Tips zijn welkom

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Angelica1988, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    3 dubbele pech? Mijn god. Enig idee wat voor wonder dit is? Ik begrijp dat het even slikken was maar besef wel wat je allemaal zegt nu.

    Goed dat jullie ermee om proberen te gaan en jullie weg hierin willen vinden. Ik hoop oprecht dat je een gezonde zwangerschap hebt en een gezond kindje.
     
    Annedore, skiwi, Kimmetjuh90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Au...
    Wil je het de volgende keer 3 dubbel geluk noemen?
    Ik en een hele hoop vrouwen die het geluk (nog) niet hebben, zullen je dankbaar zijn.

    Verder wens ik je veel succes. Fijn dat dit kindje duidelijk heeft gemaakt dat zijn/haar mama moest stoppen met roken, door je misselijk te maken.
     
    Annedore, citroenrasp, skiwi en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Tuurlijk, nu wordt ik weer op de 3 dubbele pech aangesproken. Alsjeblieft, hou op nu hoor. Heb duidelijk aangegeven hoe IK mij daarover voel, is het nu zo moeilijk om dat gewoon te laten..? Lees het andere hele lange verhaal maar, misschien is het dan wel duidelijk van hoe en wat.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    We schrijven wel meer dan alleen dat :)
     
  5. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Ik besef heel goed wat ik zeg, dat wat ik ook zeg, heeft volkomen betrekking op mijzelf en niet op andere vrouwen. Waarom voelen zoveel vrouwen zich aangesproken door zoiets, het gaat toch hier om hoe ik er over denk en hoe ik mij er onder voel. Ik spreek gewoon mijn gevoel uit, dat is echt verboden hier merk ik. Erg eigenlijk dat je niet eens mag spreken over hoe je zoiets wilt noemen als je er even niet gelukkig mee bent, dat zal vanzelf wel goed komen zodra de boel weer op de juiste manier op orde is. Ik ben ook meerdere keren gekwetst in mijn eigen topic hier, daar hoor je mij verder ook niet meer over toch, maar ik merk nu wel dat ik beter mijn mond kan houden over hoe ik mij daadwerkelijk voel en er over denk.
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Wat fijn om te lezen dat je gestopt bent. You go girl! Super goed! :thumup:

    Obstipatie en zwangerschap (en na ks) herken ik ook wel. Bij mij hielp de roosvice lacto (limonade) enorm goed. iets te eigenlijk ... :|
    Misschien een tip.:)

    Over roken en hormonale anticonceptie is sowieso gevaarlijk (verhoogd risico op trombose etc.) alleen dat is al goede reden om voor wat anders te kiezen.

    Wees je trouwens wel bewust van vrouwen die in tegenover gestelde positie bevinden en waar jouw opmerkingen hard zijn, kan je ze natuurlijk ook terug verwachten ;)


    Succes met je huizenjacht, fingers crossed voor die vaste baan.
     
  7. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Klopt zeker, ben ik ook wel van bewust, maar ik laat mij ook niet kwetsen door bepaalde zinnen en dan verdedig ik mijzelf ook gewoon en dat is ook mijn recht. Ik heb niemand gevraagd om te zeggen dat ik beter geen moeder en/of zwanger kan worden, waar slaat dat op, dit was echt even een rode vlag voor mij.

    Ik mag geen anticonceptie meer op aanraden van mijn huisarts omdat ik toen op het randje van de dood heb gezeten, verdere uitleg staat wel ergens in de topic van wat er 5 jaar geleden is gebeurd.

    Bedankt voor de succes wensen, gaat zeker goed komen, als die 2 dingen achter de rug zijn, dan zal ik ook wat rustiger worden en van mijn zwangerschap kunnen genieten, op dit moment heb ik daar nog moeite mee.
     
  8. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Je hoeft zeker je mond niet te houden hoor. Maar je maakt best harde opmerkingen. Zoals hierboven gezegd wordt: zat dames hier zitten in precies de tegenovergestelde situatie als jij. Ik ben daar 1 van helaas. Dus dan kan je verwachten dat als jij harde opmerkingen maakt, je ze terug kan verwachten.

    Overigens heb ik je al een aantal keer een fijne zwangerschap gewenst. Daar reageer je niet op. Dat is jammer. Want ik meen het wel.
     
    Kimmetjuh90, Ella1988 en Iertje81 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja het is duidelijk hoe jij je voelt. En dat mag ook, maar jouw gedachten zijn voor sommigen wel een doorn in het oog. En daar mogen wij dan weer op reageren toch? Kijk, ik ben het er niet mee eens dat er gezegd wordt dat je dan maar beter geen moeder had moeten worden en ik snap dat de schrik hoog zat gezien je situatie, maar sommige uitspraken van je komen gewoon een beetje vreemd op anderen over denk ik. En dan bedoel ik nog los van het feit dat het bij sommige mensen niet lukt, want je kunt inderdaad niet met iedereen rekening houden. Maar ik snap die mensen wel. Ik was er ooit ook eentje van. Ik denk dat het je manier van schrijven is dat de mensen stoort en niet zozeer je bedoeling. Het komt op mij in ieder geval een beetje over van; het ligt aan alles, behalve aan mij. En daar zit het hem in denk ik.
    Ik wens je in ieder geval een goede zwangerschap toe. En net zoals iemand hierboven al zei; reageer daar ook even op. Je mag dan naar eigen zeggen ‘keihard’ zijn, even reageren hierop word je toch niet slap van?
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Maar kennelijk wordt het wel geaccepteerd dat er iemand zegt dat ik nog geen moeder/zwanger moet worden, waar gaat het nou mis dan? Dat is net zo'n harde opmerking,, maar dan een hele persoonlijke naar mij gericht. Mijn opmerkingen zijn naar geen enkele persoon gericht, maar op mijzelf.

    Ik snap echt wel dat mijn opmerkingen op dit moment erg zuur over komen en ik hoop ook van harte dat de vrouwen die er mee worstelen om zwanger te worden, dat het uiteindelijk zeker gaat lukken. Ik mis gun niemand een zwangerschap. Maar toch was hier een bepaald persoon die mij het mij niet gunde omdat ik nog rookte.

    Ik zou daar overheen hebben gelezen,, op mijn mobiel wordt niet alles goed weergegeven.

    Excuses dat ik sommige vrouwen heb gekwetst met mijn harde opmerkingen, het is zeker niet moedwillig gedaan.

    Bedankt voor het wensen van een fijne zwangerschap, ondanks alles, er is heus wel een deel van mij die er echt wel blij mee is, maar het wordt nog even overheerst door bepaalde spanningen.
     
  11. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Ik ben de beroerdste niet. Ik heb een ruggengraat en ben ook niet slap om een excuses aan te bieden. Heb ik zojuist nog gedaan.
     
  12. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ja hoor, ik heb alles gelezen. Jij ook? Dan zie je namelijk dat ik een post heb geschreven vol opbouwende kritiek, waar je niet op reageert. Zodra ik iets, in jouw ogen, negatiefs post, spring je er gelijk bovenop.

    Maar weet je? Je zit hier op een forum omtrent zwangerschap. Als je dit commentaar allemaal niet had gewild, was dan lekker naar een forum over stoppen met roken gegaan.

    En verder kan je, PDS of niet, nare situaties of niet, zure testen of niet, 3 dubbel geluk of niet, gewoon stoppen met je zo aangevallen voelen en overal een excuus voor maken.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Heel mooi. Volgende stap is misschien dat het niet alleen maar ikke, ikke, ikke is. Welkom in de volwassen wereld; de start is gemaakt.
     
    Pechvogol vindt dit leuk.
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    @Angelica1988 ik denk dat alles wel gezegd is hier dus ga dat niet herhalen.
    Ik las dat je nu last van obstipatie hebt. Door meerdere buik operaties heb ik dat in de zwangerschap ook. En ik neem hier dan movicolon voor want vaak helpen de huis tuin en keukenmiddeltjes dan niet meer. Ik heb dat de vorige keer vanaf 20 weken zwangerschap dagelijks gebruikt en daardoor kon ik gewoon naar de wc. Voordeel is dat dit niet slecht voor je darmen is zoals andere laxeermiddelen etc.
    Dus als je naar de huisarts gaat misschien even bespreken.

    Hou het stoppen met roken nu echt vol en ga er tegenaan!
    Goed dat je gestopt bent, maar ik snap de reacties hier ook wel enigszins.
     
    Annebeth vindt dit leuk.
  15. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Deze excuses zijn zeker wel op zijn plaats. Ik heb geprobeerd met andere meiden je de ogen te openen waarom je moest stoppen met roken door onze slechte ervaringen te delen. Daar vroeg je ook om. Je interpreteerde ze soms als een grote aanval. Terwijl iedereen er energie in steekt om je de ogen te openen.

    Kwets al die vrouwen die niet, of niet gemakkelijk, zwanger kunnen worden dan ook niet onnodig. Ook ik kon niet gemakkelijk zwanger worden.
    Wees zeer dankbaar voor je drie dubbele geluk. Want hoe lastig het nu even lijkt, als je straks dat kindje gezond in je armen hebt, dan weet je waarvoor je hebt gevochten. En later kun je hem/haar zeggen dat mama stopte met roken voor hem/haar. Dat je juist nu je het moeilijk hebt, sterk kon zijn.
    Houd vol en een goede zwangerschap
     
    citroenrasp en Hakoek vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.991
    18.696
    113
    Fijn om te horen dat je gestopt bent!

    Qua huis, wij hebben met ons eerste kind ook tot ze zo'n 2 jaar was gewoond in een 2-kamerwoning. Ja, het was klein, maar ook geen ramp. Het lukte best. Een baby heeft op materieel gebied niet meer nodig dan een bed, kleertjes etc. Veel dingen die je op baby uitzetlijsten kunt vinden zijn echt niet heel noodzakelijk. Het is een typisch westerse gewoonte om een kind in een aparte kamer te leggen en in kinderwagens te vervoeren etc. Ik zeg niet dat het per se raar is, maar wanneer je de ruimte gewoon niet hebt, is het geen drama wanneer het niet kan.
     
    Kimmetjuh90 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn 1e is oik geboren in een 2 kamer apartement, toen ze 2 was had ik pas een huis voor onszelf (was al een jaar uit elkaar met mn ex, hij sliep bij zijn nieuwe vriendin tot ik weg was)

    Bedje van de kleine stond bij me op de slaapkamer, minn kleding kast, de commode en bix stonden ikn de woonkamer, en de kinderwagen beneden bij de trap (woonde op 1 hoog).

    Bij deze 2e Zijn we wederom op zoek naar een groter huis, tot die tijd slaapt ze bij ons op de kamer, de babykamer paste gelukkkg geheel in onze slaapkamer :)
    Hoop dat als ook deze kleine behoefte heeft aan een eigen kamer dat we dsn wel al veehuist zijn :)

    Dus t hoeft geen probleem of belemmering te zijn hoor het geen eigen kamer kunnen bieden :)
     
  18. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.991
    18.696
    113
    Oh en wat de andere opmerkingen betreft... Ik heb zelf een kindje verloren, ben heel erg slecht in het voldragen van zwangerschappen máár ik voel me ook niet snel beledigd of aangesproken. Ik ga er vanuit dat TS er geen vervelende bedoelingen mee heeft. En ja, uiteindelijk is het zo dat er gewoon situaties zijn waarin een zwangerschap niet erg makkelijk "uitkomt", waardoor zo'n onverwachte positieve test toch even schrikken is. Dat kan je toch niet vergelijken met het (in sommige situaties) al maandenlang of soms zelfs jarenlang proberen? Waarom zou TS haar emoties daarover niet mogen uiten? Het is toch niet allemaal persoonlijk bedoeld. Maargoed, misschien heb ik makkelijk praten want ik sta ook niet bol van de hormonen (niet zwanger, geen BV, klaar met kinderen krijgen na 2 met moeite net voldragen zwangerschappen -met behulp van operaties, dat dan weer wel-). Overigens zeg ik niet dat ik niet begrijp dat sommigen zich rot voelen door bepaalde opmerkingen, alleen dat ik dat zelf niet zo ervaar. Als er wordt gezegd dat TS nog niet moeder zou mogen worden dan is dat in mijn ogen net zo goed een rotopmerking.
     
    Annebeth en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  19. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb zojuist alles gelezen.

    Ik ben blij dat je gestopt bent met roken. Mooi signaal van je lichaam dat je er zo misselijk van werd.

    Ik las dat je jezelf kei-en keihard noemt. Ik ken je niet, maar vraag me op basis van je reacties hier af of je dat alleen naar anderen toe bent of ook naar jezelf?
    Want je lijkt je vaak achter excuses te verschuilen ipv daadkrachtig te zijn.

    Ik denk dat het een goed idee is om balans te vinden. Altijd maar keihard in het leven staan is niet gezond op de langere termijn. Het is soms een prettige eigenschap, maar dat is lief en vergevingsgezind zijn ook.
    Maar wie weet wat dit kindje allemaal nog bij je los gaat maken.

    Ik hoop dat je snel ontspannen van de zwangerschap kunt gaan genieten met je partner en het altijd keihard zijn wat kunt laten verslappen.
    En dan ga je vast ook inzien dat jouw positieve test niet zuur was en dat het groeiende kindje in je buik niet de belichaming is van 3 dubbele pech. Integendeel. Maar dat inzicht komt vast wel.

    Succes!
     
  20. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Mijn rotopmerkingen zijn zeker niet persoonlijk bedoeld naar iemand toe ofzo en ook geen vervelende bedoelingen, dat zal ik nooit doen, het is inderdaad puur hoe ik mij voelde op dat moment. Ik ben er heel goed van bewust dat niet elke vrouw gezegend is met het zwanger worden, voor deze vrouwen herken ik zeker het gevoel ook echt wel dat de grond onder de voeten wegzakt. Maar dat wil inderdaad niet zeggen dat andere vrouwen zich direct goed moeten gaan voelen als ze wel zwanger kunnen worden of dit niet mogen uiten. Het gaat 2 kanten op. Maar mijn opmerkingen zullen dan ook nooit persoonlijk aangevallen zijn op de vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen, ook al is het niet leuk om het te lezen. Maar het feit is gewoon dat je niet zal moeten zwijgen om hoe jeje voelt over iets.

    Toch bedankt voor je reactie, ik ben blij, ondanks je hele nare situatie, dat er toch nog enkele zijn die mij wel goed begrijpen.
     
    Kimmetjuh90 en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina