Tips zijn welkom

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Angelica1988, 12 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    De reden dat ik keihard ben geworden naar mijzelf toe is vanwege omdat ik 8 jaar lang gepest ben geweest op school. Het vertrouwen in de mens is ook weg en zal ook niet weer komen. De enige die ik heb in mijn leven, is mijn familie, schoonouders, mijn partner en beste vriendin. Verder heb ik niemand ook nodig, omdat ik zelf ook heb ervaren, als het er op aan komt, dat iedereen je toch laat vallen als een baksteen.

    Voor mij is het een muur waar mensen zich niet bij mij kunnen binnen dringen en dat maakt mij ook gelukkig. Ik ben zo gevormd door jarenlang pesterijen en dat soort dingen en dit is de manier hoe ik mij leven leef. Ik ben ook geen emotioneel persoon en alles wat er gebeurt in de wereld voor nare dingen, hier lig ik ook niet wakker van, dit is hoe ik ben en ik ga voor niemand ook veranderen omdat ze vinden dat ik maar wat zachter moet worden oid. Ook mijn kindje maak ik hard voor deze zure wereld. Het vormt je om sterk in je schoenen te staan en je niet door alle nare dingen mee te laten slepen. Als je om alles druk gaat lopen maken, heb je echt geen fijn leven en daar pas ik voor.

    Ik ben nog steeds niet aan het idee gewend dat ik zwanger ben. Ik heb verder ook niet echt last van symptomen meer, behalve pijnlijke borsten, vermoeidheid en veel plassen. Misselijk ben ik ook niet meer. Van de week wel een paar keer bruine afscheiding gehad, maar ik maak mij daar totaal niet druk om. Want ik sta zo in het leven van: Als het los laat, dan is de natuur dat zijn werk doet, als het niet los laat, dan hoort het zo te zijn. Ik ben niet zo'n persoon omdat het er echt nu niet nog aan toe is, om het weg te laten halen. Heb het toen moeten doen en daar zat een goede reden achter, als die reden niet van toepassing was geweest, was ik 5 jaar geleden al moeder geweest. Het zit er nou eenmaal en ondanks alles, maak ik wel het beste ervan, ik slik netjes mijn foliumzuur en drink/eet geen dingen die ik niet mag hebben.
     
  2. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je ziet zelf ook geen reden om psychische hulp te zoeken om een en ander te verwerken? Want je hoeft niet te leven zoals je nu doet. Maar zoals je er over schrijft vind je het allemaal wel best zo.

    Één ding. Denk niet dat je je kind eindeloos kunt vormen. Een kind wordt geboren met een eigen persoonlijkheid. Ik hoop dat je hem/haar de ruimte geeft om te zijn wie hij/zij is en niet constant er iemand van probeert te maken met de eigenschappen die jij graag ziet of denkt die goed zijn. Misschien is jouw kind wél heel emotioneel, misschien zelfs hooggevoelig. Erg zuur voor dat kind als moeder daar geen oog voor heeft.
    Het is een individu en geen kloon van jou. Als je dat verwacht dan zul je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen...
     
    Kimmetjuh90, jolien 1986 en paula1984 vinden dit leuk.
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Mooi verwoord.

    Ik schrik ook wel beetje van de opmerking "Ook mijn kindje maak ik hard voor deze zure wereld"

    Je kan je kindje ook handvaten geven om voor jezelf op te komen, je zelfstandig en onafhankelijk op te stellen zonder dat het gelijk hard moet zijn. Daar maak je in de toekomst meer vrienden, kennissen, leuke collega's en buren mee. :)

    Misschien bedoel je dat ook wel, maar is het wat onhandig en onverschillig verwoord.
     
    Kimmetjuh90, Ella1988, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Zo bedoel ik het ook inderdaad, door het te leren om wel voor zichzelf op durven te komen en dat hij/zij niet over zich heen moet laten lopen. Durven vertellen hoe hij/zij zich voelt als hij/zij in een nare situatie komt.
     
    citroenrasp en jolien 1986 vinden dit leuk.
  5. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Waarom zou ik psychische hulp moeten gaan zoeken? Ik hoef niets te gaan verwerken. Been there, done that, guess what, het helpt mij niet, het bereikte alleen dat ik een hele erge depressie kwam waar ik heel moeilijk ben uitgekomen. Vind het inderdaad prima zoals het nu is.

    Natuurlijk ga ik mijn kind niet vormen zoals ik zelf dat zou willen, maar daarbij krijgt het wel een strenge opvoeding met normen, waarden en respect. Wat ik ook heb gehad en mijn partner ook. Ook zal ik het leren om voor zichzelf durven op te komen en niet over zich heen zal laten lopen. Als ik de generatie nou bekijk met kids van 8 jaar, gaan mijn haren recht overeind staan, heb al meerdere keren meegemaakt dat hun zoon/dochter hun eigen moeder uit scheld voor hoer en dat ze kan doodvallen en dat de moeder dat maar gewoon accepteert. Dat hoeft mijn kind zich niet in de kop te halen eigenlijk. Als ik dat vroeger had gedaan, had ik hier nu echt niet gezeten hoor. Vaak genoeg de billetjes rood gehad, ff bij het armpje pakken en beste tik over de vingers gehad. Ben het nooit vergeten en heb er zeker wel van geleerd.

    En qua kloon, dat zal je nog verbazen. Ik ben exact mijn moeder. Letterlijk een kloon van haar met hetzelfde karakter en dergelijke ;) Mijn vader heeft mij letterlijk gekopieerd.

    Elke opvoeding is anders, de 1 doet het zo, de ander doet het zo. Je voedt je kind op zoals jij denkt wat het beste is en dat is een keuze die je doet. Of iemand daar nou wel of niet mee eens is, daar heeft de persoon zelf dan niets mee nodig vind ik persoonlijk. Ik zal mijn kind ook vrij opvoeden qua seksuele voorlichting, hebben mijn ouders ook gedaan en ben blij dat ze dat hebben gedaan. Ook qua harddrugs, ze hebben mij zo bang gemaakt toendertijd, ik heb nooit de neiging gehad om het te gaan proberen en ik ben ze daar heel erg dankbaar voor.
     
  6. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Ik heb het meeste gelezen en ook gelezen dat er duidelijk uitgelegd is waarom sommige dingen hard overkomen vanuit jou voor de niet zwangeren onder ons, die uiteraard wel graag een kindje zouden willen.

    Ik wilde even ingaan op je PDS... ik heb zelf ook een extreme vorm en soms ga ik twee weken niet. Je raakt er inderdaad erg vanuit je doen en het doet idd belachelijk zeer. Ik had aardig mijn weg gevonden wanneer ik dit had, alleen vanwege mijn zwangerschap kon ik niet meer alle ‘oplossingen’ toepassen voor mijn obstipatie, maar meer dan waard uiteraard.

    Ik heb uiteindelijk mijn dosis laxeermiddel naar het dubbele verhoogd, ik gebruik florax. Misschien een tip die je gebruiken kan... Vaak hoor je dat Florax altijd helpt... Misschien heb je er wat aan
     
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vind je kind normen, waarden en respect leren hebben heel anders klinken dan 'keihard maken voor deze zure wereld'. Deze discussies/gesprekken zijn best ingewikkeld te voeren op een medium zoals dit forum. Dingen komen soms heel anders over dan ze bedoeld worden. En daarom reageer ik ook heel vaak niet ;)
    Je hoeft mij in ieder geval niets te vertellen over de verschillende soorten ouders en opvoedingen die er zijn er wat voor kinderen hier uit voort komen. Ik werk met kinderen ;) en soms zou ik ze wel eens willen heropvoeden en soms zou ik ze ook wel willen knuffelen en vertellen dat ze prima zijn zoals ze zijn.

    Ik wens je succes met alles en een gezonde zwangerschap.
     
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Ik vind t superknap dat je gestopt ben. Ben zelf echt een super antiroker. Mn zus is geboren met een dubbele longonsteking, met der geboorte, en is bijna dood gegaan, doordat me ma bleef roken. Dus als ik lees dat iemand rookt tijdens een zwangerschap gaan mijn haren recht overeind staan. Maar ik probeer t altijd los te laten en niet te reageren omdat ik nooit een sigaret heb aangeraakt en dus niet weet hoe t is verslaafd te zijn. Fijn dat de natuur, je misselijkheid, je een laatste zetje heeft gegeven. Hou t vol!

    Ik begrijp de vrouwen echt wel die hard reageren. Maar ik vind t juist goed dat je om hulp vraagt. En waarschijnlijk is t lacherige in je berichtje ook een teken van schaamte wegmoffelen, onzekerheid enz.

    Uiteindelijk slaat t nergens op dat mensen je nog eens gaan afrekenen op t anti conceptie feit. Daar weet ik namelijk wel alles van. Meid ik heb alle anticonceptie geprobeerd. Niks word geaccepteerd door mn lichaam. De pil werkt niet, koperspiraal kreeg ik letterlijk weeën van omdst mn lichaam m eruit wilde werken. Condooms is bij ons ook eens fout gegaan en daardoor 1 van onze kids een jaartje eerder gekomen dan we zelf hadden gepland. De natuur laat zich soms niet plannen idd. Wens voor een nog een kindje was enorm groot maar toch een shock op dat moment. Nu willen we echt geen kids meer maar vele anticonceptje is dus niet geschikt voor me. Kan de pil nemen maar dan bloed ik 3 vd 4 weken. Tis bij mij nu zover dat ik nu na deze zwangerschap op mn 31ste al ga kiezen voor een sterelisatie.

    Dat je de test ff zuur noemt is gewoon even hoe jij t benoemt op dat moment omdat je dacht je leven en je planning op orde te hebben en t ff op zn kop werd gezet. Ook dat is begrijpelijk. Komt miss bij andere verkeerd over, maar kom op, niet iedereen kan politiek correct spreken als ze vol emoties zitten. Dus laat t los hoe mensen tegen je spreken over die dingen. Je bent nou ook weer geen hele verantwoording schuldig naar mensen die je niet kent.

    En tja t is en blijft een gevoelig onderwerp. Eerlijk gezegd heb ik t niet alleen met roken dat ik boos kan worden op zwangeren maar ook die diehard aan de cola blijven, redbull, en de koffie enz. Ook cafeïne is bewezen dat een kind een lager geboorte gewicht van kan krijgen. Ik ben 1 vd extreme die hoort: eet leverpastei met mate, drink cola met mate, maar ipv met mate ik t dan dus heeeeleeemaal niet meer drink of eet. Want ik denk dan wat zijn die 9 maanden nou op mijn hele leven.

    Nou toch een lang verhaal maar wilde je ff duidelijk maken dat ook iemand die t als negatief ziet, roken, ook echt wel een beetje kan in leven in de situatie van een ander, zonder gelijk te oordelen.

    O ja en voor je verstopping meid, ik heb magnesium tabletjes van mn vk gekregen. Is puur vitamines in hogere concentratie dan in normale vitamine pillen, en totaal onschuldig voor de baby en werkt heel goed als je een half tabletje tot hele per dag neemt. Vraag daar ff naar want je kan ontzettende krampen krijgen, en dat is telkens weer schrikken tijdens je zwangerschap, dus probeer dat voor jezelf te voorkomen.
    Mijn zus eet iedere ochtend twee kiwis op nuchtere maag. Heeft ook prikkelbaar darmsyndroom. Miss kun je dat eerst proberen als je dat fijner vindt.

    Succes, gefeliciteerd en een fijne zwangerschap.
     
  9. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik wilde het liefst al stoppen voordat ik zwanger was maar ook ik kon dit niet.. Maar toen ik een positieve test in handen had ging de knop om en heb ik geen sigaret meer gerookt en er geen 2 seconden moeite mee gehad!
    De gedachte straks is er iets mis dan vergeef ik het mezelf nooit was ook heel sterk.. Achteraf bevallen met 27+5 weken van een tweeling en de artsen zeiden ook als je had gerookt hadden de kindjes er nu niet meer geweest!
    Ben ook na de bevalling niet meer begonnen ☺️
     

Deel Deze Pagina