. 2. jij steekt een sigaret op. 3. stressniveau zakt tijdelijk. 4. je begint weer bij punt 1. Stop je met roken dan heb je twee weken stress en erna niet meer. Elke sigaret die je opsteekt is slecht voor je baby en je houdt de stress cyclus in stand.

    Succes en hopelijk geniet je alsnog van je zwangerschap.
     
    YellowEyes en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    #83 bozoe, 19 mei 2019
    Laatst bewerkt: 19 mei 2019
    Je zegt in een ander topic toch echt dat je zwanger bent geworden van voorvocht? Dus je wilt beweren dat het condoom is geknapt en je zwanger bent geworden zonder dat je vriend klaar is gekomen in dat condoom?

    En vorige week zat je nog op een roze wolk en nu is het allemaal kut en zuur. Ik snap het hoor want dat is waarschijnlijk de verslaafde in je die spreekt, been there done that.

    Ik rookte een pakje per dag voordat ik zwanger raakte. Wij waren aangewezen op IVF maar besloten dat traject nog niet in te gaan, maar ik was zo goed als onvruchtbaar. Toch onverwachts zwanger en direct gestopt toen ik de test in handen had. Ik vond het ook heel zwaar maar een doodziek kindje vergeef je jezelf nooit. Ik ben uiteindelijk met 35 weken bevallen en ondanks dat het er niets mee te maken had voelde ik mij toch schuldig dat ik voor de positieve test nog gerookt had en was bang dat het door mij kwam.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  4. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    #84 Rozemarijn33, 19 mei 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2019
    Geen ervaring met stoppen met roken en ook niet met PDS.
    Maar ik wil je wel meegeven dat een woning niet snel te klein is voor een baby/ peuter. Wij wonen op zo’n 70m2 met (dadelijk) z’n 6en, 2 katten en een hond. Echt dat kan prima! Dus probeer in mogelijkheden te denken.
    Hopelijk kan de huisarts helpen bij je PDS, en heb je een goede zwangerschap!

    Ik had er als kind een hekel aan dat mijn moeder rookte (ook tijdens de zwangerschappen) maar ze is vorig jaar op 59 jarige leeftijd alsnog gestopt. Super trots op haar dat het gelukt is!
     
  5. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Ik vind jullie erg hard naar @Angelica1988. Ze is nu gestopt met roken, ze heeft haar leven op orde en is dat aan het aanpassen aan een baby.

    En dan moet ze hier uit te doeken doen waarom ze met de huisarts heeft besloten dat ze geen anticonceptie meer kan gebruiken? Waarom kan dat niet gewoon geaccepteerd worden?

    @Angelica1988 ik hoop dat de confronterende en eerlijke reacties van de dames je geholpen hebben bij het stoppen met roken. Ik wens je een goede zwangerschap. De beren en leeuwen die nog op je weg staan zijn te overzien en aan te pakken. Ik hoop dat je een gezond kindje krijgt!
     
    Rabi en Nog anoniem vinden dit leuk.
  6. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Dankjewel voor je reactie. De reden dat het mij uiteindelijk is gelukt om te stoppen met roken is omdat ik van mijn sigaret zo misselijk ben geworden en dat ik alles eruit had gegooid. Mijn vriend is inmiddels verminderd met roken en rookt sws ook niet meer binnen, maar als hij even rookt buiten en komt dan binnen, hang ik boven de wc haha, ben blij dat het uiteindelijk op deze manier zo is gekomen en ik er niet meer aan hoef te denken om überhaupt nog een sigaret op te gaan steken brrr
     
    Rabi, joepy, gitaartje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Hier ben ik het volledig mee eens!
     
  8. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    #88 Angelica1988, 19 mei 2019
    Laatst bewerkt: 19 mei 2019
    Om voor de anderen een duidelijk verhaal te gaan creëren waarom ik mij zo voel is het volgende, misschien dat er dan wat meer begrip uit voor komt om minder bevooroordeeld te zijn.

    Begin 2014 zat ik bij een bewindvoerder bureau die weigerde mij om geld te doen voor mijn anticonceptie en mij ook leefgeld te doen. Ik was direct vruchtbaar en 6 weken later kwam ik er achter dat ik zwanger was. Omdat ik niet wist dat ik zwanger was, had ik in die 6 weken hele agressieve medicatie gehad, ik heb de boel laten checken en het bleek dat de baby niet in orde was en heb dus een kunstmatige miskraam moeten ondergaan dmv van abortus pillen. Dit is bij mij niet in de koude kleren gaan zitten en heb ik hier ook een beste klap van gehad, ik voel mij daar nog steeds schuldig over. Kort daarna weer aan de anticonceptie gegaan, dit liep helemaal verkeerd af en zat op het randje van de dood. Dus vandaar dat mijn huisarts alle vormen van anticonceptie heeft afgeraden en de enige mogelijkheid die is er was, was dus met condoom te vrijen.

    Ondanks de kunstmatige miskraam heb ik de afgelopen jaren diep van binnen een angst gevoeld dat ik waarschijnlijk niet meer zwanger kon worden door alle gebeuren. Het heeft ook 2 jaar lang geduurd voordat ik volledig hersteld was en dat de boel ook weer in orde was, nochtans met de angst. Natuurlijk zat ik even op een roze wolk toen ik een positieve zwangerschap test had, alle emoties kwamen los, moest heel erg huilen om het feit dat ik toch nog zwanger kon worden. Maar een paar dagen er na, werd deze wolk erg grauw. Zoveel dingen die op mij af kwamen ineens en had geen idee wat ik er mee aan moest. Als een malle op zoek naar een andere woonruimte, dingen voor de baby gaan regelen, financieel potje maken en dat soort dingen en zoveel meer dingen, dit maakte voor mij niet makkelijk om direct te stoppen met roken, het stress niveau was TE HOOG. Daarbij ik woon omringd door mensen die begeleid wonen via een zorginstelling, ik heb al een jaar lang last van een boven buurman die midden in de nacht een hoop lawaai maakt, waardoor ik erg slecht slaap en het afgelopen jaar veel met gezondheidsproblemen te maken heb gehad. Woningbouw en de zorginstelling zwaaiden het maar weg dus we staan al een aantal maanden ingeschreven voor een andere woning, maar de wachtlijst is 3 tot 5 jaar. Ik kan hier geen kleintje bergen, ook al kan het de 1e paar maanden bij ons op de kamer, het is zeker niet ideaal voor de komende jaren. Daarom zijn we ook wezen kijken voor particulier te gaan huren, afgelopen vrijdag wezen kijken en hopelijk hebben we volgende week goed nieuws dat we zijn geselecteerd als huurders. Zodra we een andere woning hebben, dan zal alles wel goed gaan komen. Maar ook voor nu, ik slaap echt gigantisch slecht en dat is ook niet goed voor de baby, ik kan mijn rust niet genoeg krijgen en daarnaast werk ik ook nog eens fulltime, dit is geen makkelijke situatie voor mij en mijn partner.

    Het financiële plaatje is helemaal in orde, dat is ook waar ik mij totaal geen zorgen over maak. Mijn partner heeft sinds begin dit jaar een vast contract en ik krijg hem hopelijk deze maand. En nee, ik ben niet bang dat ik hem niet krijg omdat ik zwanger ben, want ik zit bij een bedrijf die geen mensen zal ontslaan omdat ze zwanger zijn. Ik heb 6 collega's die zwanger zijn en ze doen er alles aan om aanpassend werk te creëren voor zo min mogelijk lichamelijk werk. Maar ik wil het pas na 12 weken melden dat ik zwanger ben, want dan ben ik uit de kritieke fase, als ik het nu ga vertellen en er zal wat gebeuren, moet ik weer vertellen dat het heeft los gelaten oid. Dat wil ik voor mijzelf niet.

    Dit is tot zover mijn verhaal. Hopelijk zullen de opkomende reacties wat aardiger en begripvoller zijn.

    Ik ben geen slecht mens, ben een hele lieve en vrolijke meid, maar dit heeft mij wel heel erg getriggerd door zulke aanvallende reacties te gaan lezen terwijl ik om hulp vroeg.
     
  9. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ja, snap ik. Hier ook het begin van de zwangerschap zo lopen klungelen ermee. Niet het beste advies, maar ik speelde soms wel echt vals. Als ik al een tijd niet kon gaan, at of dronk ik iets waarvan ik zeker wist dat m'n darmen het niet leuk zouden vinden. Dan kon ik weer (wel andere uiterste, iets te enthousiast, maar dan was ik in ieder geval leeg). Uiteindelijk stabiliseerde het gelukkig wel en wist ik wat ik moest doen als ik niet meer kon. Hopelijk kom jij er ook snel achter. Het blijft toch een gedoe!
     
  10. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Ik weet wel waardoor het los zal komen hoor, dat is door koffie te gaan drinken, maar het nadeel hier van is, dat ik enkele dagen er naar hele erg diarree blijf houden, dan kan ik niet aan het werk namelijk omdat ik echt vastgeketend zit op het toilet, pff. Been there, done that haha. Hopelijk morgenvroeg dat alles alsnog los komt, anders maar ff paar snipper dagen opnemen en trouwen met het toilet :roflmao:
     
  11. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    En kruidenthee dan van zonnatura helpt dat niet voor de darmen ?
     
  12. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Ik heb geen idee, ik ben iemand die niet zo snel allerlei middeltjes gaat proberen, maar zal het wellicht kunnen overleggen met de huisarts van de week :)
     
  13. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Rooibosthee schijnt ook goed te zijn voor de darmflora
     
  14. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Baad het niet schaad het niet zou k zeggen als je der maar vanaf komt haha
     
  15. Toeteke

    Toeteke Fanatiek lid

    15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Herkenbaar ja, haha. Ik eet dan ijs en mag de rest van de dag en nacht op toilet zitten :roflmao:
     
  16. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Ha, ik ben blij dat ik gewoon ijs kan eten zonder last te krijgen hihi, ik ben verslaafd aan ijs, ik baal ook altijd dat er vanaf oktober geen softijs meer te krijgen is grrr, behalve bij de mc,maar die vind ik niet lekker haha
     
  17. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Dat is waar inderdaad, zal morgen even de huisarts bellen iig ^_^ Bedankt voor je tip
     
  18. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Haha, heb alle soorten thee, behalve dat, zal morgen eens gaan kopen. Gewoon verse thee of uit zakjes? Maakt ook wel verschil denk ik
     
  19. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja dat niet kunnen poepen ken ik als je de deur niet uit hoeft pruimen kiwi en sinaasappels eten werkte bij mij ook.
     
  20. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Geen idee of het uit maakt. Een homeopaat raadde me dat aan toen mijn zoontje krampjes kreeg vd borstvoeding. Werkte voor hem en voor mij. Ik heb toen die vd pickwick gekocht. Vers lijkt me wel gezonder.
     

Deel Deze Pagina