Hoi. zijn hier dames die werken als poetshulp? Ik doe het nu sinds begin maart en ben juist twee weken thuis geweest wegens erg veel last van de bekken. Ben een zeer jonge mama, maar dit is wel mijn derde zwangerschap in drie jaar tijd, dus een behoorlijke aanslag op het lichaam. Bij mijn vorige twee kon ik heel lang werken, de pijn kwam dan ook echt tegen 7-8 maand opzetten, maar had er al voor de drie maanden dus last van. Gelukkig begrijpt mijn werk het wel, sommige klanten iets minder, maar dat is hun probleem, poetsen verdiend nou geen bakken van geld en zooo intressant werk is het ook niet, dus laat ze maar janiken dacht ik. Toch ga ik volgende week weer met volle moed aan de slag, maar ben wel van plan vanaf 6 maand te stoppen, het is nu al vermoeiend genoeg. Tenzij er hier mama's trucjes kennen om het wat langer vol te houden? Werken moet je doen natuurlijk, maar niet als het tenkoste van mijn gezondheid gaat vind ik. Maar tips zijn zeker en vast welkom!
Hai Chilipeper, Hoe wil je dat doen, met 6 maanden stoppen? Heb je nog een hoop vakantiedagen? Als je bedoelt dat je nu al weet dat je je dan ziek gaat melden vind ik dat wat vroeg bedacht namelijk! Werk je via een organisatie of particulier? Ik werk zelf in de thuiszorg en wij hebben ergocoaches, dus mensen die met je mee kunnen om te kijken of je je lichaam niet verkeerd belast. Misschien hebben jullie ook zoiets? En nog even heel kort door de bocht: heb je een jaarcontract? Zo ja, dan zou ik oppassen met ziekmelden, anders hoef je denk ik niet meer terug te komen na je verlof.... groetjes en succes! Marit
Hallo. Hebben wij ook, zo'n persoon, maar dat is momenteel geweest en hebben elkaar om vervelende redenen juist gemist. Ja, dat is inderdaad beetje voorbedachte rade, maar ik denk gewoon: als mijn lichaam nu al heel moeilijk mee gaat, wat gaat dat geven binnen enkele maanden? Het is ook niet dat ik werken niet belangerijk vind, maar het moet ook niet ten koste van mij en de baby gaan, dat is alles. Eerst heb ik een contract van 3 maanden, vanaf die tijd wordt het automatisch vast. Tja, het is ook niet dat ik het als een ramp zal ervaren als ik niet meer moet terug komen, ben ik ook helemaal niet van plan. Heel leuk werk is het niet, mensen hebben er weinig begrip, verwachten zo veel in zo korte tijd... ik heb zo mijn bedenkingen bij het systeem dienstencheques. Van mij mogen ze het beperken tot mensen die het echt echt nodig hebben, veel van mijn klanten, zijn, sorry om het te zeggen, gewoon een beetje lui... nee, met buiten gooien kunnen ze wel dreigen, maar het zal me niet raken. heb dikke spijt dat ik er ben aanbegonnen, maar goed, met nog twee andere kindjes is er niet veel keuzes om je uren te kiezen...